• Ik vind ze echt bijhoorlijk dom. Ze lopen nu al van vorige week, en het maakt eigenlijk niets uit. We zijn dus een erg actieve en luidruchtige klas, en daarom hebben ze speciaal voor onze klas een extra klassenraad gehouden en hebben we allemaal een papier door onze ouders moeten laten ondertekenen om te zeggen dat ze akkoord zijn met de nieuwe klasregels. Ik citeer even:

    - Je bent steeds op tijd in de en in de les
    - Je hebt steeds je lesmateriaal mee. Dit materiaal leg je klaar aan het begin van de les. Tijdens de les vul je al je notities aan.
    - Je geeft geen ongepaste commentaar. Je gaat respectvol om met de medeleerlingen, leerkrachten en hulpopvoedend personeel.
    - Je geeft taken op tijd af.
    - Je vult je agenda elke les in. De agenda's worlden elke vrijdag door de titularis gecontroleerd.
    Mocht uw zoon of dochter zich niet aan deze afspraken houden, zal hij/zij dezelfde avond in de avondstudie blijven.

    Komaan zeg, zien ze ons aan als kleine kinderen ofzo? Ik zit in een freaking 4de jaar, en dan geven ze ons zo'n regels? Er zijn inderdaad enkele leerlingen die de boel elke keer weer op stelten zetten, maar daarvoor moeten ze toch niet iedereen straffen? Bijvoorbeeld als ik dan per ongeluk 1 ding ben vergeten, moet ik meteen nablijven, en ben ik daar de dupe van. Terwijl de andere elke keer daarvoor gewoon waarschuwingen kregen. Natuurlijk trekken ze hun niets van de nieuwe klasregels aan, en er moeten er al veel nablijven door dit. Ik vind het een beetje nutteloos, want de mensen die dan wel elke keer hun best doen, zijn wel de dupe door hun als ze eens iets zijn vergeten. Je hebt in onze school ook een begeleidingsplan, dat is dat ze je opvolgen op bepaalde punten waaraan je moet werken. Volgens mij zouden ze veel beter zo een plan aan de mensen geven die dat verdienen.

    Vinden jullie die regels onterecht/terecht? Want nu ben ik wel even nieuwsgierig wat jullie daar van vinden.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Dit klinkt als normale regels?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt als normale regels?


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    uh lol.
    logische regels, dus ik weet niet wat er zo raar aan is?

    Onze klas heeft dit weekend een brief thuis gestuurd gekregen omdat we te druk zijn. Met nieuwe regels:
    -We moeten rustig de klas binnenkomen, meteen zitten en spullen voor ons hebben.
    -De leraar geeft klassikaal maar één waarschuwing.
    -Als je verder gaat sturen ze je eruit = 2 uur nablijven + gele kaart
    -nog een keer is 2x2 uur nablijven
    -3e keer is schorsing voor 1 dag.


    I live for the applause, you will die for it.

    Agenda's controleren? 0.o


    Don't dream your life, but live your dream!

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt als normale regels?

    Dat is het juist. Het zíjn normale regels. Maar als men 1 van die regels vergeet (bvb. 1 pagina vergeten zijn van je cursus) moet je nablijven.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    failerd schreef:
    Agenda's controleren? 0.o


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Gaan ze serieus je agenda controleren?
    Dat mogen ze eigenlijk niet niet doen in verband met privacy.
    Domme leraren van tegen woordig,Ik kan me eigen zo druk maken over zulke domme regels en dan zit je ook nog in de 4e?
    Pff..jullie zijn toch geen kleine kinderen meer.
    Zulke regels zou ik eerder op leggen voor 1e jaars leerlingen,Kom op zeg jullie weten toch wel hoe het hoort? toch?


    You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.

    Kikkeli schreef:
    uh lol.
    logische regels, dus ik weet niet wat er zo raar aan is?

    Onze klas heeft dit weekend een brief thuis gestuurd gekregen omdat we te druk zijn. Met nieuwe regels:
    -We moeten rustig de klas binnenkomen, meteen zitten en spullen voor ons hebben.
    -De leraar geeft klassikaal maar één waarschuwing.
    -Als je verder gaat sturen ze je eruit = 2 uur nablijven + gele kaart
    -nog een keer is 2x2 uur nablijven
    -3e keer is schorsing voor 1 dag.

    Ik vind het gewoon dom dat als je bijvoorbeeld je oefeningen fso niet hebt gemaakt, je daarvoor meteen moet nablijven --' En eerst waren alle leerkrachten zo super lief en vriendelijk tegen ons, nu zijn ze echt zoals bitches. En wat is een gele kaart? -hierspreekteenbelg- En wow, schorsing vind ik er wel even over.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Bij mij is er een hele douane voor de agenda's -.-


    Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.

    Decide schreef:
    Gaan ze serieus je agenda controleren?
    Dat mogen ze eigenlijk niet niet doen in verband met privacy.
    Domme leraren van tegen woordig,Ik kan me eigen zo druk maken over zulke domme regels en dan zit je ook nog in de 4e?
    Pff..jullie zijn toch geen kleine kinderen meer.
    Zulke regels zou ik eerder op leggen voor 1e jaars leerlingen,Kom op zeg jullie weten toch wel hoe het hoort? toch?
    Wat voor privacy moet je in je schoolagenda hebben dan?


    I live for the applause, you will die for it.

    failerd schreef:
    Agenda's controleren? 0.o

    Jep, zien of je alles hebt ingevuld + of je hem door je ouders hebt laten tekenen.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Dat si toch normaal?
    Ok dat controleren is misschien wat overdreven,maar dat krijg je met zo'n gedrag.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Animale schreef:
    (...)
    Ik vind het gewoon dom dat als je bijvoorbeeld je oefeningen fso niet hebt gemaakt, je daarvoor meteen moet nablijven --' En eerst waren alle leerkrachten zo super lief en vriendelijk tegen ons, nu zijn ze echt zoals bitches. En wat is een gele kaart? -hierspreekteenbelg- En wow, schorsing vind ik er wel even over.
    OH nablijven. echt meteen na 1x je hw niet maken? wtfff
    uhm, met 3 gele kaarten word je dus geschorst ;d dus een waarschuwing


    I live for the applause, you will die for it.

    StJimmy schreef:
    Dat si toch normaal?
    Ok dat controleren is misschien wat overdreven,maar dat krijg je met zo'n gedrag.

    Maar niet iedereen heeft zo'n gedrag.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Kikkeli schreef:
    (...)Wat voor privacy moet je in je schoolagenda hebben dan?


    Nou bij ons op school gebruikt iedereen maar een agenda voor zowel school als privé,Dus bij ons mogen ze onze agenda's niet controleren.


    You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.