• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Moriendi schreef:
    Nee maar even serieus, ik heb het idee dat het probleem bij RPGs altijd is dat men (including me ook!) het gevoel heeft dat anderen niet (gaan) schrijven, en mensen dan zelf dus ook niet meer de moeite willen doen om er even goed voor te gaan zitten (want ja, we hebben het allemaal al hartstikke druk, dus dat vergt toch altijd wat planning). Maar ja, als iedereen dat van elkaar blijft denken, gaat niemand posten.

De hoeveelheid keren dat ik als laatste een post heb geschreven hebben me echt beschadigd :')

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Miyah schreef:
    Rain and thunder, me likes.
    Als ik ook minder anxiety zou kunnen hebben zou dag fijn zijn.

Channel de anxiety weg met de thunderbolts, wie weet helpt dat!

-

Ik ben hier zo klaar mee. Slijm, ga weg. Ik wil weer gewoon naar werk en dingen toe kunnen gaan in plaats van ze af moeten zeggen.
    Maar.. O.a. de Frozen 3 trailer, een Kingdom Hearts vervolg, en Jodi Bensen die Poor Unfortunate Souls zingt! Hopelijk is dat ook te zien bij de livestream op Disneyplus morgenochtend erg vroeg. :)

[ bericht aangepast op 15 aug 2026 - 13:58 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Wanneer je broer en schoonzus een kind krijgen en vervolgens verwachten dat iedereen maar oppast wanneer het hen uitkomt. En vervolgens ben je een slechte zus als je niet kan. Excuse you, ik heb niet gekozen voor kinderen? En als ik hem twee weken terug vraag om mij naar het vliegveld te brengen met MIJN auto omdat ik dan 95 euro parkeerkosten kan besparen, is het te veel moeite. Maar dan is hij zeker geen slechte broer? (cat)

Nog maar te zwijgen over mijn vader, die had beloofd op te passen en vervolgens plannen maakt met Meet5 en dan maar zit te trekken, te drammen en me schuldgevoel komt aanpraten -terwijl ik dit zit te typen zelfs- (cat)

[ bericht aangepast op 15 aug 2026 - 15:08 ]

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Novalunosis schreef:
    (...)

De hoeveelheid keren dat ik als laatste een post heb geschreven hebben me echt beschadigd :')

😭😭😭 Ik snap je

hodie mecum eris in paradiso

SPECS schreef:
    Wanneer je broer en schoonzus een kind krijgen en vervolgens verwachten dat iedereen maar oppast wanneer het hen uitkomt. En vervolgens ben je een slechte zus als je niet kan. Excuse you, ik heb niet gekozen voor kinderen? En als ik hem twee weken terug vraag om mij naar het vliegveld te brengen met MIJN auto omdat ik dan 95 euro parkeerkosten kan besparen, is het te veel moeite. Maar dan is hij zeker geen slechte broer? (cat)

Nog maar te zwijgen over mijn vader, die had beloofd op te passen en vervolgens plannen maakt met Meet5 en dan maar zit te trekken, te drammen en me schuldgevoel komt aanpraten -terwijl ik dit zit te typen zelfs- (cat)

Wait whaaaat je wordt tante?

Maar uh wat de fuck, er nu al van uitgaan dat iedereen maar even te pas en te onpas oppast? Wat is dat voor egocentrisch iets???

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

Wait whaaaat je wordt tante?

Maar uh wat de fuck, er nu al van uitgaan dat iedereen maar even te pas en te onpas oppast? Wat is dat voor egocentrisch iets???

......Ik ben al sinds mei 2025 tante.

Gaat over nu, broer lief en schoonzus willen naar de sauna vanavond. Opeens werd ik woensdag gevraagd, en toen wilde ik plannen gaan verschuiven -want obviously zijn mijn plannen minder belangrijk dan die van hun!-, maar toen hoorde ik gisteren opeens dat mijn broer ziek was, dus ja toen was ik 'misschien wel, misschien niet' nodig, en toen heb ik aangegeven dat ik het gisteren moest weten, en anders ging het niet.

Nou het drama.

"En je verwacht zeker dat je broer en schoonzus dadelijk nog helpen met je te verhuizen?"
    "Nee, want dat hebben ze de vorige keer ook niet gedaan, dus waarom zou ik daar nu wel op rekenen?"
    "Ga vooral zo door, hoor! *insert een load bullshit*

SPECS schreef:
    (...)

Gaat over nu, broer lief en schoonzus willen naar de sauna vanavond. Opeens werd ik woensdag gevraagd, en toen wilde ik plannen gaan verschuiven -want obviously zijn mijn plannen minder belangrijk dan die van hun!-, maar toen hoorde ik gisteren opeens dat mijn broer ziek was, dus ja toen was ik 'misschien wel, misschien niet' nodig, en toen heb ik aangegeven dat ik het gisteren moest weten, en anders ging het niet.

Nou het drama.

"En je verwacht zeker dat je broer en schoonzus dadelijk nog helpen met je te verhuizen?"
    "Nee, want dat hebben ze de vorige keer ook niet gedaan, dus waarom zou ik daar nu wel op rekenen?"

Super herkenbaar dit, heb het deze week ook nog meegemaakt met mijn moeder. Dit krijg je als je goedbedoelde gunsten verwachtingen worden. Dus als je dan een keertje op een redelijke manier heel bewust wel een grens aangeeft en zegt dat ze er niet zomaar vanuit mogen gaan dat jij toch altijd wel paraat staat, ben je plots egoïstisch terwijl hun eigen redenen om iets niet te kunnen doen natuurlijk wel valid zijn. Supergoed van je dat je je grenzen hebt aangegeven, ondanks dat het resultaat gewoon superpijnlijk is. Zie het als informatie.

[ bericht aangepast op 15 aug 2026 - 16:29 ]

Moriendi schreef:
    (...)
    Super herkenbaar dit, heb het deze week ook nog meegemaakt met mijn moeder. Dit krijg je als je goedbedoelde gunsten verwachtingen worden. Dus als je dan een keertje op een redelijke manier heel bewust wel een grens aangeeft en zegt dat ze er niet zomaar vanuit mogen gaan dat jij toch altijd wel paraat staat, ben je plots egoïstisch terwijl hun eigen redenen om iets niet te kunnen doen natuurlijk wel valid zijn. Supergoed van je dat je je grenzen hebt aangegeven, ondanks dat het resultaat gewoon superpijnlijk is. Zie het als informatie.

Ja echt hoor, vreselijk. Ben er zo klaar mee. Krijg ook elke keer te horen dat ik nooit langskom en dat ze me nooit zien. 'Tot over drie maanden hé!' 'We zien je ook zo vaak', blah. Kan niet wachten tot ik daadwerkelijk mijn eigen plekje heb en kan verhuizen- eindelijk rust. Ik huur wel een verhuisbedrijf in- maar ik heb ook nog vrienden die me wel willen helpen.

SPECS schreef:
    (...)

Ja echt hoor, vreselijk. Ben er zo klaar mee. Krijg ook elke keer te horen dat ik nooit langskom en dat ze me nooit zien. 'Tot over drie maanden hé!' 'We zien je ook zo vaak', blah. Kan niet wachten tot ik daadwerkelijk mijn eigen plekje heb en kan verhuizen- eindelijk rust. Ik huur wel een verhuisbedrijf in- maar ik heb ook nog vrienden die me wel willen helpen.

Ik duim voor je! Dit soort situaties met familie vreten energie.

Moriendi schreef:
    (...)
    Ik duim voor je! Dit soort situaties met familie vreten energie.

Thank yoouu (bloos)

Novalunosis schreef:
    (...)

I feel you man. Gave me trust issues ngl :')

help

SPECS schreef:
    (...)

Nou het drama.

Ik was al verbaasd want ik dacht dat het iets was als van 'ze zijn nu zwanger en dit is voor de toekomst' maar vond het al ergens niet kloppen in m'n hoofd 🙃

Wat super kut dat zij zichzelf zo belangrijk voelen en daarmee ook zo fucking denigrerend naar jou doen 😭 snap heel goed dat je duidelijkheid wilt en niet 'misschien wel misschien niet' en bah. Vervolgens ook nog zo doen en drama creëren 😭

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

mijn sims crasht GVDDD

--

SPECS schreef:
    (...)

Nou het drama.

Oh nee, lekker toxisch weer. Wie heeft dit eigentlijk gezegd?

Ich liebe dich 27.12.23

SPECS schreef:
    (...)

Fuck hun. Met zo'n familie heb je geen vijanden meer nodig. Jemig.
    Je verdiend beter, Jo! Hele dikke knuffels!!!
    Ik hoop dat dat plekje snel komt voor jou! ♥️

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •