• Ja, daar zat ik toen net aan te denken, niet omdat ik het zelf wil doen maar door gisteren. Weet je, ik weet eigenlijk niet wat ik moet vinden van mensen die zelfmoord plegen. De mensen vechten er juist tegen om het niet te doen maar uiteindelijk word het gewoon allemaal te veel een keer. Ik weet ook niet of ik het juist dapper moet vinden omdat ik er zelf nooit de moed voor zou hebben.. Wat vinden jullie ervan? En nu niet gelijk zeggen van 'die mensen zijn gestoort' als je er nog nooit zelf over na hebt gedacht(ik ben er van overtuigt dat bijna iedereen wel eens aan zelfmoord heeft gedacht namelijk).
    Dus; Wat vinden jullie van zelfmoord en de mensen die er vele pogingen tot gedaan hebben?

    Jullie hoeven er natuurlijk verder niks over te zeggen, want iedereen heeft wel af en toe problemen, de ene erger dan de anderen en daar hoeft natuurlijk niet iedereen van af te weten als je het privé wilt houden. (:

    Let op: Dit moet géén aansporingstopic worden anders laat ik het sluiten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen na aanleiding van dit topic hen juist 'moed geeft' om het te volbrengen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 15:55 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Quixotic schreef:
    Ik vind de dood heel boeiend. Mensen die zelfmoord plegen zie ik als speciaal in mijn ogen. Ze zagen geen nut meer in het leven en wilden weg. Het is zo gemakkelijk, maar zo laf. Ik ben bang voor de dood. Het idee dat ik straks dood ga, en dat ik dat niet weet, maakte me bang. Ik verzin plaatsen waar ik heen zou kunnen gaan. De hemel, als geest of iets anders. Op mijn school zat een jongen die zelfmoord heeft gepleegd. Altijd in zijn eentje met zijn koptelefoon. Ik keek naar hem op. Ik glimlachte stiekem naar hem. Maar hij zag me nooit en toen was hij weg. Hij was de eerste persoon waarom ik gehuild heb. Er is zoveel moois in de wereld. Zoveel redenen. Maar die mensen zijn blind en zien alleen hun angsten. Ik heb ook angsten. Ik ben mijn angsten. Maar ik denk dat ze mooi zijn. Ze zijn mij en ik wil dat ze blijven. Zelfmoord is een ziekte. En het stopt zodra je er niet meer bent. Het is zonde. Heel erg zonde. En je kan ze nooit helpen. Ze willen het niet zien. Blind van angst voor het leven.

    Dat is inderdaad mooi gezegd. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Een tante van mijn moeder heeft meerdere zelfmoordpogingen gedaan en heeft zichzelf uiteindelijk overgoten met olie en in brand gestoken.
    Toen ik dit hoorde werd ik alleen al misselijk van de gedachte.
    Zelfmoord is geen oplossing, je ontloopt je problemen en laat andere mensen achter met verdriet. Zelf heb ik er ook wel eens aan gedacht omdat ik toen een moeilijke tijd achter de rug had, maar je doet zoiets niet, gewoon uit respect voor anderen, begrip voor anderen.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Justmelotte schreef:
    Een tante van mijn moeder heeft meerdere zelfmoordpogingen gedaan en heeft zichzelf uiteindelijk overgoten met olie en in brand gestoken.
    Toen ik dit hoorde werd ik alleen al misselijk van de gedachte.
    Zelfmoord is geen oplossing, je ontloopt je problemen en laat andere mensen achter met verdriet. Zelf heb ik er ook wel eens aan gedacht omdat ik toen een moeilijke tijd achter de rug had, maar je doet zoiets niet, gewoon uit respect voor anderen, begrip voor anderen.

    OMg eng o.o


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    ik haad het als mensen het laf vinden.
    Het is niet omda hun leven perfect is da da vo iedereen geld.
    ik heb een maand of 2 geleden te veel kalmeringspillen gepakt.
    Ni me de bedoeling om zm te plegen ma het kwam wel in de buurt en weet ge,
    da heeft egt men leven verandert en ik heb me daardoor ok laten opnemen enz.
    dus mense stop me te zegen da mensen die zm willen plegen laf zyn!
    Die mensen hebben gwn hulp nodig en he helpt ze ni egt me da te zegen,
    nh daardoor gaan ze het juist nog rapper doen!

    Rebellaaa schreef:
    Ik moet eerlijk zijn, ik heb erover gedacht om het te doen. Maar ik ken een meisje die lachend tegen me in de schoolgangen zei: ‘Haha, ja ik heb daar ook wel eens- haha, over gedacht!’ Like, serieus dat vind ik dom. Maar even ontopic. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik denk wel niet dat ze egoïstisch zijn. Je moet jezelf voorstellen in de situatie waar hun in leven, en dan kijken hoe jij zou reageren, en wat jij zou doen. En ik denk ook wel dat de mensen die zelfmoord willen plegen denken over hoe het zal gaan met hun nabestaanden. En in de meeste gevallen denk ik dat diegene denkt dat hun beter af zijn zonder hem/haar. Zoiets in ieder geval.


    Daar ben ik het wel mee eens. : )


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Ik heb mn leven gekregen. En ik ga ervoor vechten, om het niet te verliezen. Ookal zou mn leven een hel zijn. Aan zm heb ik eigenlijk niet echt aan gedacht.

    Kingston schreef:
    (...)
    maar als je nou echt geen andere uitweg hebt ?
    dat kan toch niet? het leven is gewoon niet makkelijk , ik heb het ook vaak heel moeilijk , maar daarom ga ik niet direct zeggen : hey , nu ga ik me even van het leven beroven?
    Mensen met zelfmoordneigingen denken gewoon niet aan de anderen , geloof me, ik heb er ervaring mee. je kan gerust zeggen dat ik iemand gered heb van de dood gewoon door er te zijn :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)dat kan toch niet? het leven is gewoon niet makkelijk , ik heb het ook vaak heel moeilijk , maar daarom ga ik niet direct zeggen : hey , nu ga ik me even van het leven beroven?
    Mensen met zelfmoordneigingen denken gewoon niet aan de anderen , geloof me, ik heb er ervaring mee. je kan gerust zeggen dat ik iemand gered heb van de dood gewoon door er te zijn :/


    Zoals ik van jou lees, denk jij nogal gauw positief. Maar niet alle mensen denken zo.
    Heel veel mensen denken dat als alles hun dwars zit ze niet meer positief kunnen denken. Ze zien dan geen andere uitweg meer.
    Ik wil hiermee NIET zeggen dat jij het misschien niet zo moeilijk hebt, maar jij kan dan blijkbaar nog positief denken.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Smeagol schreef:
    (...)

    Zoals ik van jou lees, denk jij nogal gauw positief. Maar niet alle mensen denken zo.
    Heel veel mensen denken dat als alles hun dwars zit ze niet meer positief kunnen denken. Ze zien dan geen andere uitweg meer.
    Ik wil hiermee NIET zeggen dat jij het misschien niet zo moeilijk hebt, maar jij kan dan blijkbaar nog positief denken.
    nou zelfs dan is er nog een oplossing, antidepressiva , klinkt misschien wel grof maar ja..
    Ik denk idd positief , andere mensen zouden dat ook meer moeten doen!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Quixotic schreef:
    Ik vind de dood heel boeiend. Mensen die zelfmoord plegen zie ik als speciaal in mijn ogen. Ze zagen geen nut meer in het leven en wilden weg. Het is zo gemakkelijk, maar zo laf. Ik ben bang voor de dood. Het idee dat ik straks dood ga, en dat ik dat niet weet, maakte me bang. Ik verzin plaatsen waar ik heen zou kunnen gaan. De hemel, als geest of iets anders. Op mijn school zat een jongen die zelfmoord heeft gepleegd. Altijd in zijn eentje met zijn koptelefoon. Ik keek naar hem op. Ik glimlachte stiekem naar hem. Maar hij zag me nooit en toen was hij weg. Hij was de eerste persoon waarom ik gehuild heb. Er is zoveel moois in de wereld. Zoveel redenen. Maar die mensen zijn blind en zien alleen hun angsten. Ik heb ook angsten. Ik ben mijn angsten. Maar ik denk dat ze mooi zijn. Ze zijn mij en ik wil dat ze blijven. Zelfmoord is een ziekte. En het stopt zodra je er niet meer bent. Het is zonde. Heel erg zonde. En je kan ze nooit helpen. Ze willen het niet zien. Blind van angst voor het leven.

    Echt heel mooi gezegd, zou het niet beter kunnen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Seel schreef:
    (...)nou zelfs dan is er nog een oplossing, antidepressiva , klinkt misschien wel grof maar ja..
    Ik denk idd positief , andere mensen zouden dat ook meer moeten doen!


    Die pillen, zijn vreselijk. Mijn moeder had ze een tijd geleden geslikt.
    Mijn oom en ik gingen de bijwerkingen opzoeken. Een hele lijst vol!
    Als je die slikt moet je echt hulpeloos zijn.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Seel schreef:
    (...)nou zelfs dan is er nog een oplossing, antidepressiva , klinkt misschien wel grof maar ja..
    Ik denk idd positief , andere mensen zouden dat ook meer moeten doen!


    Antidepressiva is geen oplossing voor geluk. Misschien hebben sommige mensen een erger leven dan jou.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Antidepressiva is geen oplossing voor geluk. Misschien hebben sommige mensen een erger leven dan jou.
    misschien niet , maar ik vind dat een depressie echt een ziekte is en ik heb erover geleerd in school en idd als je ze begint te nemen , gaat het eerst even slechter met je.
    Maar ik zie dat ik in de minderheid ben hierzo!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Antidepressiva is geen oplossing voor geluk. Misschien hebben sommige mensen een erger leven dan jou.


    Dat snap ik volkomen, als je die pillen slikt heb je ook niet bepaald een andere optie..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Seel schreef:
    (...)misschien niet , maar ik vind dat een depressie echt een ziekte is en ik heb erover geleerd in school en idd als je ze begint te nemen , gaat het eerst even slechter met je.
    Maar ik zie dat ik in de minderheid ben hierzo!


    Depressie is voor iedereen anders. Voor mij is het iets in het dagelijks leven. Voor jou is het een ziekte. Sorry dat ik zo bot tegen je doe, maar ik heb iets tegen mensen die het beter hebben dan mij. En school, hoe weten die mensen nou wat er in het hoofd van een meisje of jongen die zelfmoord wil plegen omgaat?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.