• Ja, daar zat ik toen net aan te denken, niet omdat ik het zelf wil doen maar door gisteren. Weet je, ik weet eigenlijk niet wat ik moet vinden van mensen die zelfmoord plegen. De mensen vechten er juist tegen om het niet te doen maar uiteindelijk word het gewoon allemaal te veel een keer. Ik weet ook niet of ik het juist dapper moet vinden omdat ik er zelf nooit de moed voor zou hebben.. Wat vinden jullie ervan? En nu niet gelijk zeggen van 'die mensen zijn gestoort' als je er nog nooit zelf over na hebt gedacht(ik ben er van overtuigt dat bijna iedereen wel eens aan zelfmoord heeft gedacht namelijk).
    Dus; Wat vinden jullie van zelfmoord en de mensen die er vele pogingen tot gedaan hebben?

    Jullie hoeven er natuurlijk verder niks over te zeggen, want iedereen heeft wel af en toe problemen, de ene erger dan de anderen en daar hoeft natuurlijk niet iedereen van af te weten als je het privé wilt houden. (:

    Let op: Dit moet géén aansporingstopic worden anders laat ik het sluiten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen na aanleiding van dit topic hen juist 'moed geeft' om het te volbrengen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 15:55 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Kikkeli schreef:
    Echt serieus bijna heel Q heeft aan zelfmoord gedacht, was/is TH fan, kan geesten zien.
    omg, wat voor forum is dit XD

    anyway, nee, ik heb er nooit aan gedacht :')

    Het klinkt raar en onredelijk, maar het blijkt dat ongeveer 80% van de mensen die in de puberteit zijn sowieso ooit al eens over zelfmoord heeft nagedacht. Mensen hebben meer problemen dan dat ze eigenlijk denken en op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet doen, en dan ga je aan zelfmoord denken.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik denk dat je zelf een keer zo diep moet vallen om dat te begrijpen. Ik begreep het toen ik klein was ook nooit, toen heb ik na een moeilijke tijd zelf een poging gedaan en toen begreep ik alles. Van de verhalen die je hoort van mislukte pogingen tot de verhalen van familie leden die het zelf niet snapte en de vaarwel brief ook niet snapte.
    En sowieso, als je zelf niet zo diep bent gevallen vind ik eigenlijk dat je geen mening mag hebben, oke, wel wat je er zelf van vind enzo, maar niet dat het geen oplossing is. Niemand weet wat er in een hoofd van zo iemand omgaat, behalve die persoon zelf.

    En al die vooroordelen hier irriteren me dood. No offence.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 15:58 ]

    Een vriendin van mij lag in het ziekenhuis door een mislukte poging. Sinds een tijdje loopt een jongen uit mijn klas iedere week te zeiken dat hij zo graag dood wilt en dat hij zelfmoord gaat plegen. Hij zegt dat ook alleen maar tegen mij, verder tegen niemand. Alle hulp die ik aanboodt sloeg hij af, dus uiteindelijk hielp ik hem niet meer.
    Laatst vroeg hij hoe hij het best zelfmoord kon plegen en toen flipte ik. Aangezien die vriendin al een poging gedaan heeft en hij er iedere week mee loopt te spotten ben ik tegen hem uitgevallen. Sindsdien negeer ik hem, hij moet het maar zelf uitzoeken.


    Ik ben gemeen xoxo

    Ik vind zelfmoord gewoon laf wegvluchten en ik ben er van overtuigd dat je dan niet poef, weg bent maar dat je dan juist alleen maar meer gevangen zit in jezelf, als je het eenmaal gedaan hebt.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Zelfmoord is geen oplossing. Je voelt het alleen niet meer, en je doet andere mensen nog pijn ook.
    Er bestaat therapie en al die zooi.


    Food.

    Ik vind het dapper als je door al je shit heenleeft, en niet heen... dood? Dus dat je geen zelfmoord pleegt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    1988 schreef:
    Ik denk dat je zelf een keer zo diep moet vallen om dat te begrijpen. Ik begreep het toen ik klein was ook nooit, toen heb ik na een moeilijke tijd zelf een poging gedaan en toen begreep ik alles. Van de verhalen die je hoort van mislukte pogingen tot de verhalen van familie leden die het zelf niet snapte en de vaarwel brief ook niet snapte.
    En sowieso, als je zelf niet zo diep bent gevallen vind ik eigenlijk dat je geen mening mag hebben, oke, wel wat je er zelf van vind enzo, maar niet dat het geen oplossing is. Niemand weet wat er in een hoofd van zo iemand omgaat, behalve die persoon zelf.

    En al die vooroordelen hier irriteren me dood. No offence.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 16:04 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Mijn oom heeft zelfmoord gepleegd.
    Ik weet niet waarom. Maar ik weet wel dat als iemand zelfmoord pleegd dat hij of zij dat niet zonder reden doet


    "Ignite, my love. Ignite."

    als ik eerlijk ben doe ik het alleen niet omdat ik bang ben (krul)


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Eros schreef:
    als ik eerlijk ben doe ik het alleen niet omdat ik bang ben (krul)

    Maar als je bang bent om dood te gaan, wíl je dus niet dood. Dus dan zijn het toch ook geen zelfmoordneigingen..


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Maar als je bang bent om dood te gaan, wíl je dus niet dood. Dus dan zijn het toch ook geen zelfmoordneigingen..

    Eerlijk gezegd dat ik dat ook al..xd


    your eyes are like stars in the night.

    Ik vind de dood heel boeiend. Mensen die zelfmoord plegen zie ik als speciaal in mijn ogen. Ze zagen geen nut meer in het leven en wilden weg. Het is zo gemakkelijk, maar zo laf. Ik ben bang voor de dood. Het idee dat ik straks dood ga, en dat ik dat niet weet, maakte me bang. Ik verzin plaatsen waar ik heen zou kunnen gaan. De hemel, als geest of iets anders. Op mijn school zat een jongen die zelfmoord heeft gepleegd. Altijd in zijn eentje met zijn koptelefoon. Ik keek naar hem op. Ik glimlachte stiekem naar hem. Maar hij zag me nooit en toen was hij weg. Hij was de eerste persoon waarom ik gehuild heb. Er is zoveel moois in de wereld. Zoveel redenen. Maar die mensen zijn blind en zien alleen hun angsten. Ik heb ook angsten. Ik ben mijn angsten. Maar ik denk dat ze mooi zijn. Ze zijn mij en ik wil dat ze blijven. Zelfmoord is een ziekte. En het stopt zodra je er niet meer bent. Het is zonde. Heel erg zonde. En je kan ze nooit helpen. Ze willen het niet zien. Blind van angst voor het leven.


    wth.

    Quixotic schreef:
    Ik vind de dood heel boeiend. Mensen die zelfmoord plegen zie ik als speciaal in mijn ogen. Ze zagen geen nut meer in het leven en wilden weg. Het is zo gemakkelijk, maar zo laf. Ik ben bang voor de dood. Het idee dat ik straks dood ga, en dat ik dat niet weet, maakte me bang. Ik verzin plaatsen waar ik heen zou kunnen gaan. De hemel, als geest of iets anders. Op mijn school zat een jongen die zelfmoord heeft gepleegd. Altijd in zijn eentje met zijn koptelefoon. Ik keek naar hem op. Ik glimlachte stiekem naar hem. Maar hij zag me nooit en toen was hij weg. Hij was de eerste persoon waarom ik gehuild heb. Er is zoveel moois in de wereld. Zoveel redenen. Maar die mensen zijn blind en zien alleen hun angsten. Ik heb ook angsten. Ik ben mijn angsten. Maar ik denk dat ze mooi zijn. Ze zijn mij en ik wil dat ze blijven. Zelfmoord is een ziekte. En het stopt zodra je er niet meer bent. Het is zonde. Heel erg zonde. En je kan ze nooit helpen. Ze willen het niet zien. Blind van angst voor het leven.

    mooi gezegd :')


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hestia schreef:
    (...)
    mooi gezegd :')


    Ik denk er veel over na, dus vandaar. (:


    wth.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Maar als je bang bent om dood te gaan, wíl je dus niet dood. Dus dan zijn het toch ook geen zelfmoordneigingen..


    nou ik ben alleen maar bang dat het te veel pijn doet en dat me moeder dan verdrietig word maar anders sprong ik zo voor de trein hoor .


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget