Oneens, heel erg oneens. Je kunt zeggen dat het je jeugd verpest, maar eigenlijk valt dat reuze mee. Je krijgt genoeg vakantie en daar kan je nu veel meer van genieten, want anders had je alle dagen vrij.
En door school krijg je verantwoordelijkheid. Toetsen hebben een einddatum en dat zorgt ervoor dat je leert alles op tijd af te hebben en te kennen.
Je moet huiswerk maken. Doe je dat niet, dan krijg je een slecht cijfer en is het mogelijk dat je blijft zitten. En dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Je leert genoeg, het is je sociale ontwikkeling. Tuurlijk, ik klaag daar ook weleens over. Maar het is wel goed. Je krijgt juist zoveel vakken om ermee kennis te maken. Stel, je mag je eigen vakken uitkiezen uit een keuzelijst. Dan hoor je van iemand "ik vind natuurkunde een vreselijk vak." Dan neem je het niet, omdat je vertelt is dat het vreselijk is, maar misschien vind jij het wel interessant. Dat kan.
En je leert sociale vaardigheden. Je leert vrienden kennen die je anders waarschijnlijk niet had ontmoet en daar moet je zorg aan dragen.
Dus ik ben het helemaal oneens met deze stelling(A)
To live would be an awfully big adventure