• Jaaaa, wij hadden laatst een stelling bij Nederlands en dat was: zwarte piet moet blank worden.
    Dat zou hij schijnbaar moeten worden omdat hij nu hij zwart is, discriminatie zou kunnen veroorzaken. Kleine kinderen zouden van jongs af aan al leren dat de zwarte mensen onder ons, onze slaven zijn en onze vuile klusjes op moeten knappen.
    Dat soort stuff.
    Maar volgens het verhaal is zwarte piet zo zwart door het roet van de schoorsteenmantel.
    Dus wat denken jullie hierover?

    -zelfweetiknietechtwatikmoetdenken-


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Oeh.. wel geniaal betoogonderwerp
    heeft dat f*cking betoog over 3 dagen


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind het... Raar.
    Meer kan ik er niet van zeggen.
    Maar zwarte pieten zijn inderdaad zwart door de schoorsteen, dus écht discrimineren is het niet; lijkt mij...

    ik snap hun niet..
    net als die negerzoenen.. naam moest verandere..
    but ze vergeten de jodenkoeken?


    Fuck haters,Fuck praters,Kiss my ass en ik zeg laterzzz

    Ik vind het... Raar.
    Meer kan ik er niet van zeggen.
    Maar zwarte pieten zijn inderdaad zwart door de schoorsteen, dus écht discrimineren is het niet; lijkt mij...
    Maar dat het door de schoorsteen komt, wordt ook niet overal vertelt en dan kunnen mensen denken dat het zo hoort; dat wij blanken, de zwarten ondermijnen. x3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    ik snap hun niet..
    net als die negerzoenen.. naam moest verandere..
    but ze vergeten de jodenkoeken?
    Ja, dat vind ik ook raar. En Negerzoenen klinkt 1000x beter dan Zoenen x3 en daarbij, Negerzoenen zijn lekker » negers dus ook! zo zou je het ook kunnen redeneren :'D
    of het lijdt tot kannibalisme.. x3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Nouja, ik snap niet hoe kleine kinderen daardoor denken dat ze slaven worden. Ik bedoel, het kan ook goed zijn. Like, die kindjes vinden zwarte pieten heel erg cool. Dan ga je toch ook minder snel donkerdere mensen discrimineren lijkt me?
    Ze moeten het in ieder geval niet afschaffen vind ik. Dan krijg je weer zo'n situatie als met die negerzoenen. God x.x


    Mew <3

    dat had ik gehoort,, dat dat mischien egt zou gebeuren o.o
    vorug jaar, was bij mijn vriendin gekleurde pieten, zoals Roze, geel, blauw.. En dat ze over de regenbog waren gekomen ><
    Maar als het blanke pieten izijn,, is het zekker niet discrimintatsie voor de blanke mens ><
    en trouwens, hoe willen ze dat aan die kinderen vertellen,, en dan herken je tog mensen!!!
    Like, De vader van me vriendin speelde bij ons zwarte piet vroeger.. en als hij niet zwart had geweest, had ik hem tog herkend ><


    Dunno ><

    woehoehoe. dit begint echt een leuke discussie te worden :'D


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Nouja, ik snap niet hoe kleine kinderen daardoor denken dat ze slaven worden. Ik bedoel, het kan ook goed zijn. Like, die kindjes vinden zwarte pieten heel erg cool. Dan ga je toch ook minder snel donkerdere mensen discrimineren lijkt me?
    Ze moeten het in ieder geval niet afschaffen vind ik. Dan krijg je weer zo'n situatie als met die negerzoenen. God x.x
    Nou, ik weet niet of ze dan minder snel gaan discrimineren. En ze halen ook allemaal 'donkere' mensen naar NL om te werken, en die mogen dan het vuile en stomme werk doen, dus een slim kind denkt door » komt tot conclusie dat zwarten lager dan blanken zijn » vertelt het aan zijn vriendjes » volgende generatie discriminerende mensen is geboren.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    (...)Ja, dat vind ik ook raar. En Negerzoenen klinkt 1000x beter dan Zoenen x3 en daarbij, Negerzoenen zijn lekker » negers dus ook! zo zou je het ook kunnen redeneren :'D
    of het lijdt tot kannibalisme.. x3

    Like, maar Hoezo worden JodenKoeken dan niet verboden,, dat is tog ook disriminatsie voor Joden ><
    en like, Als ik oop straat loopt, hoor ik ook dat zwarte gasten Nigga tegen elkaar roepn ><
    dat is tog hetzelfdeehu, de ze disrimineer hun zelf dan tog,, maar dat mag wel ><


    Dunno ><

    Alsof Witte Piet lkkr in de mond ligt >< Das dan net of ik het over mn buurman (heet ook Piet) heb ><

    Zoals de wasmiddelreclame;
    Wat wit is, moet wit blijven

    En datzelfde geldt voor zwart;) [/mening(A)]


    I want my bloody cheese now!^^

    ik snap nie wat mensen nu moeilijk gaan doen.. het is al vet lang zwarte piet wrm zoude ze het nu anders zien? alsof die kindjes zo ver door denke omg..


    Fuck haters,Fuck praters,Kiss my ass en ik zeg laterzzz

    Ik heb nooit gedacht dat donkere mensen slaven moeten zijn ondanks dat ik met zwarte piet ben opgegroeid sterker nog ik schaam me voor het verleden van Nederlanders dat ze zo erg in slaven hebben gehandeld


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    ik snap nie wat mensen nu moeilijk gaan doen.. het is al vet lang zwarte piet wrm zoude ze het nu anders zien? alsof die kindjes zo ver door denke omg..
    Het is niet logisch dat ze zover doordenken maar niet onmogelijk :'D en er zijn ook van die ouders, die vinden dat negers weg moeten en dan mss tegen die kinderen zeggen van; 'Kijk, zie je die Zwarte Piet? Weet je waarom hij alles voor Sinterklaas doet? Omdat hij Sinterklaas' slaaf is. En zo hoort het. Alle zwarte mensen zijn slecht, zij zullen alleen goed doen als ze net zoals die Zwarte Piet doen. Knoop dat goed in je oren, jongen. Onthoud dat goed, Zwarte Piet en alle andere zwarten, zijn onze slaven.'
    het zou zomaar kunnen voorkomen :'D


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Aan de ene kant waar, aan de andere kant ook weer niet :'3


    I don't need words to feel those lips.