• Ja, daar zat ik toen net aan te denken, niet omdat ik het zelf wil doen maar door gisteren. Weet je, ik weet eigenlijk niet wat ik moet vinden van mensen die zelfmoord plegen. De mensen vechten er juist tegen om het niet te doen maar uiteindelijk word het gewoon allemaal te veel een keer. Ik weet ook niet of ik het juist dapper moet vinden omdat ik er zelf nooit de moed voor zou hebben.. Wat vinden jullie ervan? En nu niet gelijk zeggen van 'die mensen zijn gestoort' als je er nog nooit zelf over na hebt gedacht(ik ben er van overtuigt dat bijna iedereen wel eens aan zelfmoord heeft gedacht namelijk).
    Dus; Wat vinden jullie van zelfmoord en de mensen die er vele pogingen tot gedaan hebben?

    Jullie hoeven er natuurlijk verder niks over te zeggen, want iedereen heeft wel af en toe problemen, de ene erger dan de anderen en daar hoeft natuurlijk niet iedereen van af te weten als je het privé wilt houden. (:

    Let op: Dit moet géén aansporingstopic worden anders laat ik het sluiten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen na aanleiding van dit topic hen juist 'moed geeft' om het te volbrengen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 15:55 ]


    your eyes are like stars in the night.

    ik heb al best vaak daaraan gedacht:$ maar ik heb het nog nooit gedaan.

    Wat ik ervan vind? Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat ze denken dat hun leven geen nut heeft. er is altijd iemand die van je houd, altijd iemand die je gaat missen(K)

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 12:04 ]


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Allereerst je overtuiging klopt al niet.. Ik heb namelijk nog nooit aan zelfmoord gedacht. Wel in de zin van 'wat gaat er door iemand zijn hoofd heen' maar niet persoonlijk.

    Daarnaast ik heb hetzelf meegemaakt dat een goede vriend zelfmoord heeft gepleegd, mei dit jaar. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad en toen ik weer wat aan het opkrabbelen was, kwamen er weer andere problemen bij. Gelukkig gaat alles nu weer goed, maar zelfs in die periode heb ik nooit en dan ook nooit overwogen om mezelf van het leven te beroven. De mensen die zoiets doen hebben veel zwaardere problemen.


    La credenza è una medicina contro il timore

    ik geef toe, ik heb een keer aan zelfmoord gedacht, maar dat is puur aan hoe het zou zijn als je niet meer leeft,
    of omdat ik een een depressieve periode zat,
    maar verder zou ik het lef niet hebben, en ik zou de mensen niet achterlaten die van me houden want ik weet hoe het is om iemand te verliezen aan zelfmoord, de best e vriendvan mij en mijn moeder heeft 3 jaar geleden zelfmoord gepleegd, en nog denk ik elke dag aan hem. _O_


    Life is a beautiful struggle

    Sowieso plegen mensen vaak geen zelfmoord, omdat ze dood willen, maar omdat ze af willen van hun gedachtengang etc. En als ik dat zo hoor, dan begrijp ik dat best wel. Het valt moeilijk te begrijpen, en eigenlijk wil ik het ook niet begrijpen. Hm, en het is ook behoorlijk, behóórlijk vreselijk tegenover de mensen die je achterlaat. En wat jij zegt, ik denk dat iedereen daar sowieso wel over na denkt (: En no, die mensen zijn niet gestoord. Zij zien dit als het laatste middel om van iets af te komen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    MissNaughty schreef:
    Allereerst je overtuiging klopt al niet.. Ik heb namelijk nog nooit aan zelfmoord gedacht. Wel in de zin van 'wat gaat er door iemand zijn hoofd heen' maar niet persoonlijk.

    Daarnaast ik heb hetzelf meegemaakt dat een goede vriend zelfmoord heeft gepleegd, mei dit jaar. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad en toen ik weer wat aan het opkrabbelen was, kwamen er weer andere problemen bij. Gelukkig gaat alles nu weer goed, maar zelfs in die periode heb ik nooit en dan ook nooit overwogen om mezelf van het leven te beroven. De mensen die zoiets doen hebben veel zwaardere problemen.

    Kan je mij even uitleggen waarom die dan niet klopt?
    Trouwens, het is geen overtuiging maar het is hoe ík erover denk. Ik probeer jullie nergens van te overtuigen, ik vraag alleen wat jullie ervan vinden en hoe jullie erover denken.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 12:08 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb er wel eens over nagedacht ja, niet om het zelf te doen. Maar inderdaad, ik vraag me af hoe iemand de moed kan krijgen om het ook werkelijk te doen? Of ze zijn misschien zo gedwongen door wanhoop, dat het helemaal niets met moed te maken heeft.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik heb er best vaak over nagedacht, maar ik heb geconcludeerd dat je dat mensen niet aan kunt doen. Iedereen die ooit iets onaardigs tegen je heeft gedaan of zoiets heeft gezegd heeft de rest van zijn/haar leven een schuldgevoel en denk ff aan je ouders en vrienden.
    Ik vind zelfmoord een van de egoistischte dingen die je kunt doen, alleen gewone moord is erger.
    EDIT:
    Dit is trouwens van twiddict, niet van mijn broertje xD

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 12:13 ]


    Liever een banaan op Quizlet dan een appel op youtube

    Witherwings schreef:
    Ik heb er wel eens over nagedacht ja, niet om het zelf te doen. Maar inderdaad, ik vraag me af hoe iemand de moed kan krijgen om het ook werkelijk te doen? Of ze zijn misschien zo gedwongen door wanhoop, dat het helemaal niets met moed te maken heeft.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik heb er toen ik in de 2e en 3e klas zat (nu al 4/5 jaar geleden) heel vaak eraan gedacht en om eerlijk te zijn ook wel eens klaar gestaan op het station om het te doen, maar achteraf gezien ben ik zo blij dat er toen een vriendin van me kwam.

    Ik zat er helemaal doorheen in die tijd, ik was depressief, kon nergens van genieten, werd gepest en niet alleen met woorden en ik zat heel erg met een vriend van me die in de eerste klas zelfmoord heeft gepleegd. Door hem weet ik wat je met de mensen die je achterlaat doet, en dat is echt een hel!

    Als ik er nu zo op terug kijk ben ik echt blij dat ik het niet heb gedaan want mijn leven is nu best wel veranderd en tuurlijk lang niet alles is perfect maar het is beter dan toen :)

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 12:21 ]


    dream, dare, fly!

    ik vind zelfmoord plegen echt laf en een blijk van egoïsme tegenover iedereen die achter blijft. Dat is toch vreselijk voor de ouders van jongeren die zelfmoord plegen ? Zij zullen waarschijnlijk voor de rest van hun leven een schuldgevoel hebben en ze zijn hun kind kwijt!
    Voor alle situaties is een oplossing , iedereen heeft het wel moeilijk.
    en nee ik zeg dat niet zomaar , ik heb er zelf ervaring mee gehad en ik heb mijn mening niet veranderd.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Villain schreef:
    Sowieso plegen mensen vaak geen zelfmoord, omdat ze dood willen, maar omdat ze af willen van hun gedachtengang etc. En als ik dat zo hoor, dan begrijp ik dat best wel. Het valt moeilijk te begrijpen, en eigenlijk wil ik het ook niet begrijpen. Hm, en het is ook behoorlijk, behóórlijk vreselijk tegenover de mensen die je achterlaat. En wat jij zegt, ik denk dat iedereen daar sowieso wel over na denkt (: En no, die mensen zijn niet gestoord. Zij zien dit als het laatste middel om van iets af te komen.


    hoe bedoel je met gedachtengang - ik snap je niet :$-


    I solemny swear i am up to no good

    Ik heb eraan gedacht 3/4 jaar geleden. Ik had een slaapstoornis. En ik was zo ontzettend moe, dat ik er meewilde ophouden. Mijn moeder was zo bezorgt dat ik haar erin meesleurde. Zij sliep nachten niet allemaal door mij. En daar voelde ik me onzettend schuldig over. Ik was depressief en wilde alleen nog maar slapen. De enigste manier op eeuwig te kunnen slapen is de dood. Ik verloor mijn vriendinnen, omdat ik heel erg veranderde. Ik hield er 3 over. Nog een reden om dood te willen. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, omdat ik niemand verdriet wilde doen.
    Nu ben ik alweer een tijd helemaal gezond, en ben ik ontzettend trosts op mezelf dat ik die moeilijke periode 'goed' ben doorgekomen. Ik blij dat ik nooit zelfmoord heb gepleegd. Want ik heb nu de allerbeste vrienden en ben ontzettend gelukkig.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik heb het zelf geprobeerd, twee jaar geleden. Ik was depressief, had geen kracht meer om uit bed te komen en werd heel erg gepest. Ik voelde me zo lelijk, kon niet in de spiegel te kijken zonder in huilen uit te barsten. Ook zat ik letterlijk toe te kijken hoe mijn vader zichzelf bijna heeft vermoord met drank. Hij heeft zich bijna dood gezopen.
    Ik heb het niet gedaan, omdat ik niet durfde. Toen mijn beste vriend, nu anderhalf jaar geleden, zelfmoord heeft gepleegd, snapte ik weer waarom. De mensen die je achterlaat, zullen nooit meer helemaal hetzelfde worden. Dat wou ik niet op mijn geweten hebben. Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, want alles komt nu langzaam weer goed.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    heftige verhalen hier :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    ik vind zelfmoord plegen echt laf en een blijk van egoïsme tegenover iedereen die achter blijft. Dat is toch vreselijk voor de ouders van jongeren die zelfmoord plegen ? Zij zullen waarschijnlijk voor de rest van hun leven een schuldgevoel hebben en ze zijn hun kind kwijt!
    Voor alle situaties is een oplossing , iedereen heeft het wel moeilijk.
    en nee ik zeg dat niet zomaar , ik heb er zelf ervaring mee gehad en ik heb mijn mening niet veranderd.

    maar als je nou echt geen andere uitweg hebt ?


    Life is a beautiful struggle