• Daar ben ik het niet mee eens.
    Kinderen van 12 hoeven niet speciaal een mindere verantwoordelijk te hebben dan een ouder iemand. Het gaat nou eenmaal niet om de leeftijd. Het gaat namelijk om het karakter. Om hoe diegene in elkaar zit. En nee, dit heeft ook niet met het schooladvies te maken. :')
    Het gaat er gewoon om dat mensen altijd gelijk neerkijken op jongere kinderen, terwijl ze niet een goede reden hebben. Een paar maanden geledenh had iemand in een topic over kleine kinder-taal ofzo een reactie: 'Ze moeten een leeftijdsverbod instellen voor hoger dan 15 jaar.'
    Toen werd ik echt boos. Waarom worden jongere mensen altijd gekleineerd? Waarom worden zij altijd als 'minder' gezien? Waarom?
    En ik zeg dit niet omdat ikzelf 12 ben, maar omdat dit mij weleens is overkomen.
    Want, ikzelf ben al vrij snel wat volwassener geworden ivm het overlijden van mijn vader. En guess what? Ik ben nog steeds 12! Toen was ik zelfs 11.
    Sorry, maar ik moest dit even een keer kwijt. Er zijn zat kinderen 11, 12 of 13 jaar die zich naar het karakter gedragen van iemand van 17.
    Dat is mijn mening. ^^


    -

    totally agree :Y)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Gelijk heb je. Mijn vriendin is 13 en is al veel volwassener enz dan haar vriend van 17 fso x)


    Don't be a drag, just be a queen.

    Ik ben het niet met je eens. Dat jij beslissingen kan nemen wil niet zeggen dat iedere 12 jarige dat kan. Sommige hebben dingen in hun leven meegemaakt waardoor ze gedwongen worden sneller volwassen te worden, maar normaal gesproken horen kinderen van 12 zich te gedragen als kinderen van 12, en die kunnen vind ik,geen beslissingen die bijvoorbeeld van levensbelang kunnen zijn later, nemen.
    En zo gaat het ook gewoon in de maatschappij, daar kun je niet veel aan doen ben ik bang.


    Wie du mir, so ich dir.

    ben ik het mee eens.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Ik geef je gelijk. Maar het overgrote deel (niet iedereen). Die twaalf is kan dingen meestal niet objectief bekijken. Ik heb ervaring daarmee want mijn zusje is rond die leeftijd. Haar vriendinnetjes ook.


    Niet geschoten is altijd mis..

    Nee, het is wetenschappelijk bewezen, dat je oplossende vermogen en alles minder ontwikkeld is. Dat is pas volledig ontwikkeld rond je 18de levensjaar.


    Your make-up is terrible

    KirstenSnaps schreef:
    Ik ben het niet met je eens. Dat jij beslissingen kan nemen wil niet zeggen dat iedere 12 jarige dat kan. Sommige hebben dingen in hun leven meegemaakt waardoor ze gedwongen worden sneller volwassen te worden, maar normaal gesproken horen kinderen van 12 zich te gedragen als kinderen van 12, en die kunnen vind ik,geen beslissingen die bijvoorbeeld van levensbelang kunnen zijn later, nemen.


    Ik zeg ook niet dat zij beslissingen kunnen nemen, maar het gaat erom dat sommige mensen op jongere kinderen neerkijken enzo. En ik zei dat van mij alleen om duidelijk te maken dat het niet altijd het geval is.
    Ik weet ook dat er weinig kinderen die zo zijn, maargoed.


    -

    Ik denk dat je dat uit jezelf niet beoordelen kan als 12 jarige, want ik vond mezelf toen ook al heel volwassen, dat wil niet zeggen dat het ook echt zo is.


    blame the bully.

    Willom schreef:
    Ik denk dat je dat uit jezelf niet beoordelen kan als 12 jarige, want ik vond mezelf toen ook al heel volwassen, dat wil niet zeggen dat het ook echt zo is.


    Nee ik dacht er in het begin ook niet zo over. Maar toen ik dat van meerdere mensen hoorde ging ik vragen waarom ze dat vonden, zo is het gekomen.


    -

    Mesmerized schreef:
    (...)

    Ik zeg ook niet dat zij beslissingen kunnen nemen, maar het gaat erom dat sommige mensen op jongere kinderen neerkijken enzo. En ik zei dat van mij alleen om duidelijk te maken dat het niet altijd het geval is.
    Ik weet ook dat er weinig kinderen die zo zijn, maargoed.
    Ik bedoelde het ook zeker niet vekeerd ^^. Maar kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    (...)Ik bedoelde het ook zeker niet vekeerd ^^. Maar kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt.


    Nee, ik ook niet hoor. :'D


    -

    ik kreeg laatst ook een berichtje van zo'n mens op hyves;
    ik heb besloten dat ik alleen nog maar vrienden accepteer ouder dan 16 jaar.
    iedereen die jonger is dan 16, moet mij dus verwijderen als vriend.

    ik had echt zoiets van; als jy my niet als vriend wil hebben omdat ik 14 ben, moet je me zelf maar verwijderen..

    maarja, zoals je zegt, het ligt aan je karakter of je je volwassen gedraagt of niet.
    dat ben ik met je eens.
    en er zyn natuurlijk kinderen van 12 die heel volwassen zijn, maar ook die gewoon kinderachtig zijn.
    maar er zijn ja ook genoeg mensen van 16 die kinderachtig zijn.. :'D


    AAP

    Heb ik ook al meegemaakt. Ik werd op Netlog uitgescholden door een kind van vijftien en waarom? Omdat ik dertien ben en lelijk. Want alle kinderen van dertien zijn lelijk. [/was haar mening] En ik moest niet veel zeggen, want ik was toch twee jaar jonger dan haar en dus dommer. [/dat zei dat kind tegen mij]
    Sorry hoor, maar haar stelling trok op niets. >,<


    You'll never dream alone. <3

    Mesmerized schreef:
    (...)

    Nee, ik ook niet hoor. :'D
    ^^ Dan ist goed ^,^. Maar ik denk dat veel mensen het niet met eens zijn, gezien de situatie waar je je in vind. Dat zullen ze denk ik niet snappen.


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik denk als een volwassen filosoof -___-. Dit zegt mijn vader toch steeds, mijn vader is een filosoof. Hij heeft mij heel filosofisch opgevoed en ben ik een stuk volwasser in denken. soms vind ik dat zo kut omdat de kinderen van mijn leeftijd me niet begrijpen, Ik sluit me dan ook op in mijn denkwereldje. Ik heb meestal een dag of 2 nodig om alles nauwkeurig te analyseren in mijn hoofd. Doe ik al sinds ik 5 was. Ik ben 14 en ik lees boeken voor filosofen van 60. De leraars noemen me wijs en dat ik een diepe diepgang heb. Soms vind ik het dan vervelend als mijn vriendinnen de betekenis van een uitspraak niet snappen.
    ... dit moest ik even kwijt


    death to the one at the end of the serenade.