Moriendi schreef:
Volt zou, wanneer het aankomt op GL-PvdA vs PVV, never nooit samengaan met die laatste, dus je stemt met Volt alsnog gewoon op een links kabinet. Ik zou enorm blij zijn met GL-PvdA als grootste partij, maar ik ben het niet met alles wat ze zeggen eens, dus dan zou ik het zonde vinden om mijn stem dan maar aan hen te geven uit een soort angst wanneer de partij waar ik meer bij voel óók gewoon links gewicht in de weegschaal legt.
Ik snap helemaal wat je zegt dus dat is voor jou dan een goede keuze (: Maar Volt komt niet in het kabinet. Ik zou het wel graag willen, maar dat gaat niet gebeuren (en meestal pakt dat voor een kleine zittende partij ook niet goed uit bij de volgende verkiezingen). Alsnog zijn ze superbelangrijk in de kamer natuurlijk, want ook daar doen ze hele goede dingen, maar ik wil graag een links midden meerderheidskabinet en daar hebben GL-PvdA en D66 hele goede papieren voor. Maar ik hoop dat met jullie stem Volt alsnog meer dan de huidige twee(?) zetels weet binnen te slepen.
Als ik voor mezelf spreek is er ook geen partij waar ik het 100% mee eens ben. Ik zou nooit een stem alleen uit angst geven - ik moet achter de waarden en meeste standpunten van de partij staan. Ik heb jarenlang GL gestemd en ook al twee jaar Volt en bij beide heb ik een goed gevoel.
Wel blij om zoveel enthousiaste Voltelingen hier te zien though, ik denk dat zij echt nog wel een grotere toekomst gaan hebben (: Alleen zijn ze wel zodanig progressief dat er ook heel veel mensen géén fan van ze gaan zijn helaas… People don’t like change :’)
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain