• Nou het is du zo: Ik sta onvoldoende voor ak,frans en engels.
    alle 3 een 5. Maar ik had een ak so, heeeeeeel goed geleerd, echt goed, haal ik een 3,3 :( Nou frans repetitie, heeeeeeel goed geleerd en met mijn moeder geoefend, echt heel goed, een 3 voor een repetitie.
    Ten eerste dit is echt niet motiverend
    Ten tweede hoe kan dat? Ik heb al geprobeerd op andere manier te leren. EN in havo 4 (nu zit ik in havo 3) word het alleen maar moeilijker hoor ik van mensen.

    Heeft iemand tips om te leren???? (A)

    Ik moet nml echt overgaan :$

    En het volgende rapport moet echt beter zijn , anders niet naar havo 4 en dan naar mavo (alleen maar omdat 3 vakken me niet liggen, terwijl de rest boven 7 is) Ben dan van atheneum naar mavo, is niet goed vind ik zelf, help me :X

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 23:15 ]

    nee, sorrie, ik heb er zelf ook moeite mee ;x


    ONLY SEVEN LEFT <3

    Ik heb geen toetsen meer. Maar voor woordjes en zinnen leren gebruikte ik altijd WRTS.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 23:27 ]


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Qlimax schreef:
    Ik heb geen toetsen meer. Maar voor woordjes en zinnen leren gebruikte ik altijd WRTS.

    Jaa maar daar zit het probleem niet in, en trouwens met ak kan je geen wrts gebruiken, maar het is meer toepassen en dat soort dingen, ik weet eigenlijk niet wat :S

    Heb je niet dat als je de repetitie ziet je dicht klapt en een black out krijgt? Want dit klinkt net zo als wat ik vroeger had...

    En ja ze kunnen je laten zitten of je een niveau lager zetten om 3 vakken... Sterker nog bij mij in de eerste klas hebben ze het om 1 vak gedaan, wiskunde, omdat ik het niet kon terwijl ik voor de rest allemaal 7ens had :')


    dream, dare, fly!

    Roadie schreef:
    Heb je niet dat als je de repetitie ziet je dicht klapt en een black out krijgt? Want dit klinkt net zo als wat ik vroeger had...

    En ja ze kunnen je laten zitten of je een niveau lager zetten om 3 vakken... Sterker nog bij mij in de eerste klas hebben ze het om 1 vak gedaan, wiskunde, omdat ik het niet kon terwijl ik voor de rest allemaal 7ens had :')

    Ja zoiets, tis niet echt black out want de helft weet ik wel en de andere helft dan weer niet... tis in iedergeval eceht wel vaag. :(

    Daystar schreef:
    (...)
    Jaa maar daar zit het probleem niet in, en trouwens met ak kan je geen wrts gebruiken, maar het is meer toepassen en dat soort dingen, ik weet eigenlijk niet wat :S

    Ik zei ook woordjes en zinnen. Maar met ak veel belangrijke dingen uit je boek overschrijven. Als je het overschrijft onthoud je het beter.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik dacht ook ik ga zeker een 6 halen, had ik een 3 -fail.
    Zodra je het op krijgt meteen beginnen met leren, je ouders/zus/broer moeten je afvragen ofzo en dat dan iedere avond herhalen. -hoeft niet lang te duren-

    succes O:
    ik weet ook nog niet of ik over ga ;s


    Me so good.

    Daystar schreef:
    (...)
    Ja zoiets, tis niet echt black out want de helft weet ik wel en de andere helft dan weer niet... tis in iedergeval eceht wel vaag. :(


    als ik jou was zou ik dat tegen je mentor of coach zeggen! Hij kan er misschien wat aan doen, misschien krijg je wel een training om er beter mee om te gaan enzo en gaat het dan veel beter :3


    dream, dare, fly!

    Wat ik altijd doe bij vakken waar ik slecht in ben en waarbij je moet toepassen. Alle opdrachten opnieuw maken. Het is wel veel werk, maar als je erop tijd mee begint en elke dag een aantal opdrachten maakt valt het wel mee. Hierdoor begrijp ik bijna alles en wat ik niet snap kon ik dan nog navragen.
    veel succes!

    Misschien bijles nemen? is misschien niet leuk maar het is wel goed als je wilt overgaan ;)


    Special Love <3

    Hé, ik ben ook van Atheneum TTO naar mavo gegaan :') maar nu hoef ik nooit meer te leren, omdat ik veel te laag zit haha.
    Naja, als je echt geen Havo kunt met zoveel moeite, moet je er maar vrede mee hebben als je mavo gaat doen. Zo erg is het niet.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    ik had dat ook met Frans ik had 4 dagen een uur geleerd en mn ouders overhoren me. ik haal een 5. Nu mag ik van de leraar mondelinge doen dus hij wijst een woordje aan ik zeg wat het is. misschien mag jij dat ook. bij ak helpt een samenavatting maken en elkaar overhoren.

    veel succes ermee en hopelijk heb je er wat aan(Y)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Elke keer met het avondeten vertel ik altijd waar we het over hebben en wat ik gelezen heb enzo. Dat helpt bij mij echt heel erg, want als ik iets niet meer weet, dan onthou ik dat voor school en dan weet ik wat ik nog niet ken :')
    En bij talen: wrts is inderdaad heel goed. En dan van 2 kanten leren en de toets aanklikken :')
    Overigens vind ik Engels niet zo moeilijk (ik zit zelf in 4havo), maar dat komt misschien doordat ik de grammatica regels enzo ken. En daarvoor ook een tip: ga boeken in het Engels lezen. Dan breid je je woordenschat uit en leer je lezen in het Engels. En schrijf ook eens voor de lol in het Engels :') Kijkt een film zonder ondertiteling enzo. Engels is overal om je heen en juist dat kan je goed oefenen!
    Frans daar was ik ook slecht in en daar stond ik altijd een 4 of 5 voor. Ik maakte de SO's heel goed, want dat waren alleen maar woorden die je moest leren. En de toetsen met grammatica maakte ik heel slecht, maar gemiddeld stond ik dan nog zodanig dat ik over ging.
    En aardrijkskunde vind ik ook niet zo moeilijk nu. Dat is vooral leren en af en toe wat dingen begrijpen.


    To live would be an awfully big adventure

    Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met andere vakken. Heb geen idee wat je eraan kan doen, jammer genoeg. D:


    hoi, jij bent leuk.

    Maak je niet zo druk, vraag om herkansing en leer de volgende keer beter! (krul)


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.