• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik weet niet wat te doen met deze situatie. . .

Ik heb net 4 koekjes als ontbijt gehad en nu voel ik me lelijk en dik

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Naar 40-45 vandaag letsgooooooo *O* *O*

ik ga zo hard huilen deze heb ik in januari met oma gezien voor ze overleed

Dramatic

Catan schreef:
    Ik heb net 4 koekjes als ontbijt gehad en nu voel ik me lelijk en dik

Mood.

Also, in die categorie: ik ben op dag 41 van mijn 75 soft challenge (eigen regels i.p.v. de social media regels, die vrij gemakkelijk haalbaar zijn), waarin ik o.a. geen frisdrank heb gedronken, dagelijks heb gewandeld, etc. Dus, ik voel me daar verdomd goed over. Het doel was niet afvallen, maar gezonde gewoontes creëren die ik daadwerkelijk kan volhouden. Val ik ermee af omdat ik een dikkerdje ben? Ja. Veel? Nee. Maar, toch, een paar kilo. Dus, ik ben trots.
    Heb ik gisteren m’n beste vriendin gezien, die niet kon stoppen met praten over haar veranderde lifestyle, waardoor ze in anderhalve maand al tien kilo is kwijtgeraakt. Dus, nu voel ik me slecht.
    Terwijl dat fucking bullshit is, want waar ik langzaam gezonde gewoontes implementeer, is zij trots dat ze 1.000 calorieën per dag eet + ineens religieus sport. Ik heb vijf keer moeten aanhoren dat ze alleen een proteïnereep eet bij de lunch.
    Dat. Is. Absoluut. Niet. Gezond.
    Maar, voel ik mezelf alsnog slecht? Ja. Want ik voel me het dikke mormel, terwijl zij vol trots rondloopt. En ik weet dat het een ‘mijn’ probleem is. Alsnog voelt het even poep.

Dit was mijn ranting spreekbeurt.
    Het zit dieper dan ik dacht op deze zondagmorgen. (‘:

SPECS schreef:
    (...)
    Maar even hoe krijg je dat financieel rond als je ook nog een beetje wilt leven? Om mijn PC te kunnen vervangen op termijn moet ik gewoon elke maand 75 euro opzij zetten, beetje vakantie moet je als single toch ook al snel 200-250 euro per maand opzij zetten als je twee of drie weken weg wilt een keer.....nog niet gesproken over willen investeren/sparen voor je toekomst en alle maandelijkse vaste lasten, boodschappen, water, licht, gas, gemeentelijke belastingen, hypotheek of huur. Ben toch al snel 300-350 euro per maand kwijt aan boodschappen en op het werk moet je ook representatief erbij lopen dus 100 euro per maand voor kleren (want ja een goede winterjas is toch ook al snel 150 euro en goede winterlaarzen 120....). Like als ik 3 dagen per week werk heb ik niks meer.

Goeie vraag, ik ben niet super financieel literate, maar ik zal proberen m'n uitgaves zo goed zo kwaad proberen te duiden.

Mijn prioriteiten zijn reizen, eten en sociale activiteiten (kroeg, weekendjes weg e.d.). Dus voor mij is sparen erg belangrijk. Ik ben ook single, dus dat maakt dingen vaak iets prijziger inderdaad. Het meeste van m'n loon (misschien wel de helft in een goede maand) gaat naar m'n spaarrekening.
    - Mijn eten is aan de dure kant (ik lunch vaak buiten de deur, bestel regelmatig en koop biologische producten), dus dat is voor mij een kostenpost. Ik gok ook wel 300 euro in de maand.
    - Ik woon in een huurwoning, dus alhoewel de huur niet mals is, heb ik weinig bijkomende lasten.
    - Qua kleding; ik moet voor werk met enige regelmaat chique voor de dag komen, maar ik koop niet zo vaak kleding. Als ik kleding koop (eens in de paar maanden), koop ik vaak wat duurder en duurzamer zodat het lang meegaat óf ik koop op Vinted. Ook bij tweedehands kleding kijk ik veel naar de kwaliteit van het materiaal en hoe goed het te combineren is, zodat het lang meegaat en niet op een hoop terecht komt. Dus die uitgaves zijn 150 tot 200 over een periode van een halfjaar?
    - Technologie heb ik niet veel van, dus die kosten heb ik niet.
    - 60 tot 70 Euro in de maand gaat naar hobby's.

Zoiets denk ik? Ik moet echt meer tijd besteden aan m'n financiële huishouding, maar ik hou meestal wel wat over. Het hangt af van de maand hoeveel dat is. Deze maand heb ik mijn vakantie geboekt, dus dan is het spaarbedrag niet super veel.

[ bericht aangepast op 13 sep 2026 - 13:11 ]

Tijd voor koffie.