• Ik vind ze echt bijhoorlijk dom. Ze lopen nu al van vorige week, en het maakt eigenlijk niets uit. We zijn dus een erg actieve en luidruchtige klas, en daarom hebben ze speciaal voor onze klas een extra klassenraad gehouden en hebben we allemaal een papier door onze ouders moeten laten ondertekenen om te zeggen dat ze akkoord zijn met de nieuwe klasregels. Ik citeer even:

    - Je bent steeds op tijd in de en in de les
    - Je hebt steeds je lesmateriaal mee. Dit materiaal leg je klaar aan het begin van de les. Tijdens de les vul je al je notities aan.
    - Je geeft geen ongepaste commentaar. Je gaat respectvol om met de medeleerlingen, leerkrachten en hulpopvoedend personeel.
    - Je geeft taken op tijd af.
    - Je vult je agenda elke les in. De agenda's worlden elke vrijdag door de titularis gecontroleerd.
    Mocht uw zoon of dochter zich niet aan deze afspraken houden, zal hij/zij dezelfde avond in de avondstudie blijven.

    Komaan zeg, zien ze ons aan als kleine kinderen ofzo? Ik zit in een freaking 4de jaar, en dan geven ze ons zo'n regels? Er zijn inderdaad enkele leerlingen die de boel elke keer weer op stelten zetten, maar daarvoor moeten ze toch niet iedereen straffen? Bijvoorbeeld als ik dan per ongeluk 1 ding ben vergeten, moet ik meteen nablijven, en ben ik daar de dupe van. Terwijl de andere elke keer daarvoor gewoon waarschuwingen kregen. Natuurlijk trekken ze hun niets van de nieuwe klasregels aan, en er moeten er al veel nablijven door dit. Ik vind het een beetje nutteloos, want de mensen die dan wel elke keer hun best doen, zijn wel de dupe door hun als ze eens iets zijn vergeten. Je hebt in onze school ook een begeleidingsplan, dat is dat ze je opvolgen op bepaalde punten waaraan je moet werken. Volgens mij zouden ze veel beter zo een plan aan de mensen geven die dat verdienen.

    Vinden jullie die regels onterecht/terecht? Want nu ben ik wel even nieuwsgierig wat jullie daar van vinden.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Kikkeli schreef:
    uh lol.
    logische regels, dus ik weet niet wat er zo raar aan is?

    Onze klas heeft dit weekend een brief thuis gestuurd gekregen omdat we te druk zijn. Met nieuwe regels:
    -We moeten rustig de klas binnenkomen, meteen zitten en spullen voor ons hebben.
    -De leraar geeft klassikaal maar één waarschuwing.
    -Als je verder gaat sturen ze je eruit = 2 uur nablijven + gele kaart
    -nog een keer is 2x2 uur nablijven
    -3e keer is schorsing voor 1 dag.


    wow, voor 3x een schorsing van 1 dag o.o
    bij ons worden er e2 gasten elke dag wel 4x uitgestuurd [1tje is ook 1x geschoord] das egt streng bij jullie.


    Wij hebben op school tijdens MB [mentorbegeleiding] een groene kaart moeten maken met daarop allemaal stomme regels, die moeten wel elke les op onze tafel leggen. Doe je dat niet dan zit je in da Shit man.


    Trust me. I'm the doctor

    Die regels zijn bij ons algemeen, hoor. ^^


    Let the Night embrace you

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt als normale regels?

    ^^^that


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Die regels zijn landelijk en geleden op iedere school. allen niet alle scholen komen sommige regels na of leraren. en ja het is algemeen bekend.


    Some angels have no wings.

    Bij ons zijn die regels er ook,maar niet met het nablijven. Maar op onze school vinden ze alles al erg,ookal gebeuren er in sommige scholen nog veel ergere dingen.

    Stray schreef:
    Agenda's controleren? 0.o

    Dat doen ze bij ons ook. Echt belachelijk. o_Ô
    Bij ons gelden die regels ook, maar dat ze er zijn wil niet zeggen dat we er ons zo strikt aan houden.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Kikkeli schreef:
    uh lol.
    logische regels, dus ik weet niet wat er zo raar aan is?

    Onze klas heeft dit weekend een brief thuis gestuurd gekregen omdat we te druk zijn. Met nieuwe regels:
    -We moeten rustig de klas binnenkomen, meteen zitten en spullen voor ons hebben.
    -De leraar geeft klassikaal maar één waarschuwing.
    -Als je verder gaat sturen ze je eruit = 2 uur nablijven + gele kaart
    -nog een keer is 2x2 uur nablijven
    -3e keer is schorsing voor 1 dag.

    Gele kaart? -Out-

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt als normale regels?


    Behalve dat controleren.
    En ik heb het altijd al stom gevonden.
    Als je het altijd in orde hebt, en het 1 één keer vergeet, moet je meteen terug komen.
    Wij hebben ook een leven.


    Food.

    Crowd schreef:
    (...)

    Behalve dat controleren.
    En ik heb het altijd al stom gevonden.
    Als je het altijd in orde hebt, en het 1 één keer vergeet, moet je meteen terug komen.
    Wij hebben ook een leven.
    Het heeft meestal een reden dat ze zo streng zijn.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt als normale regels?


    We accept the love we think we deserve.

    Decide schreef:
    Gaan ze serieus je agenda controleren?
    Dat mogen ze eigenlijk niet niet doen in verband met privacy.


    sorry, moest hard lachen hierom. het is een schoolagenda, waarin je lesuren schrijft, wtf is daar dan privaat aan? lol (nerd)

    sorry kon het niet laten xD

    en wel, ik vind dat idd onfair, ik stem voor dat plan.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Bij ons staan de regels standaard in het schoolregelement en die moeten onze ouders elk jaar ondertekenen. Niet dat één va n onze ouder het ooit heeft gedaan. Net zoals mijn titularis al een hele maand onze agenda's gaat controleren. We hebben hem elke dag buiten woensdag, maar het kan nooit erger dan de LO klassen bij ons op school. Die worden helemaal als kleutertjes behandeld.:X


    No me digas qué tengo que hacer

    Wees blij, bij ons kwam er gewoon direct een hergroepering omdat het "te druk" was, niet dat dat erg veel hielp, want de helft van onze klas is nu nog over plus een aantal nieuwe die net zo druk zijn.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik heb het veel zwaarder en zit pas in de tweede:'(

    Bij ons op school is muziek in de lokalen verboden!!! -dies-! en die regels die jij zei zijn bij ons ook van toepassing:(


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ik zou gek worden. (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'