•      
                Lucht Je Hart

Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
          Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic:
          professionele hulpverlening

Don't walk. Run, you sheep, run.

fml.... why are guys so... aanhankelijk :/

[ bericht aangepast op 8 okt 2025 - 20:26 ]

Taire schreef:
    (...)
    Is er een reden gegeven hiervoor? Want dit klinkt wel erg unfair.. en ik zou toch kijken of er geen andere plek is, waar ze niet zo doen..

En @herbelevingen: mijn recent gehoorde tips:
    - ontdek hoe je cope'd en wat daarin wel helpend is/ was.
    - deal ermee en dan zou het helpen als je daarna veilig bent en het niet meer onveilig is. Dat je zo nieuwe associaties/ pathways maakt of versterkt in je hoofd. Maar dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
    --
    En ik heb zelf veel last van die vroegere pathways op werk nu, yay.. Vertrouwen in dat het wel goed gaat tenzij ze het aangeven, is bijvoorbeeld erg lastig.
    En niet naar musicalles kunnen gaan morgen sucks soo much. Ik kan nog steeds amper naar (musical)muziek luisteren, en al helemaal nog niet naar Tanz muziek.. I don't want this to fester, damnit.

Nee, ze heeft het zelf volgens mij niet eens door. Kijk, ik ben niet het voorbeeldplaatje ballerina. Ik ben de langste in de groep, mijn linkerarm zit bijna vol met tattoos, rechts ben ik ook begonnen, ik heb piercings en ik heb rood/roze haar. Maar ik doe het wel al 22 jaar en weet altijd de choreo's. Beter dan de rest van de groep. Ik zeg niet dat ik fantastisch goed ben, want ik kan m'n benen niet hoger dan 90 graden krijgen en een spagaat kan je helemaal vergeten + balans? Wat is dat? Maar like ik heb 0 reden waarom ze dit doet. En 'de langsten staan achterin' is ook bullshit, want ieder theater waar we optreden heeft die getrapte stoelen, dus je kan letterlijk iedereen zien dansen ongeacht of groot of klein vooraan staat. Maar onze dansdocent is zelf ook klein, dus m'n zusje zei al 'ja mss revenge of the short people ofzo?'. Idk.

Het enige wat ik me verder kan bedenken is: toen deze vrouw ( J ) de dansschool over heeft genomen in 2018/2019, was er nog een andere docente (G) en ik heb altijd les gehad van G. G kwam uit Oekraïne en had een andere techniek en manier van lesgeven. We hebben toen de eerste voorstelling 2 dansen samen gedaan met een groep van J, en ipv dat J haar groep pushte om beter te worden moest de choreo aangepast worden en moesten wij makkelijker dansen zodat J's groep het ook kon. En dan bedoel ik niet trippel pirouettes, maar gewoon 1 pirouette op spitzen en een slide naar de grond (niet op spitzen). Na die voorstelling is G gestopt, omdat ze haar creativiteit eigenlijk niet meer kwijt kon door J's visie. En ik ben echt opgevoed met G's technieken en ideeën dus in ballet en dat kon J niet zo waarderen denk ik. In het begin was het ook vrij duidelijk dat de mensen uit J's groepen die bij mij in de groep kwamen toen meer complimenten kregen dan degene die van G les hadden gehad. Dat is inmiddels bijgetrokken, maar dat heeft heel lang geduurd. En ik heb vaak een tegenopmerking of probeer (anderen) te helpen, als ze bijv. een stukje niet snappen en J de muziek goed gaan zetten is of als we vastlopen in een choreo meedenken van 'maar misschien dat X ipv van links te komen van rechts kan komen, omdat zij toch al meer rechts staat'.
          Vind het gewoon heel erg jammer dat mijn prestaties niet worden gewaardeerd door me in ieder geval ergens vooraan te zetten. We krijgen nog een stuk met 2 klassieke duetten (2 duo's dus) voorin en een modern "kluitje" achter (een groepje bij elkaar waarna er een lift volgt) en ik hoop gewoon dat ik met m'n zusje een van die duetten mag doen i.p.v. dat ik moet liften omdat ik sterk ben. Maar dat zal wel niet, want J heeft er ook een hekel aan dat m'n zusje en ik altijd samen staan. Voor duetjes, voor de diagonaal, voor duo-dingen. Thing is, m'n zusje is hypermobiel en ik weet wat ik wel en niet kan doen + we kunnen elkaar blind vertrouwen, maar dat is geen excuus voor J want je moet uit je comfort zone komen.

Ik zou gewoon niet weten wat m'n andere opties zijn. Ik ga niet 2 uur rijden voor sport, en de enige andere dansschool in de buurt die een redelijke reputatie had, heeft dat eigenlijk ook niet meer + daar zitten m'n schoonzussen allebei. Niks tegen m'n schoonzussen, maar ballet is m'n ontspanning en niet dat ik ook nog op wil zitten letten over wat ik zeg en of ze ineens een ander beeld van mij kunnen krijgen etc.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Echt, lul.

Mijn brein breint zoals het breint.

Het idee dat ik een medium post schrijf en ik dacht hierna klaar te zijn.... Komt mijn schrijfpartner aan met 2 monsterposts. And I'm getting pulled back again into the writer's pit. Thanks, mate!

Sleep.... sleep..... sleep.... where art thou? o my sleep /cri

Joe, drie dagen niet in de klas geweest en m'n leerlingen zijn alle basisregels vergeten? Gods, gelukkig is het over 1,5 dag vakantie.

Ik ben al zo klaar met deze training en ik moet nog een uur + nog 2,5-3 uur werken daarna. Man I just want to go home hierna, I'm doooooooooooooone.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

throat is killing me help

help

aaahh i'm just so fucking annoyed right now
    gewoon AHH
    leave me the fuck alone
    like u did most of my years
    thank u\
    don't come again

she really must've had some free time in her agenda to contact me lol

Dont u love it when ur symbolism and lore and storytelling make a wholeass full circle

Makes me feel good about myself

help

Nog maar één dag werken. NOG. MAAR. ÉÉN.

EIN DE LIJK!

can today finally end, thank you

[ I will always love you ]

"vleeskannonen" LOL ik lig plat

Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt