• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Heb je een promotie gehad? Een cute puppy in huis gehaald? Mot met je collega's? Is je ijsje gesmolten?
    Doe je ding en schrijf het hier van je af.

Wil je meer reacties, heb je een vraag of wil je iets bespreken? Overweeg dan een topic te maken!

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 9 april 2026 - 18:24 ]

Tijd voor koffie.

holy, a moment for the new atla movie!!! 🙌

"It sounds weird to say this, but I'm really glad I hit you with my moped"

The testaments is chilling

This world doesn't belong to them. It belongs to us.

Okè, het nieuwe Divergent boek spoilers below, want ik heb een exerpt ervan gelezen. Dus klik bewust xD
    En nu wil ik mijn eigen spin-off teruglezen.. Maar:

wth factionless? Zo krijg je geen allies..
    En ze ontmoet iemand uit dauntless met donkerblauwe ogen die haar het gebouw weet uit te krijgen. No way dat dat niet is wie ik denk dat het is.. maar hij helpt nu waarschijnlijk nog anderen er uit (his abnegation shows), dus ik denk helaas niet dat hij meegerend is naar waar Beatrice/Tris nu is..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik geniet heel erg van de activiteit in het stellingtopic hahahaha

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Ik ben hier godverdomme zo klaar mee.

Caution first, always.

aaaand now for the unfiltered post-therapie blurb:

1) Imaginaire rescripting HURTS.

2) Kudo's voor de therapist die mij in de imaginatie meenam naar de dierentuin om te kalmeren. 12/10 move.

3) Lowkey rude dat ik tijdens de sessie zat te trillen van woede die eindelijk los mocht komen maar dat het nu allemaal weer stevig in het kastje zit, dichtgebonden met gedachten als 'misschien was ik gewoon een kind met een te dun huidje en heb ik deze situatie compleet buiten proportie geblazen en basically mezelf getraumatiseerd'.

4) Now all the angry angry characters I tend to write are starting to make sense :W

5) Ik wil eigenlijk mama bellen om te kijken of ze mijn ervaring kan bevestigen maar is dat dan juist 'fout' om te doen of is het nodig hebben van externe validatie om indringende ervaringen op waarde te kunnen schatten valid en logisch?

[ bericht aangepast op 22 april 2026 - 13:31 ]

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

TW, anorexia

I feel so horrible. I won’t be writing any of my actual thoughts down in public about this but it feels so unfair that I have to be responsible about this when I have so much misery about the way I look. It’s like everyone else is allowed to cope with these feelings and I’m not. If I do it I’m a bad person. It feels so unfair.

+

The feelings I have watching a movie are so different to me thinking back to it. Like I’ll be watching it and kind of dislike it the whole time and think it’s a failed pretentious nonsense piece yet only a day later go “awh I loved the first part of this film so much, time to watch the second part (:” (I literally stopped watching because I didn’t like it)

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Hellfire schreef:
    aaaand now for the unfiltered post-therapie blurb:

1) Imaginaire rescripting HURTS.

2) Kudo's voor de therapist die mij in de imaginatie meenam naar de dierentuin om te kalmeren. 12/10 move.

3) Lowkey rude dat ik tijdens de sessie zat te trillen van woede die eindelijk los mocht komen maar dat het nu allemaal weer stevig in het kastje zit, dichtgebonden met gedachten als 'misschien was ik gewoon een kind met een te dun huidje en heb ik deze situatie compleet buiten proportie geblazen en basically mezelf getraumatiseerd'.

4) Now all the angry angry characters I tend to write are starting to make sense :W

5) Ik wil eigenlijk mama bellen om te kijken of ze mijn ervaring kan bevestigen maar is dat dan juist 'fout' om te doen of is het nodig hebben van externe validatie om indringende ervaringen op waarde te kunnen schatten valid en logisch?

i feel this man

Ik denk dat externe validatie wel een hulp kan zijn in het verwerken van emoties. Mijn vriend bevestigt me bv heel vaak dat mijn emoties nu en vroeger oké zijn en niet overdreven want dat is nu eenmaal hoe ik me voel. Op vlak van emotie kun je niet echt dingen buiten proportie blazen - maar als je emotie dan niet erkend wordt, voelt het wel alsof je alles buiten proportie blaast en dat is kut en dan komt er heel veel schaamte bij kijken. Het is helemaal oké om dan bevestiging van anderen te vragen, zolang het niet je enige copingmechanisme wordt. Mensen willen connectie, dus is het ook logisch dat je die gaat zoeken in plaats van in een vacuum te gaan proberen dealen met dingen die ook niet in een vacuum op je eentje gebeurd zijn, als je wat mee bent met wat ik bedoel haha.

TLDR: externe validatie zoeken om ervaringen op waarde te kunnen schatten (te erkennen) zijn valid en logisch, je moet gewoon opletten dat dat niet je default manier van copen wordt en dat je tegelijkertijd ook aan de slag gaat met zelfvalidering.

which is hard i've been struggling with it for 10 years, maar we zitten bijna bij een breakthrough denk ik hoop ik misschien

help

@ Merrin,

"als je emotie dan niet erkend wordt, voelt het wel alsof je alles buiten proportie blaast"
    "het ook logisch dat je die gaat zoeken in plaats van in een vacuum te gaan proberen dealen met dingen die ook niet in een vacuum op je eentje gebeurd zijn"

I am bamboozled I am in aghast, deze twee fragmenten brachten even wat Grote Beseffen naar boven. Dank je wel <3

[ bericht aangepast op 22 april 2026 - 18:01 ]

Nu pas thuis en nog koken……. Kan iemand het even voor me doen? Please??

Tijd voor koffie.

Lol, ik ben vanochtend verbrand in de zon😂 First burn of the year people, winter's oveeeeerrrrr

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Ik ben aan het koken hoera hoera dat kun je wel zien dat ben ik

Tijd voor koffie.

Oh wat houd ik van dansen <3

This world doesn't belong to them. It belongs to us.

damn, I never not have dinner but guess it's really not happening today :c

I am seated, very seated, too seated. In bed, deken eroverheen na een hele lange dag sporten. Maar nu; ik moet nog spullen in de koelkast leggen. Op een andere verdieping. De tanden moeten nog gepoetst worden. Ik ben te moe om op te staan. Probleem. Te moe voor lange zinnen. MOE. PROBLEEM.

Tijd voor koffie.