• Nou vandaag is de dag... Hebben jullie al gestemd? Ik twijfel nog stééds, ben een behoorlijk zwevende kiezer, en merk dat ik het echt moeilijk vind om een keuze te maken :')

Mijn twijfel: Volt, D66, of GL-PvdA. Volt is een frisse nieuwe wind en durft echte veranderingen te maken; D66 komt het hoogste uit de stemwijzers; en GL-PvdA zou strategisch zijn omdat ik heel graag en middenlinks kabinet wil...

Zijn hier nog meer last minute zwevers?

Ps: alle meningen zijn welkom, die is een liefdevol topic waar iedereen zijn eigen mening mag hebben. Elkaar gaan overtuigen gaan we dus niet doen, je eigen mening geven mag natuurlijk wel!

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Vind het toch nog wel spannend, we weten blijkbaar nog niks zeker deze ochtend??

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

SPECS schreef:
    Vind het toch nog wel spannend, we weten blijkbaar nog niks zeker deze ochtend??

Maar niemand wil met PVV regeren… D66 sowieso niet. Die gaat die stap echt niet zetten. Dus zelfs al wordt PVV de grootste, dan nog gaat D66 uiteindelijk regeren, daar ben ik van overtuigd. Want zonder D66 of CDA komen ze er sws niet over rechts, zelfs niet met JA21 en FvD én BBB

[ bericht aangepast op 30 okt 2025 - 8:41 ]

Iemand anders die misschien toch spijt krijgt dat ze niet op D66 hebben gestemd? Als we weer PVV shit krijgen word ik gek.....hopelijk trekt Amsterdam ons over de lijn (no_chears)

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

SPECS schreef:
    Iemand anders die misschien toch spijt krijgt dat ze niet op D66 hebben gestemd? Als we weer PVV shit krijgen word ik gek.....hopelijk trekt Amsterdam ons over de lijn (no_chears)
    Nee, want ik heb gestemd op de partij waar ik volledig achter sta, dus daar heb ik geen spijt van.

SPECS schreef:

Nee, zeker geen spijt. Al is voor de persvrijheid D66 zeker een goede optie. Maar ja, D66 wil ook de duur van bijvoorbeeld de Ziektewet en de WW verkorten, aanpassingen aan de WIA doen etc. Ook dingen als de zorgtoeslag afschaffen, maar op zich, als er een basisbedrag komt dan kan ik daar wel mee leven. Maar ze willen dat minder mensen toeslagen nodig hebben. Op zich goed als dat betekent dat mensen makkelijker rond kunnen komen, maar ik vrees dat de groep met het minste inkomen toch weer achteruit gaat ook al zeggen ze van niet...

Ik heb helemaal geen zin in een hervorming van de WIA 'omdat de instroom groeit, vooral door psychische klachten'.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

SPECS schreef:

Ik heb geleerd dat je geen spijt hoeft te hebben van keuzes die je maakt met de informatie die je op dat moment hebt omdat je niet wist wat de gevolgen zouden zijn op dat moment x) Dus je kunt wel balen dat het niet uitpakte zoals je hoopte, maar er spijt van hebben heeft geen zin ✌️

Caverna schreef:
    (...)

Ik heb geleerd dat je geen spijt hoeft te hebben van keuzes die je maakt met de informatie die je op dat moment hebt omdat je niet wist wat de gevolgen zouden zijn op dat moment x) Dus je kunt wel balen dat het niet uitpakte zoals je hoopte, maar er spijt van hebben heeft geen zin ✌️

Helemaal mee eens!

Mensen zeiden tegen mij: oh, jij gooit je stem weg.

Maar een stem op je idealen of waar jij voor staat is nooit een weggegooide stem.

En ik ben juist extra blij met mijn stem, die hebben ze hard nodig gehad.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

SPECS schreef:

Op zich moeten de buitenland stemmen ook nog komen en daar is hopelijk een groot genoege meerderheid voor d66 te vinden.

Het ziet er nu beter uit (:

Nog even iets over middelbare scholieren: vandaag in twee van mijn lessen best wel veel gepraat over de verkiezingen! Een keer in een maatwerkuur met vooral jongens uit V6, van wie eentje mocht stemmen, en een keer met klas twee, havo/vwo. In die laatste klas (met jongens die normaal niet aan het werk te krijgen zijn) zaten die jongens elke keer heel enthousiast de live pagina te verversen om erachter te komen welke partij nou de grootste zou worden. En hoewel die jongens en ik het niet eens zijn over wat nu het beste is, snapten ze mijn ideeën over GL/PvdA wel. c: Er is hoop voor de volgende generatie <3

Protect the people.

Omatikaya schreef:
    Nog even iets over middelbare scholieren: vandaag in twee van mijn lessen best wel veel gepraat over de verkiezingen! Een keer in een maatwerkuur met vooral jongens uit V6, van wie eentje mocht stemmen, en een keer met klas twee, havo/vwo. In die laatste klas (met jongens die normaal niet aan het werk te krijgen zijn) zaten die jongens elke keer heel enthousiast de live pagina te verversen om erachter te komen welke partij nou de grootste zou worden. En hoewel die jongens en ik het niet eens zijn over wat nu het beste is, snapten ze mijn ideeën over GL/PvdA wel. c: Er is hoop voor de volgende generatie <3

Ahh, wat leuk om te horen dit!

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Temeraire schreef:
    (...)

Op zich moeten de buitenland stemmen ook nog komen en daar is hopelijk een groot genoege meerderheid voor d66 te vinden.

ngl het zou ook wel kapot ironisch (en hypocriet) zijn als iemand die in het buitenland woont op de pvv stemt 💀

baby, let's get messy, let's get all the way undone

Dissapointed but not surprised dat Wilders de Trumpkaart trekt en dan maar de verkiezing in twijfel trekt.

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Dooddoenervo schreef:
    Dissapointed but not surprised dat Wilders de Trumpkaart trekt en dan maar de verkiezing in twijfel trekt.

Yup, dit was te verwachten.. Ik snapte het nog een paar dagen afwachten wel, maar ik denk echt niet dat ze het nu al zouden zeggen als de marge nog te klein is. (En ik mag hopen dat de stemmen vanuit het buitenland niet massaal voor PVV gaan zijn anyway. Inderdaad hypocriet dan^.)
    Hopelijk gaat hij de verkenning niet te veel dwarsbomen hiermee, want een regering vormen gaat hoe dan ook lastig worden met deze uitslag.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Dooddoenervo schreef:

Pff dat was ongeveer het enige wat nog vóór Wilders pleitte: dat ie niet een complete wappie was. Wat een arrogante kleuter, en dit gaat niet lekker afspiegelen op zijn kiezers... Die hebben al zo weinig vertrouwen in de overheid 🥲