• Heey,
    Ik zag gister(volgens mij) bij iditie NL dat Fins de nieuwe wereldtaal moest woorden.
    Omdat het een fonetische taal is(je schrijft wat je zegt en andersom). Dus als je 2 ii schrijft zeg je ook 2 ii(en niet zoals bij het Nederlands lange klinker in letter korte klinker dubbele medeklinker). Er zijn een paar regeltjes die je moet kennen maar veel minder dan bij het Engels, en er zijn zo goed als geen uitzonderingen.

    Of te wel, we moeten allemaal Fins gaan leren(ik ben al bezig,het is serieus makkelijker dan Engels,Duits of Frans).

    Mijn zus(die geen engels kan) en ik(een dislect) zijn in iedergeval al voor dat het de nieuwe wereldtaal moet woorden.
    Wie is er nog meer voor? En wie gaat er met mij Fins leren?

    Edit: Naast het Engels.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2010 - 0:01 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat wil ik wel leren! :Y)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Ik zou dat wel willen.:Y)

    Ik heb trouwens gehoord dat Chinees de meest gesproken taal is, vanwege de honderdduizenden Chinezen. xD


    *insert philosophical cringe expression here*

    ^ Ja, dan is dat niet zo moeilijk. xD


    Take me to wonderland

    Weet je? Dan kunnen ze Latijn even goed terug 'levend' maken en het (weer) een wereldtaal maken, want dat is ook een fonetische taal;


    Only losers can act the way you do

    Laat staan dat ik geen Duits kan. Maar fins? 0.o

    Waar gaat het heen met de taal wereld? xD


    You can run but not hide

    Eh, nee bedankt.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Oke. Nu ga ik dat ook leren. En Duits en Spaans ga ik ook al leren volgend jaar. (nerd)


    Some people make the world special just by being in it

    Nee, doe maar niet.
    Ik heb al moeite met Engels, Frans en Duits.(krul)


    Smiling but close to tears.

    fins?? is het een mooie taal?

    Nope, ik wil niet nog een taal leren!

    Ik ben zo hard tegen. Ik zie mezelf nog geen 15 naamvallen vanbuiten leren.

    Predictable schreef:
    Ik ben tegen. Geef mij maar Engels. De meeste mensen kunnen Engels spreken en ik denk dat er veel minder mensen Fins spreken -dat denk ik dan-, dus het lijkt me een beetje onhandig om dat nou als wereldtaal te nemen.

    Inderdaad.


    Let the Night embrace you

    ja daag ik heb nu engels geleerd laat dat maar over aan de nieuwe generatie kinderen


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ja dahaaag! Ik moet al genoeg stomme talen leren die ik later toch nooit ga gebruiken? Alleen Engels is leuk, die andere zijn zo overbodig als je het mij vraagt.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2010 - 15:27 ]

    No thank you!


    "I shut my eyes in order to see.'