• Tijdens een schoolreisje van haar basisschool is vorige week een 12-jarig meisje uit Groningen bevallen van een gezonde dochter. Het meisje was 11 jaar toen ze zwanger raakte. Ze wil niet zeggen wie de vader is.
    Jeugdzorg wil de moeder en de baby samen in een pleeggezin plaatsen, zolang het onderzoek van de Kinderbescherming bezig is. Volgens de Raad zou het meisje zich thuis "mogelijk in een onveilige omgeving bevinden." De Raad wil zeker weten dat het meisje veilig is.
    Schoolreisje
    Het meisje wist niet dat ze zwanger was. Tijdens het uitstapje kreeg ze plotseling hevige buikkrampen. Er werd een ambulance bijgehaald. De medewerkers hebben de baby ter wereld gebracht.
    Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Meerdere hulpinstanties zijn ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Bureau Jeugdzorg als voogd aangesteld, de Raad voor de Kinderbescherming had daarop aangedrongen bij de rechter.
    Erg jong
    "We hebben wel vaker minderjarige moeders in Nederland, maar twaalf jaar is wel heel erg jong, dat komt heel weinig voor", zegt Marie-Louise van Kleef, directeur van de Raad voor de Kinderbescherming.
    Ook heeft de raad aangifte gedaan bij de politie. "Het is niet duidelijk of de volwassenen in dit verhaal een rol hebben gespeeld. De Kinderbescherming heeft de politie daarom gevraagd de rol van de volwassenen te onderzoeken", aldus Van Kleef.

    Strafbaar of niet?
    Volgens het Openbaar Ministerie in Groningen is het seksueel binnendringen van een lichaam onder de 16 jaar verboden. Zo staat het in de wet. Bij leeftijdsgenoten onder de 16 jaar wordt in de praktijk geen actie ondernomen als de seks vrijwillig is.
    Ook kan iemand van 14 jaar vrijwillig seks hebben met iemand van 30 jaar, maar dan kan de politie wel kijken of er sprake is van machtsmisbruik.


    Dat is best wel erg dat iemand zoo jong moeder word .....Is zij 24 is de kind 12...


    Nieuw nieuws:
    roningen dat onlangs is bevallen van een kind, heeft bekend dat hij zijn dochter heeft misbruikt. Zijn voorarrest is met veertien dagen verlengd.

    De man is in 1995 ook al veroordeeld voor een zedenzaak. Hij werd toen schuldig bevonden aan ontucht met een andere dochter.

    Woning
    De gemeente Groningen en de poltie hebben het huis van het 12-jarige meisje laten leeghalen. Een verhuisbedrijf heeft alle spullen gisteravond uit haar ouderlijk huis gehaald.

    Ze hopen dat het pand nu geen doelwit meer is van vernielingen. Gisternacht was het woord 'pedo' op de gevel geklad en waren ruiten ingegooid.

    Het huis is inmiddels weer schoongemaakt. Ook zijn de ramen dichtgetimmerd.

    Verdachte
    Het meisje beviel tijdens een schoolexcursie onverwacht van een dochter. Haar 52-jarige vader werd deze week aangehouden. Dna-onderzoek heeft al uitgewezen dat hij hoogstwaarschijnlijk de vader is van zijn dochters baby.

    [ bericht aangepast op 7 april 2011 - 17:47 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    GD schreef:
    (...)Ik had een keer gelezen over een vrouw die zwanger was en haar baarmoeder zat hoger dan bij de rest en merkte ze het dus niet



    ik ken een meisje dat zwanger was, en die bleef gewoon ongesteld. daarom wist ze niet dat ze zwanger was. maar de huisarts zei dat dat wel vaker voorkomt, zeker als je op jonge leeftijd zwanger raakt


    x

    TheBoss schreef:
    (...)
    Das dus de reinste bullshit aangezien ze al aangeeft dat ze de naam van de vader niet wil zeggend, suggesterend dat ze die dus wel weet :']
    Dat spreekt zichzelf behoorlijk tegen :'D

    Dat ze de naam van degene waarmee ze seks had weet, wilt toch niet zeggen dat ze wist dat ze zwanger was?

    Ik vind dat ze die baby weg moeten halen, maar van de Raad voor de Kinderbescherming moet je niet teveel verwachten, wát een kutlui zijn dat :'D


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    ik las ergens dat de jongste moeder ooit een meisje van 5 jaar en 7 maanden uit Peru was o.o Dat is pas ziek...


    The time you enjoy wasting is not wasted time.

    Gosh


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    chubby schreef:
    ik las ergens dat de jongste moeder ooit een meisje van 5 jaar en 7 maanden uit Peru was o.o Dat is pas ziek...

    Je kan toch nooit je maandstonden op je 5 al gekregen hebben? ik was 9 en dat is al heel jong dus 5?


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Poseidon schreef:
    (...)
    Djiesus.. Rustig aan meid, misschien was het wel onvrijwillig? Dan kan je haar toch niet dom noemen?
    lol?

    [ bericht aangepast op 29 maart 2011 - 20:27 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    MissGleeK schreef:
    hoe de hell kan je nie weten of je zwanger bent O____________O


    Heel toevallig blijven je regels 9 maanden weg -.-
    Kom op zeg, 11 jaar en al seks? Dat is gewoon ziek, dan ben je nog een kind.


    Love? No. I prefer cats.

    Ik geloof er echt geen zak van dat zij niet wist dat ze zwanger was. Er veranderend geestelijk en lichamelijk van alles aan je! En ze heeft seks gehad -vrijwillig of onvrijwillig- en daarna dus al die veranderingen. Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen van 'goh, wie weet is er iets aan de hand laat ik me eens onderzoeken'? Ga me niet vertellen dat zij op d'r 11e nog niks wist van seksuele voorlichting, want dát geloof ik al helemáál niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat kind weet denk ik amper wat Seks is? o_____O


    =

    StarThief schreef:
    Moet er niet aandenken om op die leeftijd zwanger te raken. O_o


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Ze zat trouwens in groep 8
    dus ze heeft al voorlichting gehad xd


    =

    Ze móest wel geweten hebben dat ze zwanger was.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Fragile schreef:
    (...)
    Dat ze de naam van degene waarmee ze seks had weet, wilt toch niet zeggen dat ze wist dat ze zwanger was?

    Ik blijf erbij dat ik niet geloof dat ze niet weet dat ze zwanger was. Ook al ben je 12, dan nog voel je het trappen van zo'n kind in je buik wel.
    Het wijst allemaal erg in de richting van misbruik als je 't mij vraagt..
    Maar goed, was er niet bij, dit is enkel mijn mening.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wow, dat is wel héél jong.


    Ik kan m'n naam schrijven in je foundation, bitch