• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 6 nov 2025 - 21:15 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

RJ schreef:
    (...)
    Nou simpel gezegd is die harddisk een groot land genaamd "Diskie", en alle data ligt verspreid over het hele land. Dus in dat land rijdt een autootje rond. En die wordt de hele dag door gevraagd: "Haal even een logootje uit Rotterdam, en een gifje uit Breda en dan een stukje tekst in Antwerpen en dan mag je direct door naar Parijs voor..." enz, enz. En dat dan heel vaak en heel veel achter elkaar... en vaak heel ergens anders dan waar hij op dat moment staat...

Nou en op een gegeven moment is dan dat autootje stuk van al dat rijden, en dan komt er dus geen logoogje of stukje tekst of whatever meer terug uit Diskie.

Dat autootje is in werkelijkheid een "disk kop" die in vacuum de hele tijd leunt op een klein luchtbelletje. Tenzij je een SSD disk hebt. Die zie je steeds vaker. En daar is het autootje meer een soort "droomautootje". Die SSD disks gaan typisch meer stuk omdat de weg zelf versleten raakt

Zwaar versimpeld allemaal natuurlijk, maar in een notendop..

Ah, op die fiets (of auto 😜)! Dank voor de lekentaal, het is inderdaad een stuk duidelijker nu. Hoe heb je het nu dan opgelost? Of is dat een nog lastiger verhaal?

[ bericht aangepast op 21 nov 2025 - 13:48 ]

[ I will always love you ]

Mielikki schreef:
    (...)
    Ah, op die fiets (of auto 😜)! Dank voor de lekentaal, het is inderdaad een stuk duidelijker nu. Hoe heb je het nu dan opgelost? Of is dat een nog lastiger verhaal?

Nieuw land kopen.
    Veiligheid overboord gooien en de kapotte auto door Diskie heen sturen om alles op te halen dat lukt. En dat dan in het nieuwe land plaatsen.
    Wat niet lukt uit Diskie op te halen, wordt uit backups terug gehaald.
    Waarom niet alles uit backups? Omdat back-up per fiets rond rijdt. :)

[ bericht aangepast op 21 nov 2025 - 15:08 ]

Dit was niet hoe ik dit manifesteerde, universe. xD
    Nee, ik weet dat het kan helpen met motivatie, maar dat het niet alleen dat is waardoor dit een optie was. Anyway, ze weten nu dat ik er interesse in heb en zagen dat ik het uitvallen hiervan positief oppakte. Dus dit is een goed (en gisteren duur) begin. Op het einde vandaag was het wel chaotisch, maar shit happens. En nu heb ik wss toch wel nog musicalles de komende weken, dus hey. Geluk bij een (jammer) ongeluk!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Why do I feel like shit every fucking friday?

Mijn brein breint zoals het breint.

RJ schreef:
    (...)

Nieuw land kopen.
    Veiligheid overboord gooien en de kapotte auto door Diskie heen sturen om alles op te halen dat lukt. En dat dan in het nieuwe land plaatsen.
    Wat niet lukt uit Diskie op te halen, wordt uit backups terug gehaald.
    Waarom niet alles uit backups? Omdat back-up per fiets rond rijdt. :)

Ik wil graag dat alles in het leven op deze manier wordt uitgelegd, omg. Wat fantastisch! Ik snap het helemaal ook al heb ik er de ballen verstand van

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Als het goed is na vannacht nog maar 1 nachtje op de vloer slapen... Zondag hopelijk na 11 maanden eindelijk m'n bed in elkaar zetten...

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Hallo, zullen we even niet allemaal dunken op mijn vriend? Dit is niet helemaal eerlijk jongens

Niet ik die dan met tranen in mijn ogen zit

Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet. Mijn partner vertellen dat zijn vrienden zo shitty over hem praten achter zijn rug om, of hem lekker oblivious laten zijn want hij kan toch niets met die info.

[ bericht aangepast op 22 nov 2025 - 20:10 ]

11°C op dit moment en een luchtvochtigheid van 38% (dat is weinig, toch?)

Al m'n directe buren zijn thuis en hebben hun kachels aan, maar het heeft eigenlijk vrij weinig effect hier hahaha

Derks schreef:
    11°C op dit moment en een luchtvochtigheid van 38% (dat is weinig, toch?)

Al m'n directe buren zijn thuis en hebben hun kachels aan, maar het heeft eigenlijk vrij weinig effect hier hahaha

Dat is inderdaad echt een wat lage luchtvochtigheid (zeker voor NL), zit op het randje van te droog. Dat merk je ook wel aan hoe statisch alles is rip. Dekentjes, haar, katten, alles knispert hahaha. Eigenlijk moet het tussen de 40% en 60% blijven voor om comfortabel te zijn.

Inspiratie komt altijd op stomme momenten.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ekko schreef:
    (...)

Dat is inderdaad echt een wat lage luchtvochtigheid (zeker voor NL), zit op het randje van te droog. Dat merk je ook wel aan hoe statisch alles is rip. Dekentjes, haar, katten, alles knispert hahaha. Eigenlijk moet het tussen de 40% en 60% blijven voor om comfortabel te zijn.

2% erbij nog dus 😂

Ik merk idd een knetterdisco als ik m'n trui uit doe

Ik ben zoo moe, maar zo ontspannen dat ik niet wil slapen. Dit is precies m'n valkuil

Tijd voor koffie.

Ik ben echt blij met mijn nieuwe muis en scherm, maar ik moet stoppen met geld uitgeven.

Also, stop making it about you

Mijn brein breint zoals het breint.

SNEEUW

Derks schreef:
    (...)

2% erbij nog dus 😂

Ik merk idd een knetterdisco als ik m'n trui uit doe

Ja maar wel 2% om op die onderlijn van comfortabel te zitten, dus eigenlijk liever iets meer :')

[ bericht aangepast op 23 nov 2025 - 9:08 ]