• Ik vind ze echt bijhoorlijk dom. Ze lopen nu al van vorige week, en het maakt eigenlijk niets uit. We zijn dus een erg actieve en luidruchtige klas, en daarom hebben ze speciaal voor onze klas een extra klassenraad gehouden en hebben we allemaal een papier door onze ouders moeten laten ondertekenen om te zeggen dat ze akkoord zijn met de nieuwe klasregels. Ik citeer even:

    - Je bent steeds op tijd in de en in de les
    - Je hebt steeds je lesmateriaal mee. Dit materiaal leg je klaar aan het begin van de les. Tijdens de les vul je al je notities aan.
    - Je geeft geen ongepaste commentaar. Je gaat respectvol om met de medeleerlingen, leerkrachten en hulpopvoedend personeel.
    - Je geeft taken op tijd af.
    - Je vult je agenda elke les in. De agenda's worlden elke vrijdag door de titularis gecontroleerd.
    Mocht uw zoon of dochter zich niet aan deze afspraken houden, zal hij/zij dezelfde avond in de avondstudie blijven.

    Komaan zeg, zien ze ons aan als kleine kinderen ofzo? Ik zit in een freaking 4de jaar, en dan geven ze ons zo'n regels? Er zijn inderdaad enkele leerlingen die de boel elke keer weer op stelten zetten, maar daarvoor moeten ze toch niet iedereen straffen? Bijvoorbeeld als ik dan per ongeluk 1 ding ben vergeten, moet ik meteen nablijven, en ben ik daar de dupe van. Terwijl de andere elke keer daarvoor gewoon waarschuwingen kregen. Natuurlijk trekken ze hun niets van de nieuwe klasregels aan, en er moeten er al veel nablijven door dit. Ik vind het een beetje nutteloos, want de mensen die dan wel elke keer hun best doen, zijn wel de dupe door hun als ze eens iets zijn vergeten. Je hebt in onze school ook een begeleidingsplan, dat is dat ze je opvolgen op bepaalde punten waaraan je moet werken. Volgens mij zouden ze veel beter zo een plan aan de mensen geven die dat verdienen.

    Vinden jullie die regels onterecht/terecht? Want nu ben ik wel even nieuwsgierig wat jullie daar van vinden.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Kikkeli schreef:
    (...)OH nablijven. echt meteen na 1x je hw niet maken? wtfff
    uhm, met 3 gele kaarten word je dus geschorst ;d dus een waarschuwing

    Jep, of als je eens grof antwoord, je niet meteen achter je bank gaat staan, je een papier niet mee hebt, ...


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Animale schreef:
    (...)
    Maar niet iedereen heeft zo'n gedrag.

    Nee,dat snap ik,maar dat krijg je er wel van. Regels worden altijd aangepast aan de "slechte" mensen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Kikkeli schreef:
    (...)Wat voor privacy moet je in je schoolagenda hebben dan?

    Misschien hebben ze wel plaatjes van een blote Sem in hun agenda, you'll never know. (cat)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Nouja, het klinkt alsof er wel wat aan is voorgevallen


    Life is hard and then we die

    Agenda controleren is schending van de privacy toch?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    PUKKELxDING schreef:
    Nouja, het klinkt alsof er wel wat aan is voorgevallen

    Hm, maar er zijn ook heel veel problemen in de klas, ook in het verleden. Misschien hebben ze dat ook voor die reden gedaan.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Lol wy hadden btw ook drukke klas enzo in 1 les en toen moesten we een intentieverkalring ofzo tekenen.. Dat wat ze in de gevangenis doen bij criminelen, verklaring van goed gedrag en door ouders laten ondertekenen..
    Wat een onzin, ik moest serieus lachen en mijn ouders vonden 't ook abnormaal xD
    Uiteindelijk had niemand 't en heofde 't ook niet? x)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nou, erger dan die van mij kan niet. Als wij een taak vergeten, moeten wij een uur langer blijven. Dat noemen we dan werkstudie, die taak moet je dan daar maken. Zelfs al is het je eerste keer dat je iets vergeet, je moet en zal een werkstudie krijgen. Echt zo "#*^!ç"é=ù$^µ=(§"!&çà!!!!

    Kikkeli schreef:
    uh lol.
    logische regels, dus ik weet niet wat er zo raar aan is?

    Onze klas heeft dit weekend een brief thuis gestuurd gekregen omdat we te druk zijn. Met nieuwe regels:
    -We moeten rustig de klas binnenkomen, meteen zitten en spullen voor ons hebben.
    -De leraar geeft klassikaal maar één waarschuwing.
    -Als je verder gaat sturen ze je eruit = 2 uur nablijven + gele kaart
    -nog een keer is 2x2 uur nablijven
    -3e keer is schorsing voor 1 dag.

    OMG, dit is echt verschrikkelijk erg bij jou, nou dan is hetgeen wat bij ons gebeurt helemaal niks, invergeleken bij jou, ;x. Respect voor jou!

    [ bericht aangepast op 1 maart 2011 - 19:12 ]

    BKCP schreef:
    Nou, erger dan die van mij kan niet. Als wij een taak vergeten, moeten wij een uur langer blijven. Dat noemen we dan werkstudie, die taak moet je dan daar maken. Zelfs al is het je eerste keer dat je iets vergeet, je moet en zal een werkstudie krijgen. Echt zo "#*^!ç"é=ù$^µ=(§"!&çà!!!!

    Wel haha, wij ook? Werkstudie = nablijven


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt als normale regels?


    None but ourselves can free our minds.

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt als normale regels?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ze zouden die regels wel bij ons in de klas mogen invoeren, geen van die regels wordt in mijn klas nageleefd. Ik heb eens van een leraar gehoord dat er wel eens gesprekken over onze klas zijn gevoerd x)
    Maar goed, ik vind de regels best streng, dat je dan moet nablijven meteen enzo. Doe dat dan na drie keer ofzo o.O
    Edit: nu ik van iedereen hier hoor dat het normale regels, besef ik eigenlijk pas op wat voor chille school ik leef. Ik maak nooit mijn huiswerk en let ook niet erg op ofzo. En in mijn klas wordt er best gauw doorheen geschreeuwd enzo o.O

    [ bericht aangepast op 1 maart 2011 - 19:28 ]


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Als ze zo iets bij mij fllikken doe ik het juist niet. Gewoon om de school te dwarsbomen. Een agenda wat is dat? Nee hoor grapje. heb er wel een maar daar staat eigenlijk alleen in wat voor toetsen ik heb. Ik ben een preventieve neit huiswerk maker. Maar waarom zou ik het doen voor vakken die ik snap en waar ik goed in ben? Hallo 5de jaar?


    Love sheds light one the darkest of times

    Animale schreef:
    (...)
    Hm, maar er zijn ook heel veel problemen in de klas, ook in het verleden. Misschien hebben ze dat ook voor die reden gedaan.
    Lijkt me logisch, je zegt het zelfs ook al in de eerste paar zinnen ;)


    Life is hard and then we die