Zoya schreef:
(...)
Gimme names gimme gimme gimme ik ben al heel lang op zoek naar goeie parfums die ècht naar natuur ruiken (not counting flowers) maar ik durf nooit te kiezen omdat ik bang ben dat het tegenvalt
(Bonuspunten als je een hebt die naar regen ruikt oml)
Eeeeyyy die heb ik! Sommigen zijn misschien íets te realistisch (zoals de rottende aarde parfum waar ik het over had), maar deze heb ik zelf die naar natuur ruiken:
- Encre Noire van Lalique (is zo'n 15-20 euro, ligt aan waar je 'm koopt), it's marketed as for men but is unisex in my opinion. It smells like realistic pine forest floor
- Thunderstorm van Demeter Fragrances (10-40 euro depending on the size) is een parfum die naar regen ruikt (Demeter Fragrances heeft heel veel fotorealistische geuren die van lagere prijs zijn (which is nice because perfumes are normally so expensive - ze zijn niet allemaal perse lekker, maar wel interessant, zeg maar?)
- Zombie For Him van Demeter Fragrances (20 euro) is degene waar ik het over had, het ruikt naar rottende aarde en paddestoelen I guess? Ik moet wel zeggen dat ie niet echt draagbaar is voor iederdaags gebruik, vermoed ik zo (ik had deze per ongeluk eerst naar m'n bestie gestuurd ipv mezelf en diens vrienden vonden het niet echt een hit), het is daarentegen wel erg realistisch. Maar nogal "je hebt net in de aarde gerold" realistisch wat misschien minder gepast voor werk gelegenheden is (idk though I don't have a job). Ik vind het zelf lekker ruiken maar ik behandel parfum dan ook meer als een kunstwerk? En mijn favoriete parfum heeft een realistische tabak note erin zitten dus is mijn smaak misschien wat raar. Er is ook een Zombie For Her die erop lijkt maar iets minder alleen maar rot is, maar die heb ik zelf niet - wel dezelfde prijs tho. (De flesjes zijn erg lelijk hiervan dus heads up lol)
- Funeral Home van Demeter (11-40 euro, ligt aan waar je 't koopt en de fles), ook misschien wat bizar, maar ruikt erg realistisch naar lelies die al een tijdje in water staan. Ook niet echt voor professioneel gebruik, maar wel héél realistisch hahahaha
Demeter Fragrances heeft er ook eentje die ongeveer naar oude boeken ruikt, maar ik vond die zelf minder geslaagd - de andere parfums die ik heb zijn minder direct een imitatie van natuurgeuren (al heb ik er wel eentje die realistisch naar chocolade ruikt, Choco Musk Eau de Parfum van ALREHAB PERFUMES), maar ik heb blijkbaar iets als 50 parfums nu hahahahaha
(and on a completely different note:)
Zoya schreef:
Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3
TW breakup, loneliness, substance abuse, someone encouraging unaliving
Wow that list got longer as I started ranting, I feel like the TW list needs a TW list, feel free to delete if it's too much mods
She's wallowing y'all, forgive her
Ik snap dat "it's okay not to be okay" komt vanuit het sentiment "we accepteren je zoals je bent", maar als ik iets leuks afzeg omdat ik niet kan stoppen met huilen dan voelt zo'n appje als een "het is oké dat je je zo voelt" en NEE. Het is NIET okay. It's horrible and gutwrenching en terwijl jij na dit appje lekker naar een Grease singalong gaat probeer ik uit alle macht te ontsnappen aan dit gevoel met drank en series en social media terwijl ik eigenlijk iemand nodig heb die mij vasthoudt terwijl ik huil maar de enige van wie ik dat kan toelaten is WEG. I can't take up space because the last time I took up space with my depression (read: me just watching tv, just existing) I literally got told l my Big Feelings were affecting her too much and if I could move to my room please and 'yes, it would in fact be easier if you didn't exist' so the brain said ✨️never again✨️ and now all I can do is self-isolate and crave love and maybe a hug
It's not okay to not be okay because that means I should resign to feeling this way and this can't be all there is man
God ik voel zo hard voor je, wat een ontzettend verschrikkelijk gevoel and I wish you didn't have to feel this way. Wat een ongelooflijk kutte opmerking, die verdien je niet, I don't know you obviously but I wish there was something we could do to help ):
"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."