Derks schreef:
(...)
Oké maar HUH wat de fuck is dit dit klinkt echt heel bizar en surrealistisch
Mijn loeder heeft een weirde obessie met Milan (of eigenlijk vooral met het principe van beroemd zijn en zichzelf met beroemde mensen omringen) en heeft via mijn in de musicalwereld-geduwde jongste zusje contact met hem weten te bemachtigen en nu is ze zn vaste hondenoppas als ie in het buitenland is. Dus het is niet dat we hem helemaal niet kennen. Maar ook weer niet zo goed dat je zou zeggen: die nodig ik uit voor de uitvaart van mijn partner, die hem nog minder goed kende, laat staan dat je zn ouders óók uitnodigt.
Maar ja. Ze heeft sowieso iedereen uitgenodigt die op enig punt in papa's ziekteproces sympathiek is geweest, inclusief de overbuurman wiens naam ze niet eens kent (ze heeft de envelop blanco in de bus gegooid?!). Om dan vervolgens over de kosten te gaan jammeren en dingen te zeggen als "ik wil niet dat zijn collega's voorin komen zitten hoor, ik heb niets met die mensen" terwijl ze weet dat papa en ik wel echt close met hen waren en veel steun aan hen hebben gehad het afgelopen jaar
Andere messed up dingen die ze gedaan heeft de afgelopen dagen include but are not limited to:
- mij en mijn vrouw guilt trippen in bij haar blijven (terwijl we rechtstreeks uit vakantie komen) en dingen voor haar betalen
- de ouders van mijn vader geen afscheid laten nemen omdat ze geen zin heeft om met mijn dementerende oma te dealen
- de zus van mijn vader volledig niet uitnodigen voor de uitvaart omdat ze haar niet mag
- telkens als er iemand langskomt hetzelfde ingestudeerde gejammer opvoeren, inclusief theatraal huilen
- de tekst op de rouwkaart op de laatste seconde zonder overleg aanpassen voor ie naar de drukker ging zodat zij er groter en centraler op staat terwijl wij als kinderen meer verdrongen raken - iets waar papa echt woest over zou zijn
- voortdurend foto's maken van tekeningen en tekstjes etc die mijn zusjes voor papa gemaakt hebben terwijl zij nadrukkelijk gezegd hebben dat dat alleen voor papa bestemd was en ze dat niet wilden
- spullen zonder overleg weggooien
- vermoedelijk haar stuk tekst op het bidprentje laten genereren door chatgpt
Lang verhaal kort: ze is geschift en als dit nog even doorgaat hebben we volgende week nog een uitvaart want ik ben aan het overkoken
Stay tuned mensen, er is vast meer op komst want de uitvaart is donderdag pas
[ bericht aangepast op 17 aug 2026 - 1:26 ]
Mati en sheva yelu. This action will have no echo.