Aight, I'm going to be brave. Ik heb vorige keer PVV gestemd (I had my reasons, die ik best op een normale, volwassen manier wil delen in case anyone is interested), maar ik kreeg nu niet echt het idee dat m'n stem nut zou hebben als ik er nog eens op stem doordat er dus veel partijen zijn die niet met PVV willen regeren. Enige manier waarop dat zou lukken is PVV-FVD-BBB-JA21 misschien gok ik? En dat hoeft voor mij ook absoluut niet :')
Ik heb deze keer CDA gestemd en mijn vriend blank. Ik ben niet gelovig ofzo, maar ik kan me gewoon totaal niet in PvdA-GL vinden (I want nuclear energy bitches, I'm engineer en ik weet hoeveel beter en efficiënter dat is dan windmolens en zonnepanelen) en ik krijg momenteel te veel betaald om iets aan een echt linkse partij te hebben. D66 heb ik overwogen, maar not really my thing. So next best thing was CDA, want VVD vind ik niks meer sinds de huidige partijleidster er zit. Vond de campagne van CDA ook lekker basic, voornamelijk over fatsoen en ik denk dat dit land wel wat fatsoen kan gebruiken.
Een kleine sidenote: ik ben het daarentegen niet eens met Henri's domme opmerking over geaardheid en religieuze scholen, maar dat is zo'n ding waar ik weinig meer mee te maken heb gezien ik niet meer op school zit en ook geen kinderen wil. So I decided to look past that, gezien dat iets is wat in een coalitie waarschijnlijk toch een concessie zal zijn (gezien de meeste partijen niet meer religieus zijn of heel inclusive zijn, which is good in this case om dus zulke dingen te nuanceren in een regeringsprogramma).
[ bericht aangepast op 29 okt 2025 - 19:37 ]
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen