• Hey,

    Ik ben bezig om een boek te maken (altans, dat probeer ik ;S) maar zit in de knoei met de tijden. Zal ik tt of vt doen? En zal ik dan in het begin een flasback/toekomstblik doen (in geval van -in het algemeen- tt flasback en vt toekomstblik)
    Zal ik met korte stukjes flasback/toekomstblik (zie boven wanneer XD) in het verhaal doen of niet?
    Wat gebruiken jullie zelf, en waarom?

    gr. Soulemate


    Love is a battlefield...

    Ik lees het liefst in verleden tijd.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ik zou een flashback doen, en dan in de verleden tijd,
    en dan het verhaal verder in tegenwoordige tijd maken. dat vind ik persoonlijk het fijnst lezen

    Ik lees het liefst in tegenwoordige tijd.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Verleden tijd is altijd het leukst vind ik, maar sommige mensen gooien er andere tijden doorheen, dat vind ik ook wel wat hebben.


    *insert philosophical cringe expression here*

    En als de hoofdpersoon nou doodgaat? Dan kan het verhaal niet meer in vt toch? Tenzij ze vanuit haar grafkist praat :S


    Love is a battlefield...

    Verleden tijd vind ik persoonlijk mooier. En een combi van flashbacks en flashforwards vind ik altijd cool.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Verleden tijd vind ik persoonlijk mooier. En een combi van flashbacks en flashforwards vind ik altijd cool.


    Kan dat wel in 1 verhaal?
    Ik bedoel, als het bijv vt is, dan kan je alleen een flasforwards doen, of niet (ja, hier spreekt duidelijk een beginneling -ik bedoel mijzelf he, niet jou XD-)


    Love is a battlefield...

    Misschien moet ik meer over het verhaal vertellen :

    Het gaat over een meisje dat genoeg heeft van haar leven (ongelukkig enzo)

    Is het dan mooier om het in tt of vt te doen?


    Love is a battlefield...

    En is een flasback dan wel mooi of juist niet?


    Love is a battlefield...

    Ik zou hoe dan ook alles in de vt schrijven. En een flashback kan heel mooi zijn.


    I lost myself in FM airwaves

    Captivity schreef:
    Ik zou een flashback doen, en dan in de verleden tijd,
    en dan het verhaal verder in tegenwoordige tijd maken. dat vind ik persoonlijk het fijnst lezen


    None but ourselves can free our minds.

    Conflate schreef:
    Verleden tijd is altijd het leukst vind ik, maar sommige mensen gooien er andere tijden doorheen, dat vind ik ook wel wat hebben.


    make cake, not war

    Ty allemmaaaal~!!


    Love is a battlefield...

    Tegenwoordige tijd leest het fijnst. Dan heb je het gevoel dat je echt in het verhaal bent. Maar zelf schrijf ik liever - en ik weet niet hoe dat komt - in de verleden tijd.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Softspoken schreef:
    Ik lees het liefst in verleden tijd.


    Ik ook. Vind het zelf ook veel fijner schrijven.
    Eigenlijk hoort het ook verleden tijd te zijn, want het is allemaal al gebeurd als je het verteld.
    Wat ik nu getypt heb is ook alweer verleden tijd, omdat ik nu al verder ben dan wat we hier lezen. - Klinkt vast heel vaag/onbegrijpelijk, maar het is wel zo.-


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell