• De stelling van vandaag luidt:
    Je moet hetzelfde hebben meegemaakt om iemand te kunnen begrijpen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben het er wel mee eens. :')


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Eens


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    In sommige gevallen wel, in andere niet. Soms kun je iemand juist beter helpen als je het zelf niet meegemaakt hebt. Dan kun je er een nuchtere en meer objectieve mening over hebben.


    Bored.

    Je kan begrijpen dat die persoon lijd aan een bepaalde gebeurtenis, maar je kan nooit begrijpen hoe pijnlijk dat leed is. Deels eens, deels oneens.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2010 - 0:05 ]


    Only losers can act the way you do

    Oneens. Je kunt leren die dingen te begrijpen, en dat weet ik uit eigen ervaring.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Niet altijd. Je moet hetzelfde hebben gemaakt om je te kunnen inleven in de situatie van iemand anders. Maar je kan het soms ook al begrijpen, door het je voor te stellen hoe een bepaald iets zou zijn.

    Eens.,
    daarom kon ik dat mens van jeugdzorg ook niet uitstaan.
    ze kunnen namelij kalleen maar zeggen; ow wat erg voor je.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Oneens. Niet altijd.

    Oneens en Eens. Het is niet altijd zo.;)


    Ivar Oosterloo.

    Je hoeft niet precies hetzelfde hebben meegemaakt om iemand te begrijpen. Als je luisterd, en dingen goed analyseerd kan je hem/haar net zo begrijpen.

    Dat ligt eraan. Bij echt ingewikkelde/zware dingen is dat wel zo, bij andere moet je je ervoor openzetten om het te begrijpen.


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    In de meeste gevallen wel.


    Smiling but close to tears.

    DarkPassion schreef:
    In sommige gevallen wel, in andere niet. Soms kun je iemand juist beter helpen als je het zelf niet meegemaakt hebt. Dan kun je er een nuchtere en meer objectieve mening over hebben.

    Ligt eraan. Een 'vriendin' van mij d'r oma is anderhalf jaar geleden overleden maar toen mijn vader -3 juli 2008- overleed, zei ze na 3 weken al dat ik aandacht trok & dat ik wel genoeg gehuild had.

    Dus zij begrijpte me ook niet, ondanks het feit ze ook zoiets meemaakte.

    Mijn beste vriendin daarentegen heeft het niet meegemaakt maar ze begrijpt me gewoon.. Dusja.

    Verschilt per situatie.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Eens.
    Als dat niet zo is, kan die persoon je troosten, maar hij of zij kan zich niet voldoende meeleven in de situatie. (naar mijn ervaring dan)

    [ bericht aangepast op 17 aug 2010 - 9:29 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.