• Daar ben ik het niet mee eens.
    Kinderen van 12 hoeven niet speciaal een mindere verantwoordelijk te hebben dan een ouder iemand. Het gaat nou eenmaal niet om de leeftijd. Het gaat namelijk om het karakter. Om hoe diegene in elkaar zit. En nee, dit heeft ook niet met het schooladvies te maken. :')
    Het gaat er gewoon om dat mensen altijd gelijk neerkijken op jongere kinderen, terwijl ze niet een goede reden hebben. Een paar maanden geledenh had iemand in een topic over kleine kinder-taal ofzo een reactie: 'Ze moeten een leeftijdsverbod instellen voor hoger dan 15 jaar.'
    Toen werd ik echt boos. Waarom worden jongere mensen altijd gekleineerd? Waarom worden zij altijd als 'minder' gezien? Waarom?
    En ik zeg dit niet omdat ikzelf 12 ben, maar omdat dit mij weleens is overkomen.
    Want, ikzelf ben al vrij snel wat volwassener geworden ivm het overlijden van mijn vader. En guess what? Ik ben nog steeds 12! Toen was ik zelfs 11.
    Sorry, maar ik moest dit even een keer kwijt. Er zijn zat kinderen 11, 12 of 13 jaar die zich naar het karakter gedragen van iemand van 17.
    Dat is mijn mening. ^^


    -

    Er wordt een algemeen beeld geschetst. Er zijn natuurlijk uitzonderingen op die regel maar door de bank genomen is iemand die ouder is en meer ervaring heeft over het algemeen verantwoordelijker.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dude, ik ben dus echt zó niet volwassen enzo. o/o'
    Maar goed, dit topic gaat dus over dat je vind dat kinderen van 12 ook goede beslissingen kunnen nemen?
    Nou nee. Jij misschien wel, en ik geef toe dat jij veel volwassener bent dan mij, maar heel veel 12-jarigen hebben dat niet. Er zijn altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen vind ik toch wel dat kinderen van 16 beter beslissingen kunnen nemen dan kinderen van 12.
    Ik weet dat jij veel hebt meegemaakt, eigenlijk te veel zelfs. That's the reason why you're grown-up.
    xoxo.


    ok

    Wij zijn ook slim 8D (Ik ben dan wel 13).


    I live for the applause, you will die for it.

    Agree.
    niet iets bij te melden of zooo . xd

    ik ben het niet eens,
    sommige zijn wel volwassen.
    maar veel ook niet.
    en als je 16 bent,
    heb je wel meer ervaring met de meeste dingen,
    in jougeval met je vader heb je op dat punt veel ervaring.
    maar als je 16 bent moet je meer keuze's maken,
    welk beroep ga je doen, en zulk soort dingen,

    maar dat is mijn mening.


    the memory will never die!


    Ik ben het deels met jou een, en deels met Kirsten.

    Ik ben et niet helemaal eens. Het is niet omdat jij al zo volwassen bent, dat alle 12jarige dat zijn. Het is mss kut voor je. Maar sommoge 12-jarige hebben het liefst nog niet te veel verantwoordelijkheid op hun schouders, dat heb ik gemerkt bij mijn zus en mijn neef.


    A. ikmisje.

    Ik ben het half met je eens^^ sommige mensen van 12 zijn inderdaad heel volwassen, maar die hebben meestal iets meegemaakt waardoor ze eigenlijk half gedwongen werden om volwassen te worden.. Maar als we dan naar de kinders gaan kijken die niks hebben meegemaakt wat hun vroeg volwassen laat zijn ofzo, zijn die van 16 wel veel volwassener dan die van 12, en dat is méér dan 3/4 van de kinderen dus...
    Maarja, in jouw geval hebt ge wel gelijk hoor^^


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    true , je kunt een zelfstandig 12 jarige hebben en een onvolwassen 16 jarige


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Eclipse schreef:
    true , je kunt een zelfstandig 12 jarige hebben en een onvolwassen 16 jarige

    da's ook wel waar..


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Tja, dat is zo maar vaak doen ze dat ook een beetje om jongere kinderen te beschermen... en ja ik weet het dat we dan alweer gekleineerd worden (ja ik ben ook 12) maar het is erger om met 12 met iets vreselijks in aanraking te komen dan met 18 ofzo..
    Maar in gevallen als jij bent dom want jij zit nog in de eerste vind ik het ook behoorlijk stom.


    Als je maar een ananas hebt..

    Heum,ik vind je eigenlijk ongelijk hebben.Maar sowat (':

    Happysnail schreef:
    (...)


    Tanya is de beste.

    Ik ben het totaal niet met je eens. Ikzelf ben 16 en ben heeeeel wat verantwoordelijker dan op mijn twaalfde. Je hebt meer levenservaring, al is het maar vier jaar. Maar in de pubertijd zijn dat heel belangrijke jaren voor je ontwikkeling.
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen zijn de mééste 16-jarigen verantwoordelijker dan 12-jarigen.
    Maar dat altijd neerkijken enzo, tja, wat kunnen we eraan veranderen? Wij zijn allemaal jongeren die heel gemakkelijk geïrriteerd geraken, vooral door jongere kinderen met soms nogal kinderlijke opmerkingen.
    Het is gewoon zo, maar daarom is het nog niet eerlijk, dat snap ik ook wel.

    Prodigy schreef:
    Ik ben het totaal niet met je eens. Ikzelf ben 16 en ben heeeeel wat verantwoordelijker dan op mijn twaalfde. Je hebt meer levenservaring, al is het maar vier jaar. Maar in de pubertijd zijn dat heel belangrijke jaren voor je ontwikkeling.
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen zijn de mééste 16-jarigen verantwoordelijker dan 12-jarigen.
    Maar dat altijd neerkijken enzo, tja, wat kunnen we eraan veranderen? Wij zijn allemaal jongeren die heel gemakkelijk geïrriteerd geraken, vooral door jongere kinderen met soms nogal kinderlijke opmerkingen.
    Het is gewoon zo, maar daarom is het nog niet eerlijk, dat snap ik ook wel.

    She's right :'d