• Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie omgaan met iemand die autisme heeft, en gelieve eerlijk te zijn.
    Als jij er niet vriendelijk tegen doet, dat is jouw keuze, maar wil gewoon even weten hoe jullie er tegenover staan.

    Waarom ik dat wil weten? Mijn broer heeft het.. Hij wordt nu uit de voetbal gesmeten omdat er problemen rond hem zouden zijn ontstaan, maar waar ze hem van 'beschuldigen' past totaal niet bij mijn broer, en dat zou hij nooit doen.. Voor mijn broer is dat een hele grote schok maarjah...
    En nu zou ik gewoon willen weten wat jullie EERLIJK denken van mensen met autisme.

    Wat is autisme? Het is een ontwikkelingsstoornis. Het kind wordt geboren met een handicap die niet onmiddellijk zichtbaar is, maar pas langzamerhand duidelijk wordt. Mensen met autisme zien er op het eerste gezicht vaak zo normaal uit. Toch merk je al gauw dat ze anders zijn, als je met ze bezig bent, speelt of praat. Van echt samen iets doen is nauwelijks sprake. Liefst houden ze zich aan vaste gewoonten, wat nogal bizar kan overkomen. Veranderingen in hun leefwereld tasten hun vertrouwen aan en een gevoel van onveiligheid kan ze snel in paniek doen slaan.
    Door hun stoornis hebben mensen met autisme problemen met waarnemen, herkennen, met taal en verbeelding.
    ( ff gekopieerd van de Vlaamse vereniging autisten.)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Nou, mijn broertje heeft Jilles de la Tourette. Het is niet echt een vorm van autisme ofzo, maar hij heeft ook wel ongeveer dezelfde problemen.

    Ik vind het zielig voor hem. Soms kan ik hem wel vermoorden om de dingen die hij doet, maar af en toe komt hij huilend thuis omdat de kinderen bij hem in de klas hem buitensluiten omdat hij zich soms niet zo fatsoenlijk kan gedragen. Dat vind ik echt zielig, en dan heb ik zo veel medelijden met hem. Ik hou van hem, zelfs als ik zeg dat ik niet van hem hou.


    rules don't stop me

    Ik ken geen mensen die autisme hebben. , Maar ik vind ht echt verschrikkelijk vr de mensen die het hebben. Ik heb overlaatst een film daarover gezien [BenX] , Dat was echt zieliig wat ze allemaal bij die jongen deden. En bij het laatste stukje zat ik bijna te wenen. x3.


    A. ikmisje.

    Ik ken geen mensen die autisme hebben. , Maar ik vind ht echt verschrikkelijk vr de mensen die het hebben. Ik heb overlaatst een film daarover gezien [BenX] , Dat was echt zieliig wat ze allemaal bij die jongen deden. En bij het laatste stukje zat ik bijna te wenen. x3.


    Jaa! Die film is echt fantastisch mooi. Ik moest ook echt bijna huilen bij sommige stukken. Het einde is echt wel geniaal afgemaakt, als ze zijn zelfmoord in scene zetten.


    rules don't stop me

    Ik heb er zelf niets tegen. Mijn broertje heeft het ook. Maar hij heeft ook ADHD, en dat is een gevaarlijke combinatie. Hij is vaak aggressief en slaat mij nogal rap, bij mijn moeder is ie eerder sexistisch en naar mijn vader luisterd ie als een lieve puppy.
    Hij zit nu in het psychiatrisch ziekenhuis, internaat. Hij moet nog een paar maanden, en als zijn gedrag dan nog niet veranderd is, moet ie naar een hele strenge instelling.
    Maar in principe is hij ook maar een gewone mens.
    Ik denk dat mensen die autisten kennen, er beter mee kunnen omgaan dan mensen die er geen kennen en meteen vooroordelen over hebben.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind ze vaak onzettend schattig.
    Het zusje van een meisje die ik ken is ook autistisch en zij is zo super cute.
    Dus ik heb totaal geen problemen met ze, ik vind ze alleen soms wel zielig maar geen problemen mee, vind ik ook raar als dat wel zo is, het zijn toch ook mensen?

    & echt lullig van je broer!
    Dat kunnen ze dus gewoon écht niet maken he!
    Ze maar tegen je broer dat het niet erg is enzo en dat hij vast in een veel beter voetbal team kan komen!

    Nou, mijn broertje heeft Jilles de la Tourette. Het is niet echt een vorm van autisme ofzo, maar hij heeft ook wel ongeveer dezelfde problemen.

    Ik vind het zielig voor hem. Soms kan ik hem wel vermoorden om de dingen die hij doet, maar af en toe komt hij huilend thuis omdat de kinderen bij hem in de klas hem buitensluiten omdat hij zich soms niet zo fatsoenlijk kan gedragen. Dat vind ik echt zielig, en dan heb ik zo veel medelijden met hem. Ik hou van hem, zelfs als ik zeg dat ik niet van hem hou.

    Begrijp ik wel, ik erger me soms dood aan mijn broer maar uiteindelijk moet ik het toch begrijpen.
    Maar het is gewoon niet eerlijk dat hij uit iets wordt gezet en dat ze dan niet gewoon de echte reden geven. Buiten gesloten in de klas wordt hij niet, hij gaat zelf naar een speciale school dus iedereen zit daar met dat probleem.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    (...)

    Jaa! Die film is echt fantastisch mooi. Ik moest ook echt bijna huilen bij sommige stukken. Het einde is echt wel geniaal afgemaakt, als ze zijn zelfmoord in scene zetten.


    Idd.


    A. ikmisje.

    Ik ken persoonlijk geen mensen met Autisme of iets in die richting.
    Ik vind het wel gewone mensen, alleen ze hebben een beperking, zoals mensen met een lichamelijke handicap.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    (...)
    Begrijp ik wel, ik erger me soms dood aan mijn broer maar uiteindelijk moet ik het toch begrijpen.
    Maar het is gewoon niet eerlijk dat hij uit iets wordt gezet en dat ze dan niet gewoon de echte reden geven. Buiten gesloten in de klas wordt hij niet, hij gaat zelf naar een speciale school dus iedereen zit daar met dat probleem.


    Ik kan er ook niet tegen als mijn broertje iets niet mag vanwege zijn "ziekte". Dan word ik echt gewoon boos op die mensen. Hij kan er ook niets aan doen, het is een aangeboren ziekte.


    rules don't stop me

    Ik vind ze vaak onzettend schattig.
    Het zusje van een meisje die ik ken is ook autistisch en zij is zo super cute.
    Dus ik heb totaal geen problemen met ze, ik vind ze alleen soms wel zielig maar geen problemen mee, vind ik ook raar als dat wel zo is, het zijn toch ook mensen?

    & echt lullig van je broer!
    Dat kunnen ze dus gewoon écht niet maken he!
    Ze maar tegen je broer dat het niet erg is enzo en dat hij vast in een veel beter voetbal team kan komen!

    Nja mijn broer zou ik niet schattig noemen maar het is dan ook mijn broer x'D

    Nja ik ken wel iemand van mijn school die problemen heeft met autisten, maarjah..

    Ik hoop voor hem dat hij een andere ploeg zal vinden, maar weet het niet. De meeste kinderen van zijn school, dus met dezelfde problemen, worden meestal ook uit ploegen gezet enal.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Nou, mijn broertje heeft Jilles de la Tourette. Het is niet echt een vorm van autisme ofzo, maar hij heeft ook wel ongeveer dezelfde problemen.

    Ik vind het zielig voor hem. Soms kan ik hem wel vermoorden om de dingen die hij doet, maar af en toe komt hij huilend thuis omdat de kinderen bij hem in de klas hem buitensluiten omdat hij zich soms niet zo fatsoenlijk kan gedragen. Dat vind ik echt zielig, en dan heb ik zo veel medelijden met hem. Ik hou van hem, zelfs als ik zeg dat ik niet van hem hou.

    Oh,daarom is Stan zo...
    Stan. :D


    RoseLoverx -go too>- punchball !! =D

    Maar wat is autisme eigenlijk?


    RoseLoverx -go too>- punchball !! =D

    Ik heb vorig jaar met een jongen met Autisme in de klas gezetten. Vorig trimester met een andere weer. Nu ben ik weer terug naar de school met die eerste jongen. En ik vind het echt super erg dat ze steeds gepest worden. Int begin moest ik toegeven dat ik meedeed. Maar na die tweede jongen. Die had dat nog in een mindere vorm en zo. Maar die kwam steeds naar mij toe met zijn problemen. Die heeft echt vaak zitten huilen omdat ze hem pesten. En sinds dien kan ik er echt niet tegen dat er iemand gepest word, en zeker niet iemand met één of andere ziekte waar men niets aan kan doen.


    Some people make the world special just by being in it

    (...)
    Nja mijn broer zou ik niet schattig noemen maar het is dan ook mijn broer x'D

    Nja ik ken wel iemand van mijn school die problemen heeft met autisten, maarjah..

    Ik hoop voor hem dat hij een andere ploeg zal vinden, maar weet het niet. De meeste kinderen van zijn school, dus met dezelfde problemen, worden meestal ook uit ploegen gezet enal.


    Ja klinkt vast raar maar kunnen ze dan niet me ze alle een ploeg vormen?
    niemand die ze daar dan raar aan zou kijken :)

    Ik heb er zelf niets tegen. Mijn broertje heeft het ook. Maar hij heeft ook ADHD, en dat is een gevaarlijke combinatie. Hij is vaak aggressief en slaat mij nogal rap, bij mijn moeder is ie eerder sexistisch en naar mijn vader luisterd ie als een lieve puppy.
    Hij zit nu in het psychiatrisch ziekenhuis, internaat. Hij moet nog een paar maanden, en als zijn gedrag dan nog niet veranderd is, moet ie naar een hele strenge instelling.
    Maar in principe is hij ook maar een gewone mens.
    Ik denk dat mensen die autisten kennen, er beter mee kunnen omgaan dan mensen die er geen kennen en meteen vooroordelen over hebben.

    Hmmm in combinatie met ADHD??! Er spijtig dat hij nu in een instelling zit!Ö Maarjah tegelijk, het is ook beter voor hem, anders zullen de andere toch alleen maar meer onbegrip voor hem hebben denk ik.

    Nja kan wel waar zijn dat mensen die iemand kennen met autisme er beter mee om kunnen, mijn vroegere bf had daar totaal geen problemen mee, haar broer had het ook.


    If you had never come out of the blue, I would've stay