• ... and may the odds be ever in your favor

Deze rpg speelt zich af in een alternatieve tijdlijn waarin de gebeurtenissen uit het boek niet hebben plaatsgevonden. Het is het jaar van de honderdste Hunger Games, de vierde Quarter Quell. Waar de speciale omstandigheden van de Quell normaal van tevoren bekend worden gemaakt, is dat moment nu uitgesteld tot vlak voor de Spelen (om de rebellen eraan te herinneren dat niemand zich kan voorbereiden op de grootste gruwelen van oorlog). In de Districten is de spanning al weken om te snijden. De rpg begint vlak na de reaping. Twee tributen van elk District worden per trein naar het Capitool vervoerd, onder begeleiding van twee mentoren. Iedereen is van kinds af aan ingeprent met de gruwelen die de Spelen met zich mee brengen – maar de echte twist hangt als een donker zwaard boven iedereens hoofd. Nieuwe tributen moeten zich een houding geven ten opzichte van hun lot, terwijl mentoren zich staande proberen te houden in het slangennest van het Capitool. Onder sommige oud-winnaars speelt het idee van een rebellie (denk: Catching Fire).

> In deze rpg zijn rollen weggelegd voor tributen en mentoren. Of je nou een mentor of tribuut kiest (of allebei), alle personages blijven gedurende de rpg relevant. De Quarter Quell-twist wordt pas later in de rpg bekendgemaakt.

Volgorde van gebeurtenissen
    - Reaping
    - Afscheid van vrienden en familie
    - Treinreis naar het Capitool met de mentoren (hier begint de rpg)
    - Kennismaking met het prep team, tribuut wordt gewassen, onthaard etc., "klaargemaakt" voor de Spelen
    - Aankomst in het Capitool
    - Kennismaking met de stylist
    - Parade die eindigt bij het presidentiële paleis
    - Trainingsessies
    - Trainingscores
    - Interviews
    (Er is tussendoor genoeg tijd voor mentorsessies)
    - Op de ochtend van de Spelen wordt de Quarter Quell-regel live op tv bekend gemaakt
    - Start van de Spelen

Rollentopic
    Speeltopic
    Praattopic

Invullijst
    Voor mentoren:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Iets over de Spelen die diegene gewonnen heeft
    - Het gevolg van de Spelen
    - De Spelen worden door iedereen bekeken, dus denk ook na over hoe anderen jouw personage na de Spelen zien
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.

Voor tributen:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Vaardigheden en zwaktes die relevant kunnen zijn in de Spelen
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.
    - Eventueel een token om mee te nemen in de Arena

Personages
    Naam | Leeftijd | Gender | District | Mentor/tribuut | Pagina | Door

• District 1
    Caesar Magnus Aurelius | 18 | Man | District 1 | Tribuut | p. 2 | lotte
    Vesper Centore | 27 | Vrouw | District 1 | Mentor, winnaar van de 90e Spelen | p. 7 | Dellamorte
    Aurelia Sterling | 18 | Vrouw | District 1 | Tribuut | p. 9 | Kobyla
    Gail Voxx | 26 | Vrouw | District 1 | Mentor | p. 9 | Maele

• District 2
    Flint Heaventhorn | 13 | Gender | District 2 | Tribuut | p. 3 | RSK
    Goldie Caelia Solomon | 18 | Vrouw | District 2 | Tribuut | p. 9 | Omatikaya
    Vipsanius Redgrave | 29 | Man | District 2 | Mentor | p. 9 | vergankelijk

• District 3
    Lloyd Prescott | 33 | Man | District 3 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | p. 8 | lotte

• District 4
    Stellamaria Rivers (née Passmore) | 20 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 94e Spelen | p. 4 | RSK
    Nerissa Passmore | 23 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 93e Spelen | p. 6 | glowfaery
    Abel Odair | 17 | Man | District 4 | Tribuut | p. 8 | Frodo

• District 5
    Dane Dynaris | 19 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de 99e Spelen | p. 7 | Novalunosis | Dane is de tweede mentor van District 3

• District 6

• District 7
    Rajann "Raja" Lux | 18 | Man | District 7 | Mentor | p. 7 | escuella
    Veera Marlen | 21 | Vrouw | District 7 | Mentor, winnaar van de 96e Spelen | p. 6 | Avond
    Jude Schaffer | 13 | Vrouw | District 7 | Tribuut | p. 8 | Zoya

• District 8
    Elias Blackwell | 29 | Man | District 8 | Mentor, winnaar van de 87e Spelen | p. 1 | Avond
    Isolde Twyne | Leeftijd | Vrouw | District 8 | Mentor, winnaar van de 92e Spelen| p. 1 | nostalgie
    Lyssa Thimbleton | 18 | Vrouw | District 8 | Tribuut | p. 7 | Novalunosis

• District 9

• District 10
    Caspain Fairhorn | 25 | Man | District 10 | Mentor, winnaar van de 91e Spelen | p. 6 | Kobyla
    Cyrille Eathon | 18 | Vrouw | District 10 | Tribuut | p. 3 | Naoe

• District 11
    Marigold Lark | 15 | Vrouw | District 11 | Tribuut | p. 2 | Frodo
    Elijah Kamal | 35 | Man | District 11 | Mentor, winnaar van de 80e Spelen | p. 8 | Zoya

• District 12
    Cole Reed | 28 | Man | District 12 | Mentor, winnaar van de 86e Spelen | p.8 | Omatikaya

Bijpersonages

• District 1
    Cassius Valor | 35 | Man | District 1 | Mentor, winnaar van de 81e Spelen | persoonlijkheid: charismatisch, strategisch, controledrang, zelfingenomen | vaardigheden: zwaardvechten, speerwerpen | zwaktes: onempathisch, zelfoverschatting

• District 2
    Maira Stint | 34 | Vrouw | District 2 | Mentor, winnaar van de 83e Spelen | persoonlijkheid: stoïcijns, genadeloos, scherp | vaardigheden: tactiek, leiderschap | zwaktes: rigide in haar meningen en plannen, kort lontje

Mentor tba

• District 3
    Kellan Trove | 15 | Man | District 3 | Tribuut | persoonlijkheid: stil, onzeker, loyaal | vaardigheden: groot ruimtelijk inzicht, sterk, stille kracht op de achtergrond | zwaktes: ongemakkelijk en daarom niet uitgesproken charismatisch, op zoek naar bevestiging

Tribuut tba

• District 4
    Kaia Mirren | 16 | Vrouw | District 4 | persoonlijkheid: veel bravoure, eigenwijs, nieuwsgierig (té) | vaardigheden: zwemmen, harpoenwerpen, weven | zwaktes: impulsief, niet loyaal

• District 5
    Cieran Holt | 60 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: teruggetrokken, observant, gehard | vaardigheden: logica en redeneren, rustig blijven onder stress |
    zwaktes: niet in touch met z’n emoties, niet goed in leiderschap nemen, morphlingverslaving

Halie Stern | 32 | Vrouw | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: alert, cynisch, bemoeial | vaardigheden: sabotage, fotografisch geheugen | zwaktes: snel paranoïde, wil te veel haar eigen zin doordrukken

Rennick Kael | 13 | Man | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: competitief, intuïtief, plaaggeest | vaardigheden: improviseren, snelle en lichte tred | zwaktes: jong, verdwijnt snel op de achtergrond

Elisha Vain | 16 | Vrouw | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: dapper, haantje-de-voorste, opvliegerig | vaardigheden: slim, veel mensenkennis, niet makkelijk te provoceren | zwaktes: onhandig, geen ervaring met wapens

• District 6
    Corine Kerrow | 30 | Vrouw | District 6 | Mentor, winnaar van de 88e Spelen | persoonlijkheid: rusteloos, scherp van tong, bitter | vaardigheden: medische vaardigheden, goede kennis van eetbare planten | zwaktes: heeft sinds haar Spelen last van chronische pijn, slecht ter been

Nico Winsor | 50 | Man | District 6 | Mentor, winnaar van de 67e Spelen | persoonlijkheid: empathisch, rustig | vaardigheden: fit, intelligent | zwaktes: afwachtend

Issery Fenwick | 17 | Vrouw | District 6 | persoonlijkheid: intens, loyaal, vurig | vaardigheden: navigeren, opgaan in de omgeving | zwaktes: slecht zicht, te goed van vertrouwen

Eyric Thrane | 15 | Man | District 6 | persoonlijkheid: grappig, vlot, roekeloos | vaardigheden: mechanische reparaties, vindingrijkheid | zwaktes: makkelijk afgeleid, fysiek niet sterk

• District 7
    Virello | 31 | Man | Capitool | Begeleider van District 7 | persoonlijkheid: ijdel, stipt, zelfbewust, onhandig
    Nash Connor | 17 | Man | District 7 | persoonlijkheid: doelgericht/direct, nors, judgmental | vaardigheden: sterk, goed met bijlen, hand-to-hand-combat | zwaktes: op zichzelf, werkt mensen op hun zenuwen

• District 8
    Tribuut ntb

• District 9
    Hanna Venn | 36 | Vrouw | District 9 | Mentor, winnaar van de 79e Spelen | persoonlijkheid: slim, genadeloos, leugenachtig | eigenschappen: deceptie, vindingrijkheid | zwaktes: wantrouwig, slecht in connecties leggen

Joran Pels | 74 | Man | District 9 | Mentor, winnaar van de 45e Spelen | persoonlijkheid: ooit een onverwachte lieveling van het Capitool omdat hij als underdog de Spelen won, nu oud en afgeserveerd. Stellig, level-headed en loyaal | vaardigheden: all-round goede mentor, inzichtelijk | zwaktes: ouderdomskwalen, onderliggende bitterheid

Rica Moss | 12 | Vrouw | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: goedlachs, nieuwsgierig | vaardigheden: slim, kan goed knopen leggen, goed instinct | zwaktes: jong, dus klein en niet erg sterk, naïef

Bram Kerrow | 18 | Man | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: bot, imponerend, dapper | vaardigheden: close combat, camouflage | zwaktes: slecht in evenwicht houden, zware tred

• District 10
    Theo Flice | 16 | Man | District 10 | Tribuut | persoonlijkheid: eigenwijs, eerlijk, groot rechtvaardigheidsgevoel | vaardigheden: jagen, goed met dieren | zwaktes: goedgelovig, rechtvaardigheidsgevoel kan ook tegen ‘m werken

• District 11
    Malik Redd | 12 | Man | District 11 | Tribuut | persoonlijkheid: gevoelig, introvert, observerend | vaardigheden: slim, empathisch | zwaktes: jong, snel overweldigd, weinig levenservaring

• District 12
    Tributen ntb

Regels
    > Respecteer elkaar en elkaars personages. Denk met elkaar mee zodat iedereen een plek krijgt in de rpg.
    > Posts zijn in het Nederlands
    > Maximaal twee personages p.p.
    > Sommige personages zullen sterker zijn dan anderen. Dat is prima, maar houd het logisch (waarom heeft diegene deze vaardigheden?) en in balans - iedereen heeft zwakke punten.
    > Gezien het onderwerp van de rpg zullen er heftige thema's voorkomen, maar ga hier respectvol en realistisch mee om.

[ bericht aangepast op 17 mei 2025 - 22:21 ]

escuella schreef:
    Ik ga morgen mijn ogen laten laseren en heb nog geen idee hoeveel last ik daarvan ga hebben komende week. 🫣 Dus als ik wat later ben met reageren ligt het daaraan!

En jij ook heel veel succes, haha. Hopelijk heb je niet al te veel last nadien! 🙏🏻🙏🏻

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

escuella schreef:
    Ik ga morgen mijn ogen laten laseren en heb nog geen idee hoeveel last ik daarvan ga hebben komende week. 🫣 Dus als ik wat later ben met reageren ligt het daaraan!

Daaamn beterschap! <3

|| I told you not to play with the misfit toys ||

^ & ^ Dankjewel guys! <3

hodie mecum eris in paradiso

Novalunosis schreef:
    (...)

Stel deze wordt niet gemaakt, is het dan de bedoeling dat de vrije tributen en mentoren aan elkaar gekoppeld worden?

Dit is trouwens wel heel slim, want we weten dat het canon is dat als Districten geen Mentoren meer hebben, er Mentoren uit een ander District worden gehaald. Maarrrr ik zat net wel even ons lijstje te checken en volgens mij hebben we 2 Mentoren over, maar geen Tributen. Zouden de Mentoren dan naar een District met maar één Mentor kunnen gaan?

@ Bitterzoet,
    Twee vraagjes!

- Zou je misschien voor mij het bijgewerkte lijstje rollen uit de beginpost van het Rollentopic ook in de beginpost van het Praattopic kunnen zetten? <3 Dan hebben we overal de geüpdate versie, maakt het wat makkelijker om even wat na te zoeken!

- Had je toevallig al een idee wanneer je het Schrijftopic wil openen? Ik weet uit betrouwbare bronnen dat er een aantal mensen zijn die heel erg excited zijn om te kunnen beginnen met schrijven c:

[ bericht aangepast op 14 april 2025 - 15:52 ]

Ik ga komende dagen reageren op relatie voorstellen en wat voorstellen doen!!

someone out there feels better because you exist

Zoya schreef:
    (...)

Dit is trouwens wel heel slim, want we weten dat het canon is dat als Districten geen Mentoren meer hebben, er Mentoren uit een ander District worden gehaald. Maarrrr ik zat net wel even ons lijstje te checken en volgens mij hebben we 2 Mentoren over, maar geen Tributen. Zouden de Mentoren dan naar een District met maar één Mentor kunnen gaan?

@ Bitterzoet,
    Twee vraagjes!

- Zou je misschien voor mij het bijgewerkte lijstje rollen uit de beginpost van het Rollentopic ook in de beginpost van het Praattopic kunnen zetten? <3 Dan hebben we overal de geüpdate versie, maakt het wat makkelijker om even wat na te zoeken!

- Had je toevallig al een idee wanneer je het Schrijftopic wil openen? Ik weet uit betrouwbare bronnen dat er een aantal mensen zijn die heel erg excited zijn om te kunnen beginnen met schrijven c:

Volgens mij hebben alle districten behalve 12 mentoren én tributen, behalve 12.
    Ik ga komende dagen genoeg NPCs bedenken om de boel wat op te vullen, zodat elk district twee tributen heeft. Als een district één mentor heeft laat ik het zo - dan zijn er geen andere levende winnaars uit dat district.
    De mentor uit 12 kan bij een ander district aansluiten waar nu maar één mentor is.

(Correct me if I'm wrong haha, of als ik per ongeluk over een personage heen heb gekeken!)

Heb de beginpost geupdate (:

En het schrijftopic zou ik graag zaterdag willen openen! Dan heb ik de komende dagen nog genoeg tijd om alles bij te werken, NPCs te maken en ik zal dan ook een beginpost/setting schrijven.

Top! Ik kijk ernaar uit *O*

Even the smallest can change the course of the future

Ik zoek voor Caesar het volgende:
    - Een rivaal die iets te veel op hem lijkt ("we zouden een goed team kunnen zijn... als we elkaar niet zo haatten.")
    - Een tribute die nog steeds gelooft in het goede van mensen, Caesar zal deze persoon naïef vinden, maar tegelijkertijd een beetje zacht van worden. Hij haat hoe graag hij bij deze persoon in de buurt wil zijn.
    - Een ex liefde? (idk of dat kan)
    - Iemand die door zijn facade heen prikt

En voor Lloyd:
    - Een tribuut die hem niet serieus neemt ("Oh jij bent zo'n Capitol-man zonder inhoud.")
    - Iemand waar Lloyd een nerdcrush op heeft (of iig op die persoon zijn/haar brein) - niet romantisch maar gewoon verliefdheid op die persoon zijn/haar intelligentie > fascinatie
    - Iemand die valt voor zijn extraverte presence en flamboyante charme: een romanticus die denkt dat hij ook een romanticus is. Spoiler alert: dat is die niet -of misschien diep weggestopt. ("Wil je bij me blijven vannacht? - "Uhh... Ik heb nog... soep... in de oven?")

someone out there feels better because you exist

Ziiiiin in de start 🩷 Ik ben wel juist vanaf zaterdag een week weg, maar dan spring ik daarna wel ergens in!

Omnia mutantur, nihil interit

bitterzoet schreef:
    (...)

Volgens mij hebben alle districten behalve 12 mentoren én tributen, behalve 12.
    Ik ga komende dagen genoeg NPCs bedenken om de boel wat op te vullen, zodat elk district twee tributen heeft. Als een district één mentor heeft laat ik het zo - dan zijn er geen andere levende winnaars uit dat district.
    De mentor uit 12 kan bij een ander district aansluiten waar nu maar één mentor is.

(Correct me if I'm wrong haha, of als ik per ongeluk over een personage heen heb gekeken!)

Heb de beginpost geupdate (:

En het schrijftopic zou ik graag zaterdag willen openen! Dan heb ik de komende dagen nog genoeg tijd om alles bij te werken, NPCs te maken en ik zal dan ook een beginpost/setting schrijven.

Dude dank je wel voor alle energie en tijd die je hierin steekt <3 Ik heb er zin in!

District 5 heeft ook nog een eenzame Mentor btw!

Zoya schreef:
    (...)

Dude dank je wel voor alle energie en tijd die je hierin steekt <3 Ik heb er zin in!

District 5 heeft ook nog een eenzame Mentor btw!

Ik ooooook! Hype
    En oja thanks!

Ik ben trouwens verschrikkelijk slecht in m'n mails op qreaties bijhouden en heb nog niet naar iedereen een berichtje gestuurd om connecties te bespreken. Realtime ~chatten gaat me een stuk beter af, dus mocht iemand het net als ik fijner vinden om in een discord-achtige omgeving relaties af te spreken dan hit me up.

Bij veel animo kan ik ook een groep maken op discord, maar ik vind het ook altijd een beetje jammer als de gesprekken erg uiteen lopen (als in, als een deel niet in zo'n groep zit en het groepsgesprek zich dan op 2 plekken ontwikkelt).

Ik vroeg mij nog af, is het normaal om de ingevulde relatielijstjes openbaar te delen of is dat vooral als je het leuk vindt? ☺️

Ja tof dat we dit weekend gaan beginnen! Dan heb ik hopelijk nog tijd om een post te schrijven. c: Ik moet ook nog op mensen in PB reageren denk ik, dus excuus daarvoor :'D Heb nog drie drukke dagen en dan twee weken vakantie! Ga maandagavond wel op vakantie en ben dan een weekje weg, maar dan ga ik daarna gewoon verder. :Y)

Voor Cole zoek ik nog wel mensen die hem niet aardig vinden, o.i.d. Partybuddies heeft hij atm wel hehehe

Protect the people.

@Omatikaya, Dane zou dat mogelijk kunnen zijn? Die vind al het feestgedrag maar niets na zijn spelen.

Leuk dat we zaterdag beginnen! ik ga dan wel op vakantie voor 2 weken dus ik zal later aanhaken c:

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home