• Ik vind ze echt bijhoorlijk dom. Ze lopen nu al van vorige week, en het maakt eigenlijk niets uit. We zijn dus een erg actieve en luidruchtige klas, en daarom hebben ze speciaal voor onze klas een extra klassenraad gehouden en hebben we allemaal een papier door onze ouders moeten laten ondertekenen om te zeggen dat ze akkoord zijn met de nieuwe klasregels. Ik citeer even:

    - Je bent steeds op tijd in de en in de les
    - Je hebt steeds je lesmateriaal mee. Dit materiaal leg je klaar aan het begin van de les. Tijdens de les vul je al je notities aan.
    - Je geeft geen ongepaste commentaar. Je gaat respectvol om met de medeleerlingen, leerkrachten en hulpopvoedend personeel.
    - Je geeft taken op tijd af.
    - Je vult je agenda elke les in. De agenda's worlden elke vrijdag door de titularis gecontroleerd.
    Mocht uw zoon of dochter zich niet aan deze afspraken houden, zal hij/zij dezelfde avond in de avondstudie blijven.

    Komaan zeg, zien ze ons aan als kleine kinderen ofzo? Ik zit in een freaking 4de jaar, en dan geven ze ons zo'n regels? Er zijn inderdaad enkele leerlingen die de boel elke keer weer op stelten zetten, maar daarvoor moeten ze toch niet iedereen straffen? Bijvoorbeeld als ik dan per ongeluk 1 ding ben vergeten, moet ik meteen nablijven, en ben ik daar de dupe van. Terwijl de andere elke keer daarvoor gewoon waarschuwingen kregen. Natuurlijk trekken ze hun niets van de nieuwe klasregels aan, en er moeten er al veel nablijven door dit. Ik vind het een beetje nutteloos, want de mensen die dan wel elke keer hun best doen, zijn wel de dupe door hun als ze eens iets zijn vergeten. Je hebt in onze school ook een begeleidingsplan, dat is dat ze je opvolgen op bepaalde punten waaraan je moet werken. Volgens mij zouden ze veel beter zo een plan aan de mensen geven die dat verdienen.

    Vinden jullie die regels onterecht/terecht? Want nu ben ik wel even nieuwsgierig wat jullie daar van vinden.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Ik vind dat vrij normaal..?


    ars moriendi

    SoulEater schreef:
    Agenda controleren is schending van de privacy toch?

    Nee? Het is een gewone schoolagenda. Je schrijft er gewoon in wat je elk uur hebt (wat ik nooit doe, ik verzin achteraf wel iets) en je huiswerk. Als je er dingen gaat inschrijven die niets met school te maken hebben is dat je eigen beslissing, maar je weet dat ze het kunnen controleren.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Komop zeg, agenda's controleren? Dat is toch gewoon je eigen verantwoordelijkheid? Eigen schuld als je het huiswerk niet weer. Wat zou dat die leraren moeten boeien.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    RESURGAM schreef:
    (...)
    Nee? Het is een gewone schoolagenda. Je schrijft er gewoon in wat je elk uur hebt (wat ik nooit doe, ik verzin achteraf wel iets) en je huiswerk. Als je er dingen gaat inschrijven die niets met school te maken hebben is dat je eigen beslissing, maar je weet dat ze het kunnen controleren.


    Vreemd. Ik heb 1 agenda, voor school én privé.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    ik heb niet eens een agenda:X serieus, het lijkt me geen goed idee als ik naar jouw school ga... (uche, uche, binnen 2 minuten dr vanaf getrapt)

    Eh, dit is echt zooo onterecht! Omg, nee, dit kan NIET waar zijn. "- Je vult je agenda elke les in. De agenda's worlden elke vrijdag door de titularis gecontroleerd." Jeetje, dat deden ze bij ons in de brugklas alleen bij diegene die hen huiswerk NOOIT in orde hadden :O

    -Sympathie-

    Dan valt het bij ons nog mee. Wij moeten als we te laat komen voorkomen en onterecht weg zijn van de les twee keer voorkomen. En voorkomen is melden om zeven u veertig..

    [ bericht aangepast op 1 maart 2011 - 21:40 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eigenlijk vind ik die regels heel normaal. Zelfs dat controleren vind ik normaal. Als jullie niet alles in orde hebben, dan wordt het niet geleerd of gemaakt. Dan kan je wel wat vergeten zijn, maar wees gewoon blij dat ze dat dan opmerken. In het topic las ik dat er ook al iets was voorgevallen en dan is het gewoon logisch. Het is jullie eigen schuld. En jij hebt er dan wel last van, maar het betekent wel dat het grootste deel van de klas het niet in orde heeft.
    Bij ons met Nederlands haalt bijna iedereen een onvoldoende voor de toetsen. Nu doen we de opdrachten elke keer klassikaal. Ik haal allemaal zevens en achten en dat vind ik vervelend. Maar een groot deel van de klas heeft het nodig, dus het is gewoon nodig voor de klas en ik heb gewoon even pech.


    To live would be an awfully big adventure

    Stray schreef:
    Agenda's controleren? 0.o


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed

    En dan ben ik blij met mijn school. We moeten het allemaal zelf op onze luie flikker uitzoeken :3


    SLOAN.