• Daar ben ik het niet mee eens.
    Kinderen van 12 hoeven niet speciaal een mindere verantwoordelijk te hebben dan een ouder iemand. Het gaat nou eenmaal niet om de leeftijd. Het gaat namelijk om het karakter. Om hoe diegene in elkaar zit. En nee, dit heeft ook niet met het schooladvies te maken. :')
    Het gaat er gewoon om dat mensen altijd gelijk neerkijken op jongere kinderen, terwijl ze niet een goede reden hebben. Een paar maanden geledenh had iemand in een topic over kleine kinder-taal ofzo een reactie: 'Ze moeten een leeftijdsverbod instellen voor hoger dan 15 jaar.'
    Toen werd ik echt boos. Waarom worden jongere mensen altijd gekleineerd? Waarom worden zij altijd als 'minder' gezien? Waarom?
    En ik zeg dit niet omdat ikzelf 12 ben, maar omdat dit mij weleens is overkomen.
    Want, ikzelf ben al vrij snel wat volwassener geworden ivm het overlijden van mijn vader. En guess what? Ik ben nog steeds 12! Toen was ik zelfs 11.
    Sorry, maar ik moest dit even een keer kwijt. Er zijn zat kinderen 11, 12 of 13 jaar die zich naar het karakter gedragen van iemand van 17.
    Dat is mijn mening. ^^


    -

    Emotionless schreef:
    (...)
    Is dat een mening? =)


    dat 1e wel^^ dat 2e euhmm.. no comment? O.o


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Sommige mensen worden sneller volwassen dan andere. 2 vrienden van mij rennen achter elkaar aan en gooien water over elkaar heen. Zij vinden dat doodnormaal en ik erger me er dood aan. Ik ben net 15. Maar volgens mijn moeder gedraag ik me alsof ik ouder ben. Mijn ouders hebben me heel volwassen opgevoed.Bv: Ik ben nooit weggehouden van de dood. Het ligt denk ik aan hoe je ouders je opvoeden, hoe je karakter in elkaar steekt & aan wat je meegemaakt hebt.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik vond mezelf ook altijd zó volwassen toen ik 12 was :') En ik heb ook dingen meegemaakt waar je van leert, zo zal ik het maar zeggen ;) Maar dat betekend echt niet dat je nog geen kind van 12 bent. Kinderen van 12 zijn nog niet zo ontwikkeld, zijn nog 'kind'. Leer er mee leven, en wacht (:


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    pigheaded schreef:
    Sommige mensen worden sneller volwassen dan andere. 2 vrienden van mij rennen achter elkaar aan en gooien water over elkaar heen. Zij vinden dat doodnormaal en ik erger me er dood aan.

    Waarschijnlijk ben je gewoon niet het type dat zo doet. Zo ken ik er ook wel hoor, en die zijn ook niet 'volwassen voor hun leeftijd'.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    majoeng das tog waar da oudere mensen beter beslissinge kunnen nemen

    later zult gy daar ook zo over denke ze

    Ayumi schreef:
    (...)

    Dat betekend niet dat mensen van 18 opeens slimmer zijn. Ik bedoel er zijn genoeg mensen van 14 die veel eter dingen begrijpen dan mensen van 18 en dan vind ik het onterecht om 18-jarigen meer serieus te nemen doordat ze 18 zijn.


    Nee, niet opeens, maar geleidelijk, en ook niet slimmer, dat is ook waarom 16 jarigen weer beter dingen objectief kunnen bekijken dan 14 jarigen, en 14 jarigen weer beter dan 12 jarigen. Dit geld niet voor iedereen, je kan heus wel als 12 jarige beter objectief bekijken dan een 14 jarige.
    Maar het is niet 'opeens'


    Your make-up is terrible

    KirstenSnaps schreef:
    Ik ben het niet met je eens. Dat jij beslissingen kan nemen wil niet zeggen dat iedere 12 jarige dat kan. Sommige hebben dingen in hun leven meegemaakt waardoor ze gedwongen worden sneller volwassen te worden, maar normaal gesproken horen kinderen van 12 zich te gedragen als kinderen van 12, en die kunnen vind ik,geen beslissingen die bijvoorbeeld van levensbelang kunnen zijn later, nemen.
    En zo gaat het ook gewoon in de maatschappij, daar kun je niet veel aan doen ben ik bang.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben het hier niet mee eens. Sommige mensen zouden dit wel kunnen inderdaad maar niet iedereen. Als ik naar mensen in mijn omgeving kijk zieik wat jij zegt niet terug. De meeste jongens zijn minder volwassen dan de meeste meiden. Ik vind niet dat mensen van 12 al ergens een goede beslissing over kunnen nemen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Dat betekent niet dat mensen van 16 slimmer zijn dan mensen van 12.
    Maar wel dat mensen van 16 meer inzicht hebben en intelligenter zijn dan mensen van 12 en veel zelfstandiger zijn om voor zichzelf te zorgen.
    Dat zie ik een kind van 12 nog niet meteen doen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Mijn moeder zegt altijd dat ik slimmer ben dan mijn zus van vijftien. Iedereen zegt dat. Ik denk verder dan mijn neus lang is. Mijn moeder zegt ook soms dat ik eigenlijk in de huid van een dertienjarige zit maar de brains heb van een zeventienjarige. Ik ben het met je eens, deels. Oké, er zijn mensen die vanop hun twaalf, dertien al kunnen denken als een zeventien jarige, maar er zijn ook een deel die dat niet kunnen.

    Decoy schreef:
    Ik ben het hier niet mee eens. Sommige mensen zouden dit wel kunnen inderdaad maar niet iedereen. Als ik naar mensen in mijn omgeving kijk zieik wat jij zegt niet terug. De meeste jongens zijn minder volwassen dan de meeste meiden. Ik vind niet dat mensen van 12 al ergens een goede beslissing over kunnen nemen.


    Dat is normaal. Meiden worden sneller volwassen dan jongens, dat is gewoon zo.

    KirstenSnaps schreef:
    Ik ben het niet met je eens. Dat jij beslissingen kan nemen wil niet zeggen dat iedere 12 jarige dat kan. Sommige hebben dingen in hun leven meegemaakt waardoor ze gedwongen worden sneller volwassen te worden, maar normaal gesproken horen kinderen van 12 zich te gedragen als kinderen van 12, en die kunnen vind ik,geen beslissingen die bijvoorbeeld van levensbelang kunnen zijn later, nemen.
    En zo gaat het ook gewoon in de maatschappij, daar kun je niet veel aan doen ben ik bang.


    dream, dare, fly!

    Ik ben er echt totaal mee eens.
    *denkt aan mezelf*
    Oké. Ik ben 12. Ik leef eigenlijk zonder erbij na te denken. Ik doe waar ik zin in heb en maak vaak de verkeerde fout, maar als het er op aan komt dan weet ik wel gwn wat ik moet doen. Ik kan op eigen benen staan en zelf beslissingen nemen, maar daar krijg ik bijna altijd dwangmatig hulp bij x/
    Ik ben verdomme 12! :S


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    KirstenSnaps schreef:
    Ik ben het niet met je eens. Dat jij beslissingen kan nemen wil niet zeggen dat iedere 12 jarige dat kan. Sommige hebben dingen in hun leven meegemaakt waardoor ze gedwongen worden sneller volwassen te worden, maar normaal gesproken horen kinderen van 12 zich te gedragen als kinderen van 12, en die kunnen vind ik,geen beslissingen die bijvoorbeeld van levensbelang kunnen zijn later, nemen.
    En zo gaat het ook gewoon in de maatschappij, daar kun je niet veel aan doen ben ik bang.

    Hoe moeten kinderen van 12 zich gedragen? Volgens jou dan?
    *niet boos bedoeld heur*


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    Het ligt er maar aan hoe je opgevoed bent.

    En iets valt me op..

    Alle 12 jarigen hier zijn het er mee eens dat ze soms volwassener zijn (A)

    Ze kunnen dat denken, en vinden, en zo genoemd worden.
    Maar het ligt eraan hoe je opgevoed bent.. Hoe ouder je word hoe beter je beslissingen kan nemen.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.