• De stelling van vandaag luidt:
    Je moet hetzelfde hebben meegemaakt om iemand te kunnen begrijpen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    DarkPassion schreef:
    In sommige gevallen wel, in andere niet. Soms kun je iemand juist beter helpen als je het zelf niet meegemaakt hebt. Dan kun je er een nuchtere en meer objectieve mening over hebben.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    DarkPassion schreef:
    In sommige gevallen wel, in andere niet. Soms kun je iemand juist beter helpen als je het zelf niet meegemaakt hebt. Dan kun je er een nuchtere en meer objectieve mening over hebben.


    I'm addicted to the thrill of a love affair.

    Ulybki schreef:
    Ligt eraan. Een 'vriendin' van mij d'r oma is anderhalf jaar geleden overleden maar toen mijn vader -3 juli 2008- overleed, zei ze na 3 weken al dat ik aandacht trok & dat ik wel genoeg gehuild had.

    Dus zij begrijpte me ook niet, ondanks het feit ze ook zoiets meemaakte.

    Mijn beste vriendin daarentegen heeft het niet meegemaakt maar ze begrijpt me gewoon.. Dusja.

    Verschilt per situatie.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Breezy schreef:
    In de meeste gevallen wel.


    Sometimes an angel, sometimes a devil, but always me.

    Ecstasy schreef:
    Niet altijd. Je moet hetzelfde hebben gemaakt om je te kunnen inleven in de situatie van iemand anders. Maar je kan het soms ook al begrijpen, door het je voor te stellen hoe een bepaald iets zou zijn.

    hoeft niet.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DarkPassion schreef:
    In sommige gevallen wel, in andere niet. Soms kun je iemand juist beter helpen als je het zelf niet meegemaakt hebt. Dan kun je er een nuchtere en meer objectieve mening over hebben.


    effort never betrays you

    Het ligt eraan, om iemand te begrijpen moet je het wel kunnen snappen, anders heeft die persoon er niet zoveel aan, maar je hoeft het niet zelf meegemaakt te hebben, al kan dat soms wel helpen.


    I am whatever you say I am. If I wasn't, then why would I say I am?

    Niet mee eens.
    Heel veel mensen kunnen iemand begrijpen en helpen ookal hebben ze het niet mee gemaakt. Je moet je gewoon inleven, en kijken hoe je je zelf zou voelen als zoiets met jou gebeurt.

    Hangt van de persoon in kwestie af. -neutraal- :'D


    Wie du mir, so ich dir.

    Ecstasy schreef:
    Niet altijd. Je moet hetzelfde hebben gemaakt om je te kunnen inleven in de situatie van iemand anders. Maar je kan het soms ook al begrijpen, door het je voor te stellen hoe een bepaald iets zou zijn.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    ik vindt van niet en ze moeten niet altijd helemaal begrijpen zolang je vrienden er maar voor je zijn en je niet de rug toekeren zolang je vrienden maar naar je luisteren.
    spreek uit ervaring


    just be yourself and live your own life

    niet altijd. soms kun je je heel goed bedenken wat er is gebeurd en hoe het voelde en hoef je het niet zelf te hebben meegemaakt.


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    mmh.. ligt aan de "ervaring" etc.
    Dus half eens, half oneens.

    DarkPassion schreef:
    In sommige gevallen wel, in andere niet. Soms kun je iemand juist beter helpen als je het zelf niet meegemaakt hebt. Dan kun je er een nuchtere en meer objectieve mening over hebben.


    All this dampness is damp.