• Ja, daar zat ik toen net aan te denken, niet omdat ik het zelf wil doen maar door gisteren. Weet je, ik weet eigenlijk niet wat ik moet vinden van mensen die zelfmoord plegen. De mensen vechten er juist tegen om het niet te doen maar uiteindelijk word het gewoon allemaal te veel een keer. Ik weet ook niet of ik het juist dapper moet vinden omdat ik er zelf nooit de moed voor zou hebben.. Wat vinden jullie ervan? En nu niet gelijk zeggen van 'die mensen zijn gestoort' als je er nog nooit zelf over na hebt gedacht(ik ben er van overtuigt dat bijna iedereen wel eens aan zelfmoord heeft gedacht namelijk).
    Dus; Wat vinden jullie van zelfmoord en de mensen die er vele pogingen tot gedaan hebben?

    Jullie hoeven er natuurlijk verder niks over te zeggen, want iedereen heeft wel af en toe problemen, de ene erger dan de anderen en daar hoeft natuurlijk niet iedereen van af te weten als je het privé wilt houden. (:

    Let op: Dit moet géén aansporingstopic worden anders laat ik het sluiten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen na aanleiding van dit topic hen juist 'moed geeft' om het te volbrengen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 15:55 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Dat wat Villain zegt.

    Verder denk ik dat je wel heel ongelukkig moet zijn dat te kunnen. Zelf wil ik er niet aan denken dat ooit te doen. Het is triest dat de mensen die dat doen geen andere optie zagen...


    You are beautiful, you are love.

    Om zelfmoord te plegen heb je zoveel moed nodig. Ik vind het niet laf. juist een teken dat je wilt overleven. Klinkt mischien heel raar maar het is toch een soort schreeuw dat je niet zo wilt leven als dat je op dat moment leeft. Ik ben toen ik in de eerste van het middelbaar zat iemand aan zelfmoord verloren. Iemand die ik kende. Het heeft me gebroken maar hij kon het gewoon niet meer. Niemand uit mijn vrienden groep weet het. Ik heb er rust mee gevonden dus ik hoef het niet te vertellen.
    maar het is alles behalve laf. Je moet er echt moed voor hebben.


    behind very angel is a demon

    mijn nicht heeft zich dit jaar aan de trap willen ophangen.
    voor ze zich ophing, stuurde ze een berichtje naar haar ex man.
    die is gelukkig komen kijken en hij was net op tijd om haar weer naar beneden te halen.
    maar ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
    langst de ene kant vind ik het heel moedig wat die mensen doen, maar dat wil niet zeggen dat ik er akkoord mee ben.
    ik zou het nooit kunnen, ook al zou ik het willen.
    ik heb de moed er gewoon niet voor en ik zou dat mijn familie en vrienden niet aan kunnen doen.
    want achteraf ben jij dan verlost van alles en zitten je nabestaanden er mee.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik heb een achteroom die zichzelf heeft opgehangen, dus ik oordeel er liever niet over.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Weet je,je pleegt zelfmoord op het moment dat je écht zwaar depressief bent. Dan ga je door een hel en heeft het niets meer met moed, egoïsme, ... ofzo te maken.
    Dan zie je het gewoon niet meer zitten en kan je niet geloven dat het ooit nog beter wordt en dus zet je er een punt achter. Maar dat is iets dat je niet écht kan begrijpen als je het niet zelf hebt meegemaakt.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Banaanmaster schreef:
    Ik heb er best vaak over nagedacht, maar ik heb geconcludeerd dat je dat mensen niet aan kunt doen. Iedereen die ooit iets onaardigs tegen je heeft gedaan of zoiets heeft gezegd heeft de rest van zijn/haar leven een schuldgevoel en denk ff aan je ouders en vrienden.
    Ik vind zelfmoord een van de egoistischte dingen die je kunt doen, alleen gewone moord is erger.
    EDIT:
    Dit is trouwens van twiddict, niet van mijn broertje xD


    zelfmoor is absoluut niet egoïstisch.
    Op het moment dat iemand zelfmoord pleegt kan die persoon gewoon niet meer geloven.
    Dat is iets anders (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Iemand die ik heel goed kende heeft zelfmoord gepleegt. Hij heeft zijn 2 dochters achtergelaten. Ik weet hoeveel mensen het nog steeds moeilijk hebben met zijn dood ookal is het 2 jaar geleden.
    Ik ben door dit voorgeval persoonlijk sterk tegen zelfmoord.

    Ik vind zelfmoord echt grote onzin. Jij hebt een leven, terwijl zieke mensen er kei hard voor moeten vechten om hun leven te behouden. Er zijn zat mensen die een leven en toestand van iemand anders willen hebben als ze er zelf heel slecht aan toe zijn. Dus ik vind zelfmoord echt niet kunnen. Je mag blij zijn dat je in gezondheid en goede omstandigheden mag leven. Ik versta deperessief, ongelukkig, verwaarloosd en dat soort dingen niet onder ziek zijn. Maar aids, kanker en dat soort ziektens wel.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik vind zelfmoord echt grote onzin. Jij hebt een leven, terwijl zieke mensen er kei hard voor moeten vechten om hun leven te behouden. Er zijn zat mensen die een leven en toestand van iemand anders willen hebben als ze er zelf heel slecht aan toe zijn. Dus ik vind zelfmoord echt niet kunnen. Je mag blij zijn dat je in gezondheid en goede omstandigheden mag leven. Ik versta deperessief, ongelukkig, verwaarloosd en dat soort dingen niet onder ziek zijn. Maar aids, kanker en dat soort ziektens wel.

    Het behoort wel tot ziek zijn, want je kan geestelijk net zo goed ziek zijn als lichamelijk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    nerveus schreef:
    Ik vind zelfmoord echt grote onzin. Jij hebt een leven, terwijl zieke mensen er kei hard voor moeten vechten om hun leven te behouden. Er zijn zat mensen die een leven en toestand van iemand anders willen hebben als ze er zelf heel slecht aan toe zijn. Dus ik vind zelfmoord echt niet kunnen. Je mag blij zijn dat je in gezondheid en goede omstandigheden mag leven. Ik versta deperessief, ongelukkig, verwaarloosd en dat soort dingen niet onder ziek zijn. Maar aids, kanker en dat soort ziektens wel.


    sgat,,depressis en dergelijke zijn wel degelijk ziektes hoor (:
    Ze putten je gewoon echt zowel fysiek als mentaal uit.
    Het is in tegestelling tot aids e.d. wel maar tijdelijk,maar op dat moment is het minstens even erg hoor (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    nerveus schreef:
    Ik vind zelfmoord echt grote onzin. Jij hebt een leven, terwijl zieke mensen er kei hard voor moeten vechten om hun leven te behouden. Er zijn zat mensen die een leven en toestand van iemand anders willen hebben als ze er zelf heel slecht aan toe zijn. Dus ik vind zelfmoord echt niet kunnen. Je mag blij zijn dat je in gezondheid en goede omstandigheden mag leven. Ik versta deperessief, ongelukkig, verwaarloosd en dat soort dingen niet onder ziek zijn. Maar aids, kanker en dat soort ziektens wel.

    ik ben een paar jaar echt depressief geweest nou echt je hebt het gevoel dat je niks meer bent en niks meer kan. dat je geen toekomst heb enzo. geestelijk ben je helemaal uitgeput . ik heb zelf ook een paar x gedacht aan zelfmoord maar ik hield vol aan een betere toekomst. sommige mensen zien geen toekomst meer....


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    nerveus schreef:
    Ik vind zelfmoord echt grote onzin. Jij hebt een leven, terwijl zieke mensen er kei hard voor moeten vechten om hun leven te behouden. Er zijn zat mensen die een leven en toestand van iemand anders willen hebben als ze er zelf heel slecht aan toe zijn. Dus ik vind zelfmoord echt niet kunnen. Je mag blij zijn dat je in gezondheid en goede omstandigheden mag leven. Ik versta deperessief, ongelukkig, verwaarloosd en dat soort dingen niet onder ziek zijn. Maar aids, kanker en dat soort ziektens wel.

    Lieve schat, door depressie kan je somatisatie hebben (je psychische klachten worden lichamelijke klachten), dus wat je zegt klopt niet.(:


    your eyes are like stars in the night.

    Ik vind het altijd zo verschrikkelijk voor die mensen. Dat er niemand is die ze heeft kunnen helpen of dat ze niet in hebben gezien dat mensen ze wel wilden helpen.
    Zelf zou ik er niet eens aan willen denken. Je hebt wel heel wat moed, ook al is het dan toch echt niet goede moed, nodig om dat te durven.


    “Love is a contradiction.”

    Echt serieus bijna heel Q heeft aan zelfmoord gedacht, kan geesten zien etc.
    omg, wat voor forum is dit XD

    anyway, nee, ik heb er nooit aan gedacht :')

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 15:53 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik denk er best vaak aan, ja. Verder ga ik daar niets over vertellen.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.