• Daar ben ik het niet mee eens.
    Kinderen van 12 hoeven niet speciaal een mindere verantwoordelijk te hebben dan een ouder iemand. Het gaat nou eenmaal niet om de leeftijd. Het gaat namelijk om het karakter. Om hoe diegene in elkaar zit. En nee, dit heeft ook niet met het schooladvies te maken. :')
    Het gaat er gewoon om dat mensen altijd gelijk neerkijken op jongere kinderen, terwijl ze niet een goede reden hebben. Een paar maanden geledenh had iemand in een topic over kleine kinder-taal ofzo een reactie: 'Ze moeten een leeftijdsverbod instellen voor hoger dan 15 jaar.'
    Toen werd ik echt boos. Waarom worden jongere mensen altijd gekleineerd? Waarom worden zij altijd als 'minder' gezien? Waarom?
    En ik zeg dit niet omdat ikzelf 12 ben, maar omdat dit mij weleens is overkomen.
    Want, ikzelf ben al vrij snel wat volwassener geworden ivm het overlijden van mijn vader. En guess what? Ik ben nog steeds 12! Toen was ik zelfs 11.
    Sorry, maar ik moest dit even een keer kwijt. Er zijn zat kinderen 11, 12 of 13 jaar die zich naar het karakter gedragen van iemand van 17.
    Dat is mijn mening. ^^


    -

    KikaRareShit schreef:
    Heb ik ook al meegemaakt. Ik werd op Netlog uitgescholden door een kind van vijftien en waarom? Omdat ik dertien ben en lelijk. Want alle kinderen van dertien zijn lelijk. [/was haar mening] En ik moest niet veel zeggen, want ik was toch twee jaar jonger dan haar en dus dommer. [/dat zei dat kind tegen mij]
    Sorry hoor, maar haar stelling trok op niets. >,<

    met zo'n mening en uitspraken bewijst ze dus hhet tegenovergestelde!

    Hmmz, ik snap het wel, maar ik denk dat je het verkeerd bekijkt.
    Ik ben in de meeste dingen al veel verder, en volwassener dan de rest van mijn leeftijdgenoten die ik ken. Ik irriteerde me er eerst wel aan als mensen negatief waren over mensen van mijn leeftijd, zelfs al hadden ze over de meesten wel gelijk. Ik ben gewoon gestopt met mezelf te zien als veertienjarige, maar gewoon als mezelf, ik plak er geen leeftijd aan. Niet perse ouder, maar ook geen 14.
    Dat helpt wel, om dat ik me dan vooroordelen die mensen over peepz van mijn leeftijd maken niet zo aantrek, als ze niet op mij van toepassing zijn.


    Mew <3

    Je kunt misschien wel 12 zijn en slimmer of volwassener zijn dan iemand van 16, maar dat betekent echt niet dat iedereen van 12 zo is.
    Dus, ik ben het er niet mee eens. Zoals de meerderheid hier waarschijnlijk.


    Where there is a sea there are pirates...

    tuurlijk iedereen kan beslisingen nemen..
    Een peuter kan ook beslisen of hij nu een Dropje of M&m Wil..
    een 10 jarige kan beslissen wat hij ze boterham kan doen.
    en een 12 jarige wat hij die dag naar school aan kan niet..
    Dat will nog niet zeggen dat inderdaat iedereen daarmee gelijk is..
    Er zit gewoon verschil in.. volwassenen hebben zoveel meer van de wereld gezien. en weer levenservaring. en daar maKEN Ze belangrijk beslsingen mee..


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Als ik naar mezelf kijk toen ik 12 was, dan was ik echt nog een kind :') Ik ben nu 16 en volwassener geworden. Maar het hangt van de persoon af, wat diegene heeft meegemaakt en alles.


    -

    Niet met je eens?
    Kinderen van 12 hebben nog heel andere opvattingen over dingen, in het algemeen. Ze zijn sneller over te halen voor dingen etc dan iemand die al ouder is en meer levenservaring heeft. Verder als het bv om piercings etc gaat, je smaak verandert enorm. Ik had in de 1e klas nooit gedacht dat ik er nu zo uit zou zien, om maar even een voorbeeld te noemen. Verder vind ik dat je als 12 jarige voor belangrijke beslissingen inderdaad te jong bent aangezien veel dan 'instinctief' wordt besloten en niet op grond van wat nu eigenlijk wél of niet goed is.
    Misschien zijn er uitzonderingen, maar dat komt dan niet vaak voor.

    amen!


    Michael Jackson: dance, sing and rest in peace!