• Hey,

    Ik ben bezig om een boek te maken (altans, dat probeer ik ;S) maar zit in de knoei met de tijden. Zal ik tt of vt doen? En zal ik dan in het begin een flasback/toekomstblik doen (in geval van -in het algemeen- tt flasback en vt toekomstblik)
    Zal ik met korte stukjes flasback/toekomstblik (zie boven wanneer XD) in het verhaal doen of niet?
    Wat gebruiken jullie zelf, en waarom?

    gr. Soulemate


    Love is a battlefield...

    Ik lees het liefst in tegenwoordige tijd.
    Maar als je in het begin een flashback doet, dan moet je die in vt doen en de rest in tt?
    En een toekomst blik ook in tt, vind ik dan? ;o

    [ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 18:48 ]


    Smiling but close to tears.

    Spain schreef:
    Ik lees het liefst in tegenwoordige tijd.


    Haha me too


    "The future belongs to those who prepare for it today.

    AK47 schreef:
    (...)

    Ik ook. Vind het zelf ook veel fijner schrijven.
    Eigenlijk hoort het ook verleden tijd te zijn, want het is allemaal al gebeurd als je het verteld.
    Wat ik nu getypt heb is ook alweer verleden tijd, omdat ik nu al verder ben dan wat we hier lezen. - Klinkt vast heel vaag/onbegrijpelijk, maar het is wel zo.-

    Ik snap het ;D
    Maar veel boeken zijn in tt, zo lijkt het alsof je er bij staat ;d


    Love is a battlefield...

    De meeste boeken worden in de verleden tijd geschreven,
    maar zelf lees ik liever in de tw.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Soulemate schreef:
    (...)
    Ik snap het ;D
    Maar veel boeken zijn in tt, zo lijkt het alsof je er bij staat ;d


    Ligt eraan in wat voor genre je leest. Ik lees juist heel vaak in verleden tijd. Mede daardoor geef ik er ook de voorkeur aan. Het ligt er ook aan hóe het geschreven wordt. Dat kan ook bepalen of het fijn leest of niet. En of het diegene ligt of niet. Ik kan bijv. juist totaal niet goed in tt schrijven, maar in vt komt het er zo uit. ;D


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Soulemate schreef:
    En als de hoofdpersoon nou doodgaat? Dan kan het verhaal niet meer in vt toch? Tenzij ze vanuit haar grafkist praat :S

    Als je hij-verteller hebt, gaat het wel =] En, ik heb het meer voor vt..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California