• Tijdens een schoolreisje van haar basisschool is vorige week een 12-jarig meisje uit Groningen bevallen van een gezonde dochter. Het meisje was 11 jaar toen ze zwanger raakte. Ze wil niet zeggen wie de vader is.
    Jeugdzorg wil de moeder en de baby samen in een pleeggezin plaatsen, zolang het onderzoek van de Kinderbescherming bezig is. Volgens de Raad zou het meisje zich thuis "mogelijk in een onveilige omgeving bevinden." De Raad wil zeker weten dat het meisje veilig is.
    Schoolreisje
    Het meisje wist niet dat ze zwanger was. Tijdens het uitstapje kreeg ze plotseling hevige buikkrampen. Er werd een ambulance bijgehaald. De medewerkers hebben de baby ter wereld gebracht.
    Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Meerdere hulpinstanties zijn ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Bureau Jeugdzorg als voogd aangesteld, de Raad voor de Kinderbescherming had daarop aangedrongen bij de rechter.
    Erg jong
    "We hebben wel vaker minderjarige moeders in Nederland, maar twaalf jaar is wel heel erg jong, dat komt heel weinig voor", zegt Marie-Louise van Kleef, directeur van de Raad voor de Kinderbescherming.
    Ook heeft de raad aangifte gedaan bij de politie. "Het is niet duidelijk of de volwassenen in dit verhaal een rol hebben gespeeld. De Kinderbescherming heeft de politie daarom gevraagd de rol van de volwassenen te onderzoeken", aldus Van Kleef.

    Strafbaar of niet?
    Volgens het Openbaar Ministerie in Groningen is het seksueel binnendringen van een lichaam onder de 16 jaar verboden. Zo staat het in de wet. Bij leeftijdsgenoten onder de 16 jaar wordt in de praktijk geen actie ondernomen als de seks vrijwillig is.
    Ook kan iemand van 14 jaar vrijwillig seks hebben met iemand van 30 jaar, maar dan kan de politie wel kijken of er sprake is van machtsmisbruik.


    Dat is best wel erg dat iemand zoo jong moeder word .....Is zij 24 is de kind 12...


    Nieuw nieuws:
    roningen dat onlangs is bevallen van een kind, heeft bekend dat hij zijn dochter heeft misbruikt. Zijn voorarrest is met veertien dagen verlengd.

    De man is in 1995 ook al veroordeeld voor een zedenzaak. Hij werd toen schuldig bevonden aan ontucht met een andere dochter.

    Woning
    De gemeente Groningen en de poltie hebben het huis van het 12-jarige meisje laten leeghalen. Een verhuisbedrijf heeft alle spullen gisteravond uit haar ouderlijk huis gehaald.

    Ze hopen dat het pand nu geen doelwit meer is van vernielingen. Gisternacht was het woord 'pedo' op de gevel geklad en waren ruiten ingegooid.

    Het huis is inmiddels weer schoongemaakt. Ook zijn de ramen dichtgetimmerd.

    Verdachte
    Het meisje beviel tijdens een schoolexcursie onverwacht van een dochter. Haar 52-jarige vader werd deze week aangehouden. Dna-onderzoek heeft al uitgewezen dat hij hoogstwaarschijnlijk de vader is van zijn dochters baby.

    [ bericht aangepast op 7 april 2011 - 17:47 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    omg
    Ik las het vanochtend, ik ken iemand die mee was met die schoolreisje en hij heeft t me ook vertelt o.O
    jeetje,

    Ik vraag me af heolang ze zwanger was,
    Ze zeiden wel dat je bij 12 jarigen niet goed kunt zien dat ze zwanger zijn omdat hun lichaam nog niet volgroeit zijn ofzo?


    Love is louder than the pressure to be perfect

    Maar eigenlijk betekent dit ook dat ze op 12 jarige leeftijd al HET heeft gedaan. Of ze is verkracht.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ben ik de enigste die het belachelijk vind(en het niet vind kunnen) dat een KIND van 12 al seks heeft?

    Dat ze niet door heeft dat ze zwanger is kan heel goed,dat komt vaker voor, als je heel onregelmatig ongesteld bent(logisch op je 12e) heb je het natuurlijk niet door.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Soundeffect schreef:
    Ik geloof er echt geen zak van dat zij niet wist dat ze zwanger was. Er veranderend geestelijk en lichamelijk van alles aan je! En ze heeft seks gehad -vrijwillig of onvrijwillig- en daarna dus al die veranderingen. Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen van 'goh, wie weet is er iets aan de hand laat ik me eens onderzoeken'? Ga me niet vertellen dat zij op d'r 11e nog niks wist van seksuele voorlichting, want dát geloof ik al helemáál niet.


    Ja precies, hier ben ik het echt mee eens!


    Numbers.

    Je hebt idd mensen die het niet weten omdat ze weinig tot niet aankomen en de verdere symptomen ook niet hebben. Je hoort het niet veel, maar het komt wel voor.
    Ikzelf vind het nog steeds wel vreemd, het lijkt me namelijk dat je het wél merkt, vooral als het kindje al groot genoeg is om te bewegen (ik bedoel dat moeders hun kindje voelen 'schoppen')
    Verder hoop ik voor het meisje dat ze idd in een pleeggezin komt en het daar naar haar zin heeft, tenzij ze zelf natuurlijk thuis wil blijven wonen (en dit kan)

    Aawhh, dat vind ik dus echt zielig. Maar hoe kun je nou niet weten dat je zwanger bent?


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    TheBoss schreef:
    (...)
    Das dus de reinste bullshit aangezien ze al aangeeft dat ze de naam van de vader niet wil zeggend, suggesterend dat ze die dus wel weet :']
    Dat spreekt zichzelf behoorlijk tegen :'D

    Dat hoeft niet toch? Je kan gewoon nadat ze bevallen is, zeggen dat ze de vader niet bekend wil maken. Wie weet is ze zwanger van een volwassene?
    Ik vind niet dat dat tegensprekend is..
    En een meisje op die leeftijd wordt veelal nog niet ongesteld, dus ze kan zwanger geworden zijn in de periode tijdens haar eerste eisprong, dan was ze vruchtbaar, maar heeft ze nog nooit haar maandstonden gehad.
    En ik denk niet dat een meisje van 12 een dikke buik zal krijgen (;
    Ze is zelf nog niet eens volgroeid, dus die baby zal ook niet van de grootste zijn.
    Ik vind het niet raar eigenlijk.. Alleen het feit van 12 jaar wel dus :')
    Dat is geen tienermoeder, maar een kindermoeder. Hoe kan dat meisje nu een kind gaan opvoeden, als ze zelf nog kinds is


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Soundeffect schreef:
    Ik geloof er echt geen zak van dat zij niet wist dat ze zwanger was. Er veranderend geestelijk en lichamelijk van alles aan je! En ze heeft seks gehad -vrijwillig of onvrijwillig- en daarna dus al die veranderingen. Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen van 'goh, wie weet is er iets aan de hand laat ik me eens onderzoeken'? Ga me niet vertellen dat zij op d'r 11e nog niks wist van seksuele voorlichting, want dát geloof ik al helemáál niet.

    Mijn nichtje is 11. Ze weet er wel iets van, maar ik denk niet dat ze zo ver zou gaan denken nadat ze seks heeft gehad


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Er is ook al eens een 10 jarig meisje bevallen in Spanje.

    Een meisje van 10 jaar bevallen van een baby. De bevalling vond plaats in een ziekenhuis in de Spaanse plaats Jerez de la Frontera.

    Volgens de autoriteiten van Andalusië heeft het jonge meisje een kerngezond kind op de wereld gezet. De baby zou bijna 3 kilo wegen en verwekt zijn door een minderjarige jongen. Op dit moment wordt door het ministerie van Sociale Zaken onderzocht of de kersverse moeder en haar familie in staat zijn om van de baby te zorgen.

    Hoewel het 10-jarige meisje in Spanje woont, is ze van Roemeense afkomst. Volgens de moeder van het meisje is het in Roemenië heel normaal om al op jonge leeftijd moeder te worden.

    Dit 10-jarige meisje is overigens niet de jongste moeder ter wereld. Lina Medina, uit Peru, beviel op 5-jarige leeftijd van een baby.


    “There is no heaven, there is no hell, except here on Earth.” - Anton LaVey.

    StJimmy schreef:
    Ben ik de enigste die het belachelijk vind(en het niet vind kunnen) dat een KIND van 12 al seks heeft?

    Dat ze niet door heeft dat ze zwanger is kan heel goed,dat komt vaker voor, als je heel onregelmatig ongesteld bent(logisch op je 12e) heb je het natuurlijk niet door.
    Ik ga niet zeggen dat, dat een erg preutse/ouderwetse houding is, want natuurlijk heb je ergens wel gelijk, maar het gebeurt zoals je ziet. De reden waarom ze zwanger is geworden is omdat ze niet is voorgelicht, ofwel, haar ouders waren waarschijnlijk te beschermend.


    Life is hard and then we die

    Als je best wel stevig gebouwd bent, kan het vaker gebeuren dat je het niet doorhebt. Misschien had ze seks gehad en niet geweten dat ze haar maandstonden al had? Bij de eerste keer kun je al zwanger worden...


    Olive

    ik las zonet op telentekst dat ze de vader van het meisje verdenken.
    hij is namelijk al vaker opgepakt voor Misbruik.
    ze gaan daarom een DNA test doen


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ja echt erg.

    Maar je merkt toch wel of je zwanger bent? Er zou echt iets mis zijn als je zo een dikke buik had door het snoepen.


    Firm believer of all that is magic

    Er is ook een meisje van 10 in België bevallen.


    Firm believer of all that is magic

    Chamassa schreef:
    ik las zonet op telentekst dat ze de vader van het meisje verdenken.
    hij is namelijk al vaker opgepakt voor Misbruik.
    ze gaan daarom een DNA test doen

    Daar had ik ook al aan gedacht. Maar kan dat dan wel dat het kind gezond is? Want familie met familie geeft normaal toch veel kans op een mongooltje? Of ben ik nu met 'clichés' bezig


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right