• Nou vandaag is de dag... Hebben jullie al gestemd? Ik twijfel nog stééds, ben een behoorlijk zwevende kiezer, en merk dat ik het echt moeilijk vind om een keuze te maken :')

Mijn twijfel: Volt, D66, of GL-PvdA. Volt is een frisse nieuwe wind en durft echte veranderingen te maken; D66 komt het hoogste uit de stemwijzers; en GL-PvdA zou strategisch zijn omdat ik heel graag en middenlinks kabinet wil...

Zijn hier nog meer last minute zwevers?

Ps: alle meningen zijn welkom, die is een liefdevol topic waar iedereen zijn eigen mening mag hebben. Elkaar gaan overtuigen gaan we dus niet doen, je eigen mening geven mag natuurlijk wel!

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Aight, I'm going to be brave. Ik heb vorige keer PVV gestemd (I had my reasons, die ik best op een normale, volwassen manier wil delen in case anyone is interested), maar ik kreeg nu niet echt het idee dat m'n stem nut zou hebben als ik er nog eens op stem doordat er dus veel partijen zijn die niet met PVV willen regeren. Enige manier waarop dat zou lukken is PVV-FVD-BBB-JA21 misschien gok ik? En dat hoeft voor mij ook absoluut niet :')

Ik heb deze keer CDA gestemd en mijn vriend blank. Ik ben niet gelovig ofzo, maar ik kan me gewoon totaal niet in PvdA-GL vinden (I want nuclear energy bitches, I'm engineer en ik weet hoeveel beter en efficiënter dat is dan windmolens en zonnepanelen) en ik krijg momenteel te veel betaald om iets aan een echt linkse partij te hebben. D66 heb ik overwogen, maar not really my thing. So next best thing was CDA, want VVD vind ik niks meer sinds de huidige partijleidster er zit. Vond de campagne van CDA ook lekker basic, voornamelijk over fatsoen en ik denk dat dit land wel wat fatsoen kan gebruiken.

Een kleine sidenote: ik ben het daarentegen niet eens met Henri's domme opmerking over geaardheid en religieuze scholen, maar dat is zo'n ding waar ik weinig meer mee te maken heb gezien ik niet meer op school zit en ook geen kinderen wil. So I decided to look past that, gezien dat iets is wat in een coalitie waarschijnlijk toch een concessie zal zijn (gezien de meeste partijen niet meer religieus zijn of heel inclusive zijn, which is good in this case om dus zulke dingen te nuanceren in een regeringsprogramma).

[ bericht aangepast op 29 okt 2025 - 19:37 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik heb vorige week al gestemd, gezien ik in het buitenland woon.

Bij mij is de keus op d66 gevallen. Ik ben de afgelopen jaren meer gaan merken dat ik vooral veel belang hecht aan pragmatische politici, die hun ideologie niet de realiteit in de weg laten zitten. En ik merk dat helaas veel linkse partijen (maar ook een hoop rechtse, lol) niet pragmatisch genoeg zijn voor mijn liking. Naar mijn gevoel zijn van de grotere partijen D66 en CDA die wat dat betreft het beste bij mij aansluiten. Wel stem ik graag progressief, dusja, de keuze kwam toen al gauw bij d66 terecht.

Mijn ideale coalitie is D66, CDA en GL-PVDA. Nu gaan zij wss niet genoeg zetels halen, dus hopelijk vinden ze een geschikte 4e (en desnoods ook 5e) partij om mee samen te werken en hopelijk eindelijk wat dingen voor elkaar te krijgen.

Ikzelf kan in Nederland niet stemmen, maar ik ben wel blij om te lezen dat op zich het opkomstcijfer zo te zien min of meer gelijk is met vorige keer. Ik was bang dat deze keer een pak minder mensen zouden gaan stemmen.

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Op een vrouw van GL/PVDA, ik probeer altijd op iemand uit mij regio te stemmen maar dat zat er deze keer niet in helaas. En mijn oma die altijd PVV stemde ook overtuigd van GL :Y) toch best trots op. Zeker omdat wij hier dus in de stad wonen met de meeste pvv stemmers van Nederland......

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Ik stem al jaren op de SP. Dit ivm de zorg (waar ik werk) en het onderwijs (die in mijn tijd enorm faalde). Natuurlijk wel de de eerste vrouw op de lijst uiteraard :Y)

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

Okay, natuurlijk jammer als gl PvdA 5 zetels verliest, maar als D66 de grootste is dan is de kans best groot dat er een links kabinet met gl PvdA komt toch??

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Ik snap oprecht niet dat NL zo massaal op VVD blijft stemmen. :'D

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Dooddoenervo schreef:

Ik ook niet :c en elk jaar weer stelt het me teleur. Ik zit toch meer in een bubbel dan ik dacht.

[ bericht aangepast op 29 okt 2025 - 21:15 ]

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Dooddoenervo schreef:

Heeft met geld te maken. Dat is meer een partij voor de rijkere

D66 tot nu toe de de grootste al kan de uiteindelijk uitslag anders zijn maar de PVV verliest 12 zetels?! HAHAHA En NSC volledig eruit xD sorry maar ik moest er om lachen

Jongens, het feit dat ik even een powerjankie heb gedaan over deze exitpoll was echt even onverwacht, maar holy shit wat ben ik bij dat we geen extreemrechtse leidende partij als FvD gaan krijgen 😭😭 D66 kan ik mee leven, zeker na de uitslag van vorige keer.

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik lees wel veel over de verwachting van D66 - CDA - VVD - JA21....

Oh ik hoop zo dat ze samen met GroenLinks/PvdA gaan ipv JA21.

Novalunosis schreef:
    Ik lees wel veel over de verwachting van D66 - CDA - VVD - JA21....

Oh ik hoop zo dat ze samen met GroenLinks/PvdA gaan ipv JA21.

Het wordt deze of het wordt GL-PvdA/D66/CDA/VVD. Beide lastig, D66 wil niet met JA21 en Yesilgoz wil niet met Timmermans

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Het wordt deze of het wordt GL-PvdA/D66/CDA/VVD. Beide lastig, D66 wil niet met JA21 en Yesilgoz wil niet met Timmermans

Nu Timmermans is opgestapt, hoop ik heel erg dat VVD dingen gaat heroverwegen.

[ bericht aangepast op 30 okt 2025 - 8:47 ]

Nou echt fingers crossed hoor. Hoop dat het geen maanden gaat duren haha!