• De stelling van vandaag luidt:
    School verpest je hele jeugd omdat je er bijna de hele dag moet zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik heb een dubbele mening hierover.
    Ik ben het ermee eens dat we veel te veel op school zitten, maar volledig de school afschaffen zou ik nooit doen.
    zonder school zou iedereen oerstom zijn, en zouden we ook een heleboel minder vrienden hebben.
    Ik vind gewoon dat ze op school ons doelgerichtigere dingen moeten leren, en niet sommige onzin die niemand nodig heeft in zijn of haar toekomst.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    UNCOMMON schreef:
    Hmm, ik weet niet...

    Het is dubbel. Sommige dagen moet ik lang naar school; vrijdag, 08.30-15.40, maar omdat ik dan veel lessen heb op zo'n dag, ben ik donderdag vroeg uit; 09.10-12.10.. Dus op zich zit ik niet eens heel lang op school -vind ik-, en buiten dat om, je leert er de dingen die je later voor je werk nodig hebt, dus als je niet naar school zou gaan, kan je later ook niet werken. Tenzij je een wonderkind en alles al in je hoofd hebt, maar dat lijkt me niet..


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Oneens, heel erg oneens. Je kunt zeggen dat het je jeugd verpest, maar eigenlijk valt dat reuze mee. Je krijgt genoeg vakantie en daar kan je nu veel meer van genieten, want anders had je alle dagen vrij.
    En door school krijg je verantwoordelijkheid. Toetsen hebben een einddatum en dat zorgt ervoor dat je leert alles op tijd af te hebben en te kennen.
    Je moet huiswerk maken. Doe je dat niet, dan krijg je een slecht cijfer en is het mogelijk dat je blijft zitten. En dat is je eigen verantwoordelijkheid.
    Je leert genoeg, het is je sociale ontwikkeling. Tuurlijk, ik klaag daar ook weleens over. Maar het is wel goed. Je krijgt juist zoveel vakken om ermee kennis te maken. Stel, je mag je eigen vakken uitkiezen uit een keuzelijst. Dan hoor je van iemand "ik vind natuurkunde een vreselijk vak." Dan neem je het niet, omdat je vertelt is dat het vreselijk is, maar misschien vind jij het wel interessant. Dat kan.
    En je leert sociale vaardigheden. Je leert vrienden kennen die je anders waarschijnlijk niet had ontmoet en daar moet je zorg aan dragen.

    Dus ik ben het helemaal oneens met deze stelling(A)


    To live would be an awfully big adventure

    eens!! natuurlijk moet je wel naar school maar 5 dageh en dan ook nog zo lang!!

    x


    love is in the air... but i can't fly

    Oneens.
    Ik kllink misschien nu als een noob, maar toch de vakken die je níet leuk vind, zijn belangrijk voor je algemene ontwikkeling.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Deels eens, maar je leert wel heel veel vrienden op school kennen. En je krijgt dingen mee voor in je verdere leven. (:


    You move me ......... Kurt

    Boomba schreef:
    Achteraf gezien niet, op het moment zelf wel


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Niet mee eens. School helpt je bouwen aan een goede toekomst. Bovendien heb je op school ook genoeg lol met je vrienden. Het verpest je jeugd dus niet.


    I'm not your princess

    Arachne schreef:
    Op dit moment voelt het inderdaad misschien wel zo. We zijn ten slotte nog jong, waarom zouden we nu al zo hard moeten werken? Gemiddeld zes uur per dag op school moeten zitten? En dan thuis ook nog dingen moeten doen?
    Als je het op die manier bekijkt, verpest het misschien je jeugd, maar men vergeet vaak naar de goede dingen te kijken. Op school maak je vrienden, kan het ontzettend gezellig zijn en leer je dingen.

    Ja, dat laatste is ook positief. Misschien is het nu vreselijk, maar later heb je veel aan de dingen die je op school heb geleerd. En dan bedoel ik niet alleen de lesstof. Je leert veel meer op school, vooral op sociaal vlak.

    En wat wil je anders? Dat alle tieners niet naar school hoeven? Dat iedereen lui op de bank ligt? Dat je op je twintigste pas Engels leert (en je daarvoor dus niet naar het buitenland op vakantie kan zonder je ouders)? Dat tieners voor zichzelf gaan zorgen, aangezien de ouders werken?

    Nee, geef men pas de verantwoordelijkheid om voor zichzelf te kunnen zorgen als ze oud genoeg zijn en voldoende kennis hebt.

    Nu is school vervelend, maar toch ben ik het oneens met de stelling.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Phineas schreef:
    Dat zegt iedereen ja, maar zonder een diploma kom je ook nergens. Dus oneens.


    Precies ;D


    And now we're counting down to Phase Zero.

    het liefst zou ik zeggen eens, maar eigenlijk is dat niet zo je hebt school NODIG om later een baan te krijgen anders is de tijd NA je jeugd verpest


    true beauty is on the inside ^^

    Flynn schreef:
    Eens, en dan krijg je ook nog eens huiswerk mee. Fuckin' kut wereld. Laat ons toch focussen op het werk dat we later WEL willen doen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    oneens op school leer je vrienden en liefde kennen


    michael joseph jackson

    Boomba schreef:
    Achteraf gezien niet, op het moment zelf wel


    Dat klopt wel vind ik, ik vind er geen zak aan, maar uiteindelijk kun je wel gaan studeren ofzo en dan verdien je meer geld.xD


    I see an angel flying but I can't reach it.