• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

We spelen "hoeveel Milan van Waardenburg kan een uitvaart die niet van Milan zelf is (noch een hecht contact van hem) bevatten"-bingo! Mijn loeder gaat aan kop, met tot dusver hebben doorgedrukt dat:

- hij is uitgenodigd
    - er liedjes gezongen door hem worden gespeeld
    - er tekst van hem op de uitnodiging staat (en vm ook op het bidprentje)

Alle goden zij dank dat we wel hebben kunnen voorkomen dat Milans hond als deel van het gezin op de uitnodiging werd gezet, maar dat was héél close. Gelukkig leek de uitvaartverzorger ook te zijn van "als dat niet jullie hond is zetten we hem niet op de kaart".

Mind you, mijn vader was geen goede bekende van Milan. Noch fan van zijn muziek. Of hond. En er is naaste familie niet uitgenodigd omdat mijn loeder daar geen zin in had (?)

Ik hou mijn hart vast voor het uitkiezen van de foto's guys. Met alle respect naar Milan, ik ga ik denk ik iemand bijten als ze er foto's van hem/zijn hond tussen probeert te duwen

Edit: z'n ouders zijn nu ook uitgenodigd? Niet dat ze hun namen kent

[ bericht aangepast op 16 aug 2026 - 22:36 ]

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

Derks schreef:
    Dit jaar tot nu toe 39 boeken gelezen. Normaal zit ik in augustus op het dubbele.

Verder is m'n huis een puinzooi (maar ok, ik ben nu ook niet thuis tot eind deze maand), ik eet fucking ongezond, ik heb een maand niet meer hardgelopen en waar ik voorheen elke dag wel iets aan het knutselen was – of het nu onderdeel van iets groters was of gewoon iets kleins – heb ik dat met uitzondering van m'n creatieve kampeerweek, een knutselmiddag met een vriendin en logeren bij een andere vriendin het hele jaar nog niet echt thuis gedaan.

Lig in de knoop met mezelf en ik vind het leven daardoor momenteel weer even heel pittig.
    Voor m'n gevoel ben ik mezelf kwijt.
    Maar hoe vind ik mezelf weer terug?

Is de app Finch een idee wellicht? 🤗
    Anders mag je altijd berichten als je wilt sparren. ♥️

OT: Mehhhhh stiekem hoop ik dat het niet goed blijft gaan op t adres van herplaatsing, en Queen weer lekker thuis komt. Ik mis dr. 💔

Maaaarrrrrr op alle andere vlakken ga ik momenteel best lekker. En de kaartjes voor de HP exhibition in Brussel zijn besteld! Woohoo!!!!! IM SO EXCITED! 😍

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Ik heb nieuwe beste (Duitse) vrienden gemaakt op de petanquebaan dit weekend, lmao

Let me in, let me in.

Fucking kut schoonloeder haat haat haat
    Also ik ben zo intens fucking moe - en daar levert ze een zeer grote bijdrage aan mijnhemel

its sea shanty time once again my fellow basterdsuikers of the ocean

Samanthablaze schreef:
    We spelen "hoeveel Milan van Waardenburg kan een uitvaart die niet van Milan zelf is (noch een hecht contact van hem) bevatten"-bingo! Mijn loeder gaat aan kop, met tot dusver hebben doorgedrukt dat:

- hij is uitgenodigd
    - er liedjes gezongen door hem worden gespeeld
    - er tekst van hem op de uitnodiging staat (en vm ook op het bidprentje)

Alle goden zij dank dat we wel hebben kunnen voorkomen dat Milans hond als deel van het gezin op de uitnodiging werd gezet, maar dat was héél close. Gelukkig leek de uitvaartverzorger ook te zijn van "als dat niet jullie hond is zetten we hem niet op de kaart".

Mind you, mijn vader was geen goede bekende van Milan. Noch fan van zijn muziek. Of hond. En er is naaste familie niet uitgenodigd omdat mijn loeder daar geen zin in had (?)

Ik hou mijn hart vast voor het uitkiezen van de foto's guys. Met alle respect naar Milan, ik ga ik denk ik iemand bijten als ze er foto's van hem/zijn hond tussen probeert te duwen

Edit: z'n ouders zijn nu ook uitgenodigd? Niet dat ze hun namen kent

Oké maar HUH wat de fuck is dit 🫪🫪🫪🫪🫪dit klinkt echt heel bizar en surrealistisch

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Gibbs schreef:
    (...)

Is de app Finch een idee wellicht? 🤗
    Anders mag je altijd berichten als je wilt sparren. ♥️

Wow omg Gibbs?????? That's a long time ago

Lief dat je meedenkt 🫶🏼 maar de app Finch is echt 6000x niks voor mij, heb het viermaal geprobeerd (in verschillende stadia van m'n leven en werd er telkens meer gefrustreerder van. Idk, zo'n cute app als Finch is echt heel veel olie op mijn vuurtje 🙃 het werkt niet voor mij. Helaas :(

Ik heb wel een heel groot planbord (A3 gelamineerd, zelf ontworpen) op de kast hangen met alle taken die voor mij relevant zijn, en dat werkt soms eventjes tot het niet meer werkt (maar het is offline en blijft gewoon op de kast hangen tot ik het weer oppak). Het is meer: ik ben mezelf gewoon echt even kwijt of zoiets. En als gevolg daarvan is mijn huis een puinhoop en kom ik nergens meer toe wat ik zélf belangrijk vind en waar ik zélf gelukkig van word.

En dan bedenk ik iets leuks als: misschien moet ik gewoon eens per kwartaal een weekendje met mezelf weg en ergens mooi wandelen, rustig door een stad koekeloeren enzo. Maar ja, dat kost dan weer geld.

Ik ben ook continu moe. En ongezond eten is daar dan weer olie op het vuur op, maar omdat ik moe ben, lukt gezond eten niet. Een zelfversterkende vicieuze spiraal naar beneden. Zucht.

Het ging een tijdje echt een stuk beter maar ik viel weer terug (weet niet waarom) en nu is het ✨gedoe✨

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

Oké maar HUH wat de fuck is dit 🫪🫪🫪🫪🫪dit klinkt echt heel bizar en surrealistisch

Mijn loeder heeft een weirde obessie met Milan (of eigenlijk vooral met het principe van beroemd zijn en zichzelf met beroemde mensen omringen) en heeft via mijn in de musicalwereld-geduwde jongste zusje contact met hem weten te bemachtigen en nu is ze zn vaste hondenoppas als ie in het buitenland is. Dus het is niet dat we hem helemaal niet kennen. Maar ook weer niet zo goed dat je zou zeggen: die nodig ik uit voor de uitvaart van mijn partner, die hem nog minder goed kende, laat staan dat je zn ouders óók uitnodigt.

Maar ja. Ze heeft sowieso iedereen uitgenodigt die op enig punt in papa's ziekteproces sympathiek is geweest, inclusief de overbuurman wiens naam ze niet eens kent (ze heeft de envelop blanco in de bus gegooid?!). Om dan vervolgens over de kosten te gaan jammeren en dingen te zeggen als "ik wil niet dat zijn collega's voorin komen zitten hoor, ik heb niets met die mensen" terwijl ze weet dat papa en ik wel echt close met hen waren en veel steun aan hen hebben gehad het afgelopen jaar

Andere messed up dingen die ze gedaan heeft de afgelopen dagen include but are not limited to:
    - mij en mijn vrouw guilt trippen in bij haar blijven (terwijl we rechtstreeks uit vakantie komen) en dingen voor haar betalen
    - de ouders van mijn vader geen afscheid laten nemen omdat ze geen zin heeft om met mijn dementerende oma te dealen
    - de zus van mijn vader volledig niet uitnodigen voor de uitvaart omdat ze haar niet mag
    - telkens als er iemand langskomt hetzelfde ingestudeerde gejammer opvoeren, inclusief theatraal huilen
    - de tekst op de rouwkaart op de laatste seconde zonder overleg aanpassen voor ie naar de drukker ging zodat zij er groter en centraler op staat terwijl wij als kinderen meer verdrongen raken - iets waar papa echt woest over zou zijn
    - voortdurend foto's maken van tekeningen en tekstjes etc die mijn zusjes voor papa gemaakt hebben terwijl zij nadrukkelijk gezegd hebben dat dat alleen voor papa bestemd was en ze dat niet wilden
    - spullen zonder overleg weggooien
    - vermoedelijk haar stuk tekst op het bidprentje laten genereren door chatgpt

Lang verhaal kort: ze is geschift en als dit nog even doorgaat hebben we volgende week nog een uitvaart want ik ben aan het overkoken

Stay tuned mensen, er is vast meer op komst want de uitvaart is donderdag pas

[ bericht aangepast op 17 aug 2026 - 1:26 ]

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.