• Jaaaa, wij hadden laatst een stelling bij Nederlands en dat was: zwarte piet moet blank worden.
    Dat zou hij schijnbaar moeten worden omdat hij nu hij zwart is, discriminatie zou kunnen veroorzaken. Kleine kinderen zouden van jongs af aan al leren dat de zwarte mensen onder ons, onze slaven zijn en onze vuile klusjes op moeten knappen.
    Dat soort stuff.
    Maar volgens het verhaal is zwarte piet zo zwart door het roet van de schoorsteenmantel.
    Dus wat denken jullie hierover?

    -zelfweetiknietechtwatikmoetdenken-


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Witte pieten klinkt niet, Hou het maar op zwarte pieten =D Hier zijn de pieten 4 verschillende kleuren .o. Omdat zo ongeveer iedereen hier zwart of gekleurd is word het hier hellemaal als discriminatie gezien =D Volgens mij zijn ze wit, geel, blauw en rood maar dat weet ik niet zeker =D


    Get back motherfuckerz'

    Blanke piet? =3

    het is maar een kinder verhaaltje, en een verandering krijg je toch nooit doorgevoert, laat t rusten...
    x

    Ik zag zwarte piet niet als een slaaf toen ik klein was maar als iemand die vrijgevig enz was, dus ik vind het maar dom om het opeens te veranderen ^^.


    Life is a fashionshow, the street is our catwalk.

    gezeik. Al generaties lang is het zo en voorzover ik weet is niet iedeeen opgegroeid als een racist


    BAM!

    Man, moet dat dalijk ook veranderd worden? Zwarte Piet, moet zwarte piet blijven en ik vind het goed dat ze zwart zijn. Kinderen zien denk ik zo sneller negers als lieve mensen en tv laat goed zien dat ze geen slaven zijn.
    En als ze blank zijn mag het vast weer wel =.=