• De stelling van vandaag luidt:
    School verpest je hele jeugd omdat je er bijna de hele dag moet zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens :Y)


    The sweet glinster of the moonlight shines on you.

    Oneens, want op school maak je vrienden. En, wat heb je aan 'volwassen' zijn, als je geen school gehad hebt en dus in principe ook geen beroep kunt uitoefenen..


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Eens, en dan krijg je ook nog eens huiswerk mee. Fuckin' kut wereld. Laat ons toch focussen op het werk dat we later WEL willen doen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Flynn schreef:
    Eens, en dan krijg je ook nog eens huiswerk mee. Fuckin' kut wereld. Laat ons toch focussen op het werk dat we later WEL willen doen.


    Hier ben ik het totaal mee eens.
    Net zo als de stelling trouwens. Je zit de hele dag vanaf half negen tot drie/vier uur op school. Waaronder zeker de helft je niet nodig hebt bij je latere beroep. Ik vind dat je meer ruimte moet hebben om je eigen talent te kunnen ontwikkelen, wat ik op school nog wel eens mis. Ik zou zeker niet tegen halve dagen school zijn. :Y)


    Save me with your love tonight.

    Hmm, ik weet niet...

    Nou niet echt hoor. Want je maakt door school wel heel veel vrienden, die je zonder school misschien helemaal niet gekend zou hebben. && Je hebt ook altijd nog de pauzes, vakanties, weekenden.
    Maar eigenlijk.. Ben ik het ergens toch wel eens met deze stelling.. x]


    Pop ate my heart.

    Ergens ben ik het er wel mee eens. School zou best korter mogen.


    we were always meant to say goodbye.

    Eens.
    Je zit er de halve dag, dan krijg je nog omin veel huiswerk. Dat moet je dan ook nog eens maken, óók voor de vakken die je nieteens wil kiezen. Dan heb je bijna geen tijd meer voor je vrienden en andere dingen. Dus soms begrijp ik het wel als kinderen hun huiswerk niet maken.(krul)

    [ bericht aangepast op 4 mei 2010 - 10:02 ]


    Smiling but close to tears.

    Achteraf gezien niet, op het moment zelf wel


    'All that shines turns to rust'

    JamiieStar schreef:
    Oneens, want op school maak je vrienden. En, wat heb je aan 'volwassen' zijn, als je geen school gehad hebt en dus in principe ook geen beroep kunt uitoefenen..


    you were born original don't die as a copy

    Je gaat s'morgens in de vroeg weg. En je komt pas rond de vier uur thuis. En ga je je huiswerk maken, eten, en dan slapen. Zo gaat je dagen door. School vind ik niet erg, maar de hele dagen op school is een beetje te overdreven. Maar zonder school kan je weer niks. Dus ik blijf neutraal.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2010 - 20:51 ]

    Dat zegt iedereen ja, maar zonder een diploma kom je ook nergens. Dus oneens.


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Beetje mee eens, je zit je hele jeugd op school, terwijl je in die jaren nog zoveel kan doen met je leven. Aan de andere kant, school is er voor een leuke, goed betaalde baan. En dat wil ik ook wel.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Op dit moment voelt het inderdaad misschien wel zo. We zijn ten slotte nog jong, waarom zouden we nu al zo hard moeten werken? Gemiddeld zes uur per dag op school moeten zitten? En dan thuis ook nog dingen moeten doen?
    Als je het op die manier bekijkt, verpest het misschien je jeugd, maar men vergeet vaak naar de goede dingen te kijken. Op school maak je vrienden, kan het ontzettend gezellig zijn en leer je dingen.

    Ja, dat laatste is ook positief. Misschien is het nu vreselijk, maar later heb je veel aan de dingen die je op school heb geleerd. En dan bedoel ik niet alleen de lesstof. Je leert veel meer op school, vooral op sociaal vlak.

    En wat wil je anders? Dat alle tieners niet naar school hoeven? Dat iedereen lui op de bank ligt? Dat je op je twintigste pas Engels leert (en je daarvoor dus niet naar het buitenland op vakantie kan zonder je ouders)? Dat tieners voor zichzelf gaan zorgen, aangezien de ouders werken?

    Nee, geef men pas de verantwoordelijkheid om voor zichzelf te kunnen zorgen als ze oud genoeg zijn en voldoende kennis hebt.

    Nu is school vervelend, maar toch ben ik het oneens met de stelling.

    eens/oneens. ik zie het wel een beetje als tijdverdrijf. ;#


    "POTATOOOOOE!"