• als je te horen hebt gekregen dat je vriendin een zelfmoordpoging heeft gedaan en je niet wilt huilen, maar het gevoel hebt dat je niets anders kan, aangezien je niet naar haar toe mag vanwege haar situatie?

    Edit: O en trouwens, het is mijn schuld. Ze sms'te me gisteravond om half twee nog 'ik hou van je'. En ik heb niet geantwoord, hoewel dat toch een duidelijk teken was.


    Tweede Edit: Ik mag er niet heen. Ik heb helaas ruzie gekregen met de ouders van mijn vriendin. Maar ik heb al een idee gekregen van een vriendin; Kaartjes sturen, die ze zal lezen als ze wakker wordt uit haar coma. (Daar gaan we tenslotte vanuit.)

    [ bericht aangepast op 10 maart 2011 - 19:56 ]


    everything, in time

    Het is niet jou schuld hoor meisje, veel sterkte! En ik weet zeker dat ze weet dat jij ook van haar houdt! x


    None but ourselves can free our minds.

    ^Dankjewel. (: En ja, ik hou enorm veel van haar. Maar nu heb ik het niet kunnen zeggen. En als ze niet uit haar coma komt, haat ik mezelf echt. Als ik nou geantwoord had op haar sms, had ze het tenminste geweten.


    everything, in time

    ze komt heus wel uit haar coma ! gewoon het positieve inzien, maar over dat smsje, al had je wat terug geantwoord, had ze er denk ik niets mee gedaan ? ik bedoel dan was het alsnog gebeurt, maar ze vond het waarschijnlijk niet raar dat je niet terug antwoorde om half 2 's nachts ? nouja sterk blijven, het komt allemaal wel goed, ik ben er voor je. <3


    Life is a beautiful struggle

    Ik denk je gewoon alsnog een brief moet schrijven en dan vragen aan d'r ouders of zie die voor d'r willen neerleggen of iets in die geest.

    Heel veel sterkte ermee<3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Hmja, dat is wel een goed idee. Misschien dat ik inderdaad maar een brief ga schrijven. Gosh wat ga ik daarin zetten ghehe..


    everything, in time

    Doe zoals een vriendin van me doet, die op punt staat single te worden. Schrijf haar iedere dag een brief/tekst over een leuk moment dat jullie samen hadden. Het moet niet lang zijn, maar wel iets vrolijks.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    ^Ja maar ze kan het nog niet lezen. En wie weet hoelang dat nog duurt.


    everything, in time

    Oh, en vraag aan haar ouders of je niet even bij haar mag. Je kan haar hand vasthouden en dingen vertellen. Vrolijke dingen die er gebeuren. Wie weet hoort ze je. Ze zal je er dankbaar voor zijn (gok ik zo)
    Sterkte!


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Positief denken. Ze ontwaakt vast heel snel (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ten eerste, geef absoluut jezelf niet de schuld. Ook al heb je dit al eens meegemaakt, ditt betekent niet dat je meteen hoort te weten waartoe iemand in staat is. (:
    Schrijf haar een brief, of laat haar ouders een bericht achterlaten? Stuur haar haar lievelingsbloemen, wat dan ook. Of wacht het nog eventjes aan, totdat je bij haar mag komen. (Behalve als het te lang duurt.)
    Sterkte ermee!! X


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Geef jezelf alsjeblieft niet de schuld! Ik weet hoe het voelt, ik heb ooit eens zo'n zelfde smsje van een vrienden van me gehad. Ik snap dat je ervan geschrokken bent, maar het is niet jouw schuld.
    Ik hoop voor je dat alles weer goed komt met haar... Sterkte


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Kirsten gaat ook even reageren :3.

    Ik vind het ontzettend erg voor je wat er gebeurd is en ook voor je vriendin. Mááár.. het is niet jouw schuld. Jou vriendin heeft zelf gekozen voor de acties die ze naderhand ondernomen heeft om die poging tot zelfdoding te proberen. Alle verantwoordelijkheid ligt bij haar want het is immers háár leven. Als iemand iedere keer zou moeten smssen, bellen of checken om te kijken wat ik zou doen telkens als ik iemand sms dat ik van iemand hou/ om iemand geef, dan zijn we allemaal denk ik nog wel even heel lang bezig.

    En ten tweede: Waarschijnlijk weet ze heel goed dat je ontzettend veel om haar geeft, anders had ze dat berichtje niet gestuurd. Waarschijnlijk was ze voordat ze je het bericht verstuurde al van plan wat ze ging doen en wilde ze je enkel nog zeggen dat ze om je gaf. Neem jezelf niets kwalijk, want zoals ik je nu hoor praten ben je een geweldige vriendin.

    En ten derde: Mag je haar opzoeken? Zo ja, dan zou ik inderdaad een brief schrijven, het liefst met alles wat je op dit moment voelt. Dat je kwaad bent of boos of gewoon heel erg verdrietig, of dat het je spijt dat je denkt dat je er niet voor haar was toen ze je nodig had. En als je dan bij haar op bezoek mag komen, als is het maar voor even, dan moet je haar de brief hardop voorlezen. Ik heb uit eigen ervaring meegemaakt en ik weet gewoon dat mensen zowat alles meekrijgen wat je ze verteld wanneer ze in diepe slaap of coma zijn. Jij verteld dan wat je dwars zit en deelt het met haar. Ze kan je misschien niet antwoorden, maar ze hoort je wel. En als je haar niet mag opzoeken kun je ook vragen of iemand jouw brief aan haar bed wil voorlezen.

    En ten vierde: Als ik jou was zou ik maar eens heel hard gaan huilen. Dit klinkt heel vreemd I know. Maar als je je zo machteloos voelt en op het moment niets met je emoties of je gevoelens kan, dan moet je ze juist niet opkroppen. Dan moet je het er gewoon uithuilen en er goed met bijvoorbeeld je moeder of een andere vriendin over praten. Je bent je rot geschrokken en je voelt je verschrikkelijk. Dat moet je zeker niet wegdrukken. Er is niets mis met huilen en al helemaal niet gezien deze situatie waarin dit alles behoorlijk heftig is.

    Goed naar je eigen gevoel luisteren, maar jezelf niet de schuld geven. Dit was niet jou schuld, echt niet. Geloof me maar. Heel veel sterkte met alles. En laat zeker weten als je bij haar op bezoek bent geweest of als je langs mocht gaan of een brief hebt geschreven.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2011 - 0:57 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Jezus hell, Kirsten, het is je gelukt. Ik heb zo hard gejankt toen ik jou reactie las. En lang. Ik ben nu bezig met een brief, maar het wil niet echt lukken. Ik delete alles weer als ik het heb geschreven. Dit is zo moeilijk.x;


    everything, in time

    Wow, heftig zeg.
    Ehm. Toen ik te horen kreeg dat een vriendin van mij een zelfmoordpoging had gedaan, hoorde ik dat van haarzelf. Dat lijkt me toch anders. Wij hebben echt keihard staan huilen.
    Pff... echt heel veel succes met je brief!


    I am an idiot, I move.

    Flabergasted schreef:
    zorgen dat je er voor haar kan zijn als het wel mag.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.