• Daar ben ik het niet mee eens.
    Kinderen van 12 hoeven niet speciaal een mindere verantwoordelijk te hebben dan een ouder iemand. Het gaat nou eenmaal niet om de leeftijd. Het gaat namelijk om het karakter. Om hoe diegene in elkaar zit. En nee, dit heeft ook niet met het schooladvies te maken. :')
    Het gaat er gewoon om dat mensen altijd gelijk neerkijken op jongere kinderen, terwijl ze niet een goede reden hebben. Een paar maanden geledenh had iemand in een topic over kleine kinder-taal ofzo een reactie: 'Ze moeten een leeftijdsverbod instellen voor hoger dan 15 jaar.'
    Toen werd ik echt boos. Waarom worden jongere mensen altijd gekleineerd? Waarom worden zij altijd als 'minder' gezien? Waarom?
    En ik zeg dit niet omdat ikzelf 12 ben, maar omdat dit mij weleens is overkomen.
    Want, ikzelf ben al vrij snel wat volwassener geworden ivm het overlijden van mijn vader. En guess what? Ik ben nog steeds 12! Toen was ik zelfs 11.
    Sorry, maar ik moest dit even een keer kwijt. Er zijn zat kinderen 11, 12 of 13 jaar die zich naar het karakter gedragen van iemand van 17.
    Dat is mijn mening. ^^

-

Emotionless schreef:
    (...)
    Er stond dat het overgrote deel van de 12 jarige nog echt kinds zijn. Dat zoals voor mij word gezegd, kinderen die jong veel meegemaakt hebben moeten zichzelf sneller volwassen gedragen.

ligt het aan mij of ben jij nogal snel aangebrand? in dat stelling topic over het koningshuis was je ookal zo snel beledigd. Er is niemand die jou hier aanvalt. En daarbij vind ik jouw reactie bestwel kinderachtig. Chill een beetje. Hou het gezellig enzo ;] en dit is mijn mening. Daar hoef jij het natuurlijk niet mee eens te zijn.

Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

Weetje, er zijun kinderen van 16 die enorm kinderachtig zijn, en kinderen van 12 die zich volwassen gedragen. Je moet mensen inderdaad niet op hun leeftijd beoordelen.

Life is hard and then we die

Niet mee eens. Ik zeg niet dat je dommer bent, maar het gaat gewoon om ontwikkeling. iemand van 12 en 16, dat is nogal een verschil. Natuurlijk kan je niet iederen over één kam scheren, maar het is gewoon zo dat peoples van 16 vaak verder in hun bovenamer zijn dan 12 jarigen =]

BAM!

Ayumi schreef:
    (...)

Dat betekend niet dat mensen van 18 opeens slimmer zijn. Ik bedoel er zijn genoeg mensen van 14 die veel eter dingen begrijpen dan mensen van 18 en dan vind ik het onterecht om 18-jarigen meer serieus te nemen doordat ze 18 zijn.

Ze nemen hen serieus ondanks ze dan hopen dat 18 jarigen al meer verstand in hun bolletje hebben. Zo niet, dan zijn ze kinderachtig. Men gaat er gewoon van onderuit dat 18 jarigen volwassener zijn. Wat ook niet wilt zeggen dat het ook zo is.

death to the one at the end of the serenade.

MissShinoda schreef:
    (...)

ligt het aan mij of ben jij nogal snel aangebrand? in dat stelling topic over het koningshuis was je ookal zo snel beledigd. Er is niemand die jou hier aanvalt. En daarbij vind ik jouw reactie bestwel kinderachtig. Chill een beetje. Hou het gezellig enzo ;] en dit is mijn mening. Daar hoef jij het natuurlijk niet mee eens te zijn.

MistakeMistake is offline[864]
    Mistake zei op 19 april 2009 - 18:31:

Joey ik flikker je van Q ><

AngelXWingsAngelXWings is online[2112]
    AngelXWings zei op 19 april 2009 - 18:32:

Mistake schreef:

Joey ik flikker je van Q ><

graag ><

Is dat een mening? =)

Niet geschoten is altijd mis..

PUKKELxDING schreef:
    Weetje, er zijun kinderen van 16 die enorm kinderachtig zijn, en kinderen van 12 die zich volwassen gedragen. Je moet mensen inderdaad niet op hun leeftijd beoordelen.

Probleem is als een 12 jarige zich volwassen gedraagt is het een wijsneus.
    Een 16 jarige die kinderachtig is, dan is het een grote baby.

death to the one at the end of the serenade.

Agree :3

I don't need words to feel those lips.

RandomRhythm schreef:
    Niet mee eens. Ik zeg niet dat je dommer bent, maar het gaat gewoon om ontwikkeling. iemand van 12 en 16, dat is nogal een verschil. Natuurlijk kan je niet iederen over één kam scheren, maar het is gewoon zo dat peoples van 16 vaak verder in hun bovenamer zijn dan 12 jarigen =]

Daar ben ik het ook wel mee eens, moet ik zeggen.

-

Emotionless schreef:
    (...)
    Is dat een mening? =)

je zit te ver in het topic.....

Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

DeadSocks schreef:
    (...)
    Probleem is als een 12 jarige zich volwassen gedraagt is het een wijsneus.
    Een 16 jarige die kinderachtig is, dan is het een grote baby.
    Och, zo zien zij het, zo zie ik het. Weetje, ik kijk meestal wel door de vooroordelen heen. Ik zeg, meestal.

Het is gewoon dat een zestienjarige al meer levenservaring heeft dan een twaalfjarige. En het hangt af van hoe je bent opgevoed, waar je bent opgevoed, wie je ouders zijn en hoe snel je ontwikkeld en zo.

Frankly my dear, I don't give a damn.

Mensen, hou het hier gezellig. Ik heb dit topic niet gemaakt voor discussies. =)
    Iedereen heeft z'n mening, en mag die uiteraard uiten, zolang het normaal gaat. Gelieve andere problemen die hier niets mee te maken hebben achterwege te laten.

-

Coriander schreef:
    Het is gewoon dat een zestienjarige al meer levenservaring heeft dan een twaalfjarige. En het hangt af van hoe je bent opgevoed, waar je bent opgevoed, wie je ouders zijn en hoe snel je ontwikkeld en zo.
    Beter kon het niet gezegd worden! =D

Niet geschoten is altijd mis..

Coriander schreef:
    Dat hoeft niet altijd hoor. Een kind van 12 kan al veel meer hebben meegemaakt dan iemand van 16, diegene loopt alleen achter op iemand van 16 op gebied van onderwijs.

RandomRhythm schreef:

Daar ben ik het mee eens. Trouwens, een kind van 12 is nog niet volwassen, en voor de wet dus nog niet zelfstandig. Een 18-jarige kan doen en laten wat hij wilt, en beslissingen nemen die een kind van 12 nou gewoon eenmaal niet kan nemen. Het zit hem niet alleen in je karakter, maar ook in je levenservaring. Ik ben het niet met jou stelling eens, Emsee. Je kunt wel ouder lijken dan een 18-jarige, maar het lichaam van een 18-jarige heeft zich mentaal en fysiek gewoon al veel verder ontwikkeld dan dat van een 12-jarige.

rules don't stop me