• ... and may the odds be ever in your favor

Deze rpg speelt zich af in een alternatieve tijdlijn waarin de gebeurtenissen uit het boek niet hebben plaatsgevonden. Het is het jaar van de honderdste Hunger Games, de vierde Quarter Quell. Waar de speciale omstandigheden van de Quell normaal van tevoren bekend worden gemaakt, is dat moment nu uitgesteld tot vlak voor de Spelen (om de rebellen eraan te herinneren dat niemand zich kan voorbereiden op de grootste gruwelen van oorlog). In de Districten is de spanning al weken om te snijden. De rpg begint vlak na de reaping. Twee tributen van elk District worden per trein naar het Capitool vervoerd, onder begeleiding van twee mentoren. Iedereen is van kinds af aan ingeprent met de gruwelen die de Spelen met zich mee brengen – maar de echte twist hangt als een donker zwaard boven iedereens hoofd. Nieuwe tributen moeten zich een houding geven ten opzichte van hun lot, terwijl mentoren zich staande proberen te houden in het slangennest van het Capitool. Onder sommige oud-winnaars speelt het idee van een rebellie (denk: Catching Fire).

> In deze rpg zijn rollen weggelegd voor tributen en mentoren. Of je nou een mentor of tribuut kiest (of allebei), alle personages blijven gedurende de rpg relevant. De Quarter Quell-twist wordt pas later in de rpg bekendgemaakt.

Volgorde van gebeurtenissen
    - Reaping
    - Afscheid van vrienden en familie
    - Treinreis naar het Capitool met de mentoren (hier begint de rpg)
    - Kennismaking met het prep team, tribuut wordt gewassen, onthaard etc., "klaargemaakt" voor de Spelen
    - Aankomst in het Capitool
    - Kennismaking met de stylist
    - Parade die eindigt bij het presidentiële paleis
    - Trainingsessies
    - Trainingscores
    - Interviews
    (Er is tussendoor genoeg tijd voor mentorsessies)
    - Op de ochtend van de Spelen wordt de Quarter Quell-regel live op tv bekend gemaakt
    - Start van de Spelen

Rollentopic
    Speeltopic
    Praattopic

Invullijst
    Voor mentoren:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Iets over de Spelen die diegene gewonnen heeft
    - Het gevolg van de Spelen
    - De Spelen worden door iedereen bekeken, dus denk ook na over hoe anderen jouw personage na de Spelen zien
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.

Voor tributen:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Vaardigheden en zwaktes die relevant kunnen zijn in de Spelen
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.
    - Eventueel een token om mee te nemen in de Arena

Personages
    Naam | Leeftijd | Gender | District | Mentor/tribuut | Pagina | Door

• District 1
    Caesar Magnus Aurelius | 18 | Man | District 1 | Tribuut | p. 2 | lotte
    Vesper Centore | 27 | Vrouw | District 1 | Mentor, winnaar van de 90e Spelen | p. 7 | Dellamorte
    Aurelia Sterling | 18 | Vrouw | District 1 | Tribuut | p. 9 | Kobyla
    Gail Voxx | 26 | Vrouw | District 1 | Mentor | p. 9 | Maele

• District 2
    Flint Heaventhorn | 13 | Gender | District 2 | Tribuut | p. 3 | RSK
    Goldie Caelia Solomon | 18 | Vrouw | District 2 | Tribuut | p. 9 | Omatikaya
    Vipsanius Redgrave | 29 | Man | District 2 | Mentor | p. 9 | vergankelijk

• District 3
    Lloyd Prescott | 33 | Man | District 3 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | p. 8 | lotte

• District 4
    Stellamaria Rivers (née Passmore) | 20 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 94e Spelen | p. 4 | RSK
    Nerissa Passmore | 23 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 93e Spelen | p. 6 | glowfaery
    Abel Odair | 17 | Man | District 4 | Tribuut | p. 8 | Frodo

• District 5
    Dane Dynaris | 19 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de 99e Spelen | p. 7 | Novalunosis | Dane is de tweede mentor van District 3

• District 6

• District 7
    Rajann "Raja" Lux | 18 | Man | District 7 | Mentor | p. 7 | escuella
    Veera Marlen | 21 | Vrouw | District 7 | Mentor, winnaar van de 96e Spelen | p. 6 | Avond
    Jude Schaffer | 13 | Vrouw | District 7 | Tribuut | p. 8 | Zoya

• District 8
    Elias Blackwell | 29 | Man | District 8 | Mentor, winnaar van de 87e Spelen | p. 1 | Avond
    Isolde Twyne | Leeftijd | Vrouw | District 8 | Mentor, winnaar van de 92e Spelen| p. 1 | nostalgie
    Lyssa Thimbleton | 18 | Vrouw | District 8 | Tribuut | p. 7 | Novalunosis

• District 9

• District 10
    Caspain Fairhorn | 25 | Man | District 10 | Mentor, winnaar van de 91e Spelen | p. 6 | Kobyla
    Cyrille Eathon | 18 | Vrouw | District 10 | Tribuut | p. 3 | Naoe

• District 11
    Marigold Lark | 15 | Vrouw | District 11 | Tribuut | p. 2 | Frodo
    Elijah Kamal | 35 | Man | District 11 | Mentor, winnaar van de 80e Spelen | p. 8 | Zoya

• District 12
    Cole Reed | 28 | Man | District 12 | Mentor, winnaar van de 86e Spelen | p.8 | Omatikaya

Bijpersonages

• District 1
    Cassius Valor | 35 | Man | District 1 | Mentor, winnaar van de 81e Spelen | persoonlijkheid: charismatisch, strategisch, controledrang, zelfingenomen | vaardigheden: zwaardvechten, speerwerpen | zwaktes: onempathisch, zelfoverschatting

• District 2
    Maira Stint | 34 | Vrouw | District 2 | Mentor, winnaar van de 83e Spelen | persoonlijkheid: stoïcijns, genadeloos, scherp | vaardigheden: tactiek, leiderschap | zwaktes: rigide in haar meningen en plannen, kort lontje

Mentor tba

• District 3
    Kellan Trove | 15 | Man | District 3 | Tribuut | persoonlijkheid: stil, onzeker, loyaal | vaardigheden: groot ruimtelijk inzicht, sterk, stille kracht op de achtergrond | zwaktes: ongemakkelijk en daarom niet uitgesproken charismatisch, op zoek naar bevestiging

Tribuut tba

• District 4
    Kaia Mirren | 16 | Vrouw | District 4 | persoonlijkheid: veel bravoure, eigenwijs, nieuwsgierig (té) | vaardigheden: zwemmen, harpoenwerpen, weven | zwaktes: impulsief, niet loyaal

• District 5
    Cieran Holt | 60 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: teruggetrokken, observant, gehard | vaardigheden: logica en redeneren, rustig blijven onder stress |
    zwaktes: niet in touch met z’n emoties, niet goed in leiderschap nemen, morphlingverslaving

Halie Stern | 32 | Vrouw | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: alert, cynisch, bemoeial | vaardigheden: sabotage, fotografisch geheugen | zwaktes: snel paranoïde, wil te veel haar eigen zin doordrukken

Rennick Kael | 13 | Man | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: competitief, intuïtief, plaaggeest | vaardigheden: improviseren, snelle en lichte tred | zwaktes: jong, verdwijnt snel op de achtergrond

Elisha Vain | 16 | Vrouw | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: dapper, haantje-de-voorste, opvliegerig | vaardigheden: slim, veel mensenkennis, niet makkelijk te provoceren | zwaktes: onhandig, geen ervaring met wapens

• District 6
    Corine Kerrow | 30 | Vrouw | District 6 | Mentor, winnaar van de 88e Spelen | persoonlijkheid: rusteloos, scherp van tong, bitter | vaardigheden: medische vaardigheden, goede kennis van eetbare planten | zwaktes: heeft sinds haar Spelen last van chronische pijn, slecht ter been

Nico Winsor | 50 | Man | District 6 | Mentor, winnaar van de 67e Spelen | persoonlijkheid: empathisch, rustig | vaardigheden: fit, intelligent | zwaktes: afwachtend

Issery Fenwick | 17 | Vrouw | District 6 | persoonlijkheid: intens, loyaal, vurig | vaardigheden: navigeren, opgaan in de omgeving | zwaktes: slecht zicht, te goed van vertrouwen

Eyric Thrane | 15 | Man | District 6 | persoonlijkheid: grappig, vlot, roekeloos | vaardigheden: mechanische reparaties, vindingrijkheid | zwaktes: makkelijk afgeleid, fysiek niet sterk

• District 7
    Virello | 31 | Man | Capitool | Begeleider van District 7 | persoonlijkheid: ijdel, stipt, zelfbewust, onhandig
    Nash Connor | 17 | Man | District 7 | persoonlijkheid: doelgericht/direct, nors, judgmental | vaardigheden: sterk, goed met bijlen, hand-to-hand-combat | zwaktes: op zichzelf, werkt mensen op hun zenuwen

• District 8
    Tribuut ntb

• District 9
    Hanna Venn | 36 | Vrouw | District 9 | Mentor, winnaar van de 79e Spelen | persoonlijkheid: slim, genadeloos, leugenachtig | eigenschappen: deceptie, vindingrijkheid | zwaktes: wantrouwig, slecht in connecties leggen

Joran Pels | 74 | Man | District 9 | Mentor, winnaar van de 45e Spelen | persoonlijkheid: ooit een onverwachte lieveling van het Capitool omdat hij als underdog de Spelen won, nu oud en afgeserveerd. Stellig, level-headed en loyaal | vaardigheden: all-round goede mentor, inzichtelijk | zwaktes: ouderdomskwalen, onderliggende bitterheid

Rica Moss | 12 | Vrouw | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: goedlachs, nieuwsgierig | vaardigheden: slim, kan goed knopen leggen, goed instinct | zwaktes: jong, dus klein en niet erg sterk, naïef

Bram Kerrow | 18 | Man | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: bot, imponerend, dapper | vaardigheden: close combat, camouflage | zwaktes: slecht in evenwicht houden, zware tred

• District 10
    Theo Flice | 16 | Man | District 10 | Tribuut | persoonlijkheid: eigenwijs, eerlijk, groot rechtvaardigheidsgevoel | vaardigheden: jagen, goed met dieren | zwaktes: goedgelovig, rechtvaardigheidsgevoel kan ook tegen ‘m werken

• District 11
    Malik Redd | 12 | Man | District 11 | Tribuut | persoonlijkheid: gevoelig, introvert, observerend | vaardigheden: slim, empathisch | zwaktes: jong, snel overweldigd, weinig levenservaring

• District 12
    Tributen ntb

Regels
    > Respecteer elkaar en elkaars personages. Denk met elkaar mee zodat iedereen een plek krijgt in de rpg.
    > Posts zijn in het Nederlands
    > Maximaal twee personages p.p.
    > Sommige personages zullen sterker zijn dan anderen. Dat is prima, maar houd het logisch (waarom heeft diegene deze vaardigheden?) en in balans - iedereen heeft zwakke punten.
    > Gezien het onderwerp van de rpg zullen er heftige thema's voorkomen, maar ga hier respectvol en realistisch mee om.

[ bericht aangepast op 17 mei 2025 - 22:21 ]

Novalunosis schreef:
    Ik ben weer terug van vakantie, heb ik nog iets gemist? ^.^

Welcome baack!
    Volgens mij heb je nog niet zo heel erg veel gemist!

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

escuella schreef:
    (...)
    Welcome back! Leuk gehad?

Jaa het was echt fantastisch!

Ik heb gisteren alvast een deel van de posts teruggelezen (alleen toen werden m'n ogen iets te zwaar iets met langer dan 24u wakker wegens tijdverschil, dus vandaag poging 2 haha!)

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Woeh sorry voor m'n afwezigheid, ik ga nu ook een week op vakantie maar heb tussendoor wel tijd om het topic bij te werken etc dus dat doe ik vanavond/morgen (: Leuk dat er wat nieuwe rollen zijn

Vraag van de dag: hoe zou jouw personage hun boekenkast inrichten?

(Denk aan: op alfabet (de beste), op kleur, op grootte, helemaal niet enz.)

(Niet gebaseerd op een waargebeurd verhaal van vandaag, kuch kuch desillusie)

Protect the people.

Niet :') Elijah is hartstikke dyslectisch en haat lezen, en Jude heeft het nooit goed geleerd omdat ze steeds school skipt oeps.

Zoals je ziet zijn mijn karakters soms een ver van mijn bed-show. 😂 Ik zou niet kunnen leven zonder mijn boekenkasten. Wat een leuke vraag!

[ bericht aangepast op 5 mei 2025 - 16:34 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Om mijn eigen vraag te beantwoorden:

Ik denk niet dat Cole een boekenkast heeft in zijn eigen huis. Misschien wel eentje van zijn ouders, maar hij zal zelf geen boeken kopen en lezen.

En Goldie heeft een perfect ingedeelde (op kleur) boekenkast waar vooral boeken vanuit haar jeugd in staan, en waar ze heel veel aandacht besteedt.

Protect the people.

Ik denk dat Gail misschien wel een boekenkast heeft, maar niet dat die perse geordend is op kleur, e.d. Zo heel veel tijd heeft ze ook niet om te lezen.
    Voor Cyrille geld dat net zo, al heeft die de boeken dan misschien wel op genre staan ( en series bij elkaar), maar ook zij heeft niet altijd tijd om te lezen (of is te moe).

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Isolde heeft het verwacht ik op alfabetisch georganiseerd staan, al zou ze niet extreem veel boeken hebben - wel wat.

Vippie heeft alleen een plank self help boeken. Die staan met de rug tegen de muur aan omdat hij niet wil zien dat mensen kunnen zien wat (en dat) hij leest.

Omnia mutantur, nihil interit

desillusie schreef:
    Isolde heeft het verwacht ik op alfabetisch georganiseerd staan, al zou ze niet extreem veel boeken hebben - wel wat.

Vippie heeft alleen een plank self help boeken. Die staan met de rug tegen de muur aan omdat hij niet wil zien dat mensen kunnen zien wat (en dat) hij leest.

Ik vind het beeld van een Career met self help boeken echt heel erg cute (en een beetje grappig) :')

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik zoek nog een aantal zaken voor Isolde (relaties die ik graag zie zijn in bold) - hmu als je iets ziet zitten! (of citeer me hier) én voor Vipsanius wil ik ook graag dingen afspreken!

Voor Isolde moet ik ook nog op enkele zaken terugkomen, zal dit asap doen!

Isolde Twyne

24 ● Mentor ● District 8 ● 92e Hongerspelen

- Een best friend, iemand die haar het beste kent; iemand bij wie ze kwetsbaar durft te zijn, en andersom (denk: ”He showed me his scars, and in return he let me pretend that I had none” qua dynamiek)
    - Iemand die net zo betrokken is bij de tributen als Isolde: denk lief en leed delen
    - Iemand die ze vertrouwt en die ook iemand in de Spelen is verloren (en met wie ze haar rouw kan delen)
    - Iemand die in het Capitool graag met haar gaat hardlopen (of met wie ze na afloop haar energievoorraad gaat aanvullen)
    - Een voormalig Careertribuut met wie ze misschien beter overweg kan dan ze… gedacht had
    - Een mentor uit 1/2/4 bij wie ze heeft lopen vissen naar de training van Careers
    - Iemand die ze absoluut niet vertrouwt (kan zowel mentor als tribuut zijn)
    - Een mentor die haar probeert te laten ontspannen tijdens de jaarlijkse Spelen en/of vindt dat ze veel te streng is voor zichzelf en haar tributen
    - Iemand die ze in een zwak moment heeft verteld over haar intrusive thoughts
    - Iemand die Isolde zeer, zeer volhardend probeert te betrekken in het Capitool-leven
    - Iemand die haar anxiety triggert en die ze daarom vermijdt (reden in overleg)
    - Een mentor (of tribuut) die haar zwakke plek meent te hebben gevonden en hier gebruik van maakt
    - Iemand die haar wil beschermen
    - Een mentor die ze onuitstaanbaar vindt omdat zijn of haar tribuut won in een jaar dat Isoldes tribuut het ver schopte / rivalen (desnoods eenzijdig)

Vipsanius Redgrave

29 ● Mentor ● District 2 ● 89e Hongerspelen

- Een ex; mogelijk iemand die hij ooit heeft bedrogen (in overleg)
    - Iemand op wie hij een oogje heeft, eventueel aan beide kanten
    - Iemand die hij benijdt omdat deze persoon de perfecte, glorieuze Spelen had waar Vip alleen maar van kan dromen
    - Iemand die de pik op hem heeft en hem treitert
    - Iemand die Vip leuk vindt maar die hij geen kans geeft (om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld uit een lager District afkomstig) (potential love interest)
    - Feestmaatjes RAJA
    - Eén of meerdere mensen die op hem neerkijken
    - Iemand die ooit niet doorhad dat hij met Vipsanius, a victor and from District 2, thank you te maken had en aan wie Vip sindsdien een hekel heeft
    - Iemand die hij ooit voor schut heeft gezet in een poging grappig te willen zijn
    - Een of twee (oppervlakkige?) vrienden of mensen die hem mogen
    Een mentor met wie hij graag zwemt om in vorm te blijven
    - Iemand die hij ooit oprecht leuk vond, maar met wie hij alles afkapte voordat het serieus kon worden
    - Fellow former Careers met wie hij optrekt en om wil gaan (in overleg of ze al contact hebben/bevriend zijn, of niet)
    - Relatief jonge winnaars die hem intimideren en op wie hij jaloers is RAJA
    - Iemand die hij gebruikt om meer faam en roem te verwerven RAJA
    - Iemand voor wie hij ooit op is gekomen toen hij zag dat iemand aangevallen of lastig gevallen werd (in overleg)
    - Een mentor die aanstoot neemt aan zijn gedrag en/of uitspraken
    - Iemand die iets van Vipsanius wil, of hem wil gebruiken
    - Iemand die te veel gedronken heeft waar Vip bij was en wat stoms deed – waardoor deze persoon doet nu aardig tegen Vipsanius (hoeft niet gemeend te zijn)
    - Iemand die Vip om wat voor reden dan ook absoluut niet vertrouwt
    - Een mentor aan wie hij zich constant probeert te spiegelen RAJA
    - Iemand met wie hij hij samen sport en met wie hij allerlei plannen maakt om de beste, mooiste versie van jezelf te worden RAJA
    - Iemand van wie hij doet alsof hij hem of haar aardig vindt RAJA
    - Enkele mensen om wie hij oprecht geeft

[ bericht aangepast op 5 mei 2025 - 22:52 ]

Omatikaya schreef:

Booktok is booming, dus boekenkasten vormen de perfecte backdrop voor thirst traps! #hotbooktokboyfriend #beautyandbrains #illbeyourhappilyeverafter 🥵🥵

hodie mecum eris in paradiso

Omatikaya schreef:

(Denk aan: op alfabet (de beste), op kleur, op grootte, helemaal niet enz.)

(Niet gebaseerd op een waargebeurd verhaal van vandaag, kuch kuch desillusie)

Leeeuk!

Caesar richt zijn boekenkast in zoals hij zijn leven leidt: met discipline en doelgerichtheid. Alles staat op alfabetische volgorde, gesorteerd op onderwerp: militaire strategie, politieke doctrine, historische biografieën. Geen chaos, geen sentiment. Elke titel is gekozen om sterker, slimmer en efficiënter te worden. Voor decoratie heeft hij geen geduld.

Lloyds boekenkast is denk ik een soort georganiseerde warboel. Soms staan de boeken op kleur, soms op grootte, maar meestal gewoon waar hij ze als laatst heeft neergezet. De kaft moet goed voelen in de hand, en de titel moet hem op dat moment iets zeggen. Zijn favorieten (avonturenverhalen, gedichten, een paar verboden werken) staan binnen handbereik.

someone out there feels better because you exist

Mijn RPG motivatie ligt een beetje laag, soz. Ik probeer deze week Stella te schrijven.

help

Vraag van de dag: hoe zou jouw personage omgaan met een dating app?

Vip zou gewoon op iedereen swipen om te zien hoeveel matches hij heeft. Niet dat hij ooit met een match een gesprek aan zou gaan, of zou reageren.

Isolde prefers the good old way of meeting guys over dead children's bodies!!

desillusie schreef:
    Vraag van de dag: hoe zou jouw personage omgaan met een dating app?

Vip zou gewoon op iedereen swipen om te zien hoeveel matches hij heeft. Niet dat hij ooit met een match een gesprek aan zou gaan, of zou reageren.

Isolde prefers the good old way of meeting guys over dead children's bodies!!

Pre-Games Dane zou het wel serieus gebruiken, maar al snel te veel swipen omdat hij iedereen wel leuk vindt. Post-Games Dane moet er niets van weten.

Lyssa zou er een haat liefde relatie mee hebben en het om de haverklap verwijderen (om het vervolgens een week later weer te installeren). Zij zou onwijs kieskeurig zijn.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home