• ... and may the odds be ever in your favor

Deze rpg speelt zich af in een alternatieve tijdlijn waarin de gebeurtenissen uit het boek niet hebben plaatsgevonden. Het is het jaar van de honderdste Hunger Games, de vierde Quarter Quell. Waar de speciale omstandigheden van de Quell normaal van tevoren bekend worden gemaakt, is dat moment nu uitgesteld tot vlak voor de Spelen (om de rebellen eraan te herinneren dat niemand zich kan voorbereiden op de grootste gruwelen van oorlog). In de Districten is de spanning al weken om te snijden. De rpg begint vlak na de reaping. Twee tributen van elk District worden per trein naar het Capitool vervoerd, onder begeleiding van twee mentoren. Iedereen is van kinds af aan ingeprent met de gruwelen die de Spelen met zich mee brengen – maar de echte twist hangt als een donker zwaard boven iedereens hoofd. Nieuwe tributen moeten zich een houding geven ten opzichte van hun lot, terwijl mentoren zich staande proberen te houden in het slangennest van het Capitool. Onder sommige oud-winnaars speelt het idee van een rebellie (denk: Catching Fire).

> In deze rpg zijn rollen weggelegd voor tributen en mentoren. Of je nou een mentor of tribuut kiest (of allebei), alle personages blijven gedurende de rpg relevant. De Quarter Quell-twist wordt pas later in de rpg bekendgemaakt.

Volgorde van gebeurtenissen
    - Reaping
    - Afscheid van vrienden en familie
    - Treinreis naar het Capitool met de mentoren (hier begint de rpg)
    - Kennismaking met het prep team, tribuut wordt gewassen, onthaard etc., "klaargemaakt" voor de Spelen
    - Aankomst in het Capitool
    - Kennismaking met de stylist
    - Parade die eindigt bij het presidentiële paleis
    - Trainingsessies
    - Trainingscores
    - Interviews
    (Er is tussendoor genoeg tijd voor mentorsessies)
    - Op de ochtend van de Spelen wordt de Quarter Quell-regel live op tv bekend gemaakt
    - Start van de Spelen

Rollentopic
    Speeltopic
    Praattopic

Invullijst
    Voor mentoren:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Iets over de Spelen die diegene gewonnen heeft
    - Het gevolg van de Spelen
    - De Spelen worden door iedereen bekeken, dus denk ook na over hoe anderen jouw personage na de Spelen zien
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.

Voor tributen:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Vaardigheden en zwaktes die relevant kunnen zijn in de Spelen
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.
    - Eventueel een token om mee te nemen in de Arena

Personages
    Naam | Leeftijd | Gender | District | Mentor/tribuut | Pagina | Door

• District 1
    Caesar Magnus Aurelius | 18 | Man | District 1 | Tribuut | p. 2 | lotte
    Vesper Centore | 27 | Vrouw | District 1 | Mentor, winnaar van de 90e Spelen | p. 7 | Dellamorte
    Aurelia Sterling | 18 | Vrouw | District 1 | Tribuut | p. 9 | Kobyla
    Gail Voxx | 26 | Vrouw | District 1 | Mentor | p. 9 | Maele

• District 2
    Flint Heaventhorn | 13 | Gender | District 2 | Tribuut | p. 3 | RSK
    Goldie Caelia Solomon | 18 | Vrouw | District 2 | Tribuut | p. 9 | Omatikaya
    Vipsanius Redgrave | 29 | Man | District 2 | Mentor | p. 9 | vergankelijk

• District 3
    Lloyd Prescott | 33 | Man | District 3 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | p. 8 | lotte

• District 4
    Stellamaria Rivers (née Passmore) | 20 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 94e Spelen | p. 4 | RSK
    Nerissa Passmore | 23 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 93e Spelen | p. 6 | glowfaery
    Abel Odair | 17 | Man | District 4 | Tribuut | p. 8 | Frodo

• District 5
    Dane Dynaris | 19 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de 99e Spelen | p. 7 | Novalunosis | Dane is de tweede mentor van District 3

• District 6

• District 7
    Rajann "Raja" Lux | 18 | Man | District 7 | Mentor | p. 7 | escuella
    Veera Marlen | 21 | Vrouw | District 7 | Mentor, winnaar van de 96e Spelen | p. 6 | Avond
    Jude Schaffer | 13 | Vrouw | District 7 | Tribuut | p. 8 | Zoya

• District 8
    Elias Blackwell | 29 | Man | District 8 | Mentor, winnaar van de 87e Spelen | p. 1 | Avond
    Isolde Twyne | Leeftijd | Vrouw | District 8 | Mentor, winnaar van de 92e Spelen| p. 1 | nostalgie
    Lyssa Thimbleton | 18 | Vrouw | District 8 | Tribuut | p. 7 | Novalunosis

• District 9

• District 10
    Caspain Fairhorn | 25 | Man | District 10 | Mentor, winnaar van de 91e Spelen | p. 6 | Kobyla
    Cyrille Eathon | 18 | Vrouw | District 10 | Tribuut | p. 3 | Naoe

• District 11
    Marigold Lark | 15 | Vrouw | District 11 | Tribuut | p. 2 | Frodo
    Elijah Kamal | 35 | Man | District 11 | Mentor, winnaar van de 80e Spelen | p. 8 | Zoya

• District 12
    Cole Reed | 28 | Man | District 12 | Mentor, winnaar van de 86e Spelen | p.8 | Omatikaya

Bijpersonages

• District 1
    Cassius Valor | 35 | Man | District 1 | Mentor, winnaar van de 81e Spelen | persoonlijkheid: charismatisch, strategisch, controledrang, zelfingenomen | vaardigheden: zwaardvechten, speerwerpen | zwaktes: onempathisch, zelfoverschatting

• District 2
    Maira Stint | 34 | Vrouw | District 2 | Mentor, winnaar van de 83e Spelen | persoonlijkheid: stoïcijns, genadeloos, scherp | vaardigheden: tactiek, leiderschap | zwaktes: rigide in haar meningen en plannen, kort lontje

Mentor tba

• District 3
    Kellan Trove | 15 | Man | District 3 | Tribuut | persoonlijkheid: stil, onzeker, loyaal | vaardigheden: groot ruimtelijk inzicht, sterk, stille kracht op de achtergrond | zwaktes: ongemakkelijk en daarom niet uitgesproken charismatisch, op zoek naar bevestiging

Tribuut tba

• District 4
    Kaia Mirren | 16 | Vrouw | District 4 | persoonlijkheid: veel bravoure, eigenwijs, nieuwsgierig (té) | vaardigheden: zwemmen, harpoenwerpen, weven | zwaktes: impulsief, niet loyaal

• District 5
    Cieran Holt | 60 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: teruggetrokken, observant, gehard | vaardigheden: logica en redeneren, rustig blijven onder stress |
    zwaktes: niet in touch met z’n emoties, niet goed in leiderschap nemen, morphlingverslaving

Halie Stern | 32 | Vrouw | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: alert, cynisch, bemoeial | vaardigheden: sabotage, fotografisch geheugen | zwaktes: snel paranoïde, wil te veel haar eigen zin doordrukken

Rennick Kael | 13 | Man | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: competitief, intuïtief, plaaggeest | vaardigheden: improviseren, snelle en lichte tred | zwaktes: jong, verdwijnt snel op de achtergrond

Elisha Vain | 16 | Vrouw | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: dapper, haantje-de-voorste, opvliegerig | vaardigheden: slim, veel mensenkennis, niet makkelijk te provoceren | zwaktes: onhandig, geen ervaring met wapens

• District 6
    Corine Kerrow | 30 | Vrouw | District 6 | Mentor, winnaar van de 88e Spelen | persoonlijkheid: rusteloos, scherp van tong, bitter | vaardigheden: medische vaardigheden, goede kennis van eetbare planten | zwaktes: heeft sinds haar Spelen last van chronische pijn, slecht ter been

Nico Winsor | 50 | Man | District 6 | Mentor, winnaar van de 67e Spelen | persoonlijkheid: empathisch, rustig | vaardigheden: fit, intelligent | zwaktes: afwachtend

Issery Fenwick | 17 | Vrouw | District 6 | persoonlijkheid: intens, loyaal, vurig | vaardigheden: navigeren, opgaan in de omgeving | zwaktes: slecht zicht, te goed van vertrouwen

Eyric Thrane | 15 | Man | District 6 | persoonlijkheid: grappig, vlot, roekeloos | vaardigheden: mechanische reparaties, vindingrijkheid | zwaktes: makkelijk afgeleid, fysiek niet sterk

• District 7
    Virello | 31 | Man | Capitool | Begeleider van District 7 | persoonlijkheid: ijdel, stipt, zelfbewust, onhandig
    Nash Connor | 17 | Man | District 7 | persoonlijkheid: doelgericht/direct, nors, judgmental | vaardigheden: sterk, goed met bijlen, hand-to-hand-combat | zwaktes: op zichzelf, werkt mensen op hun zenuwen

• District 8
    Tribuut ntb

• District 9
    Hanna Venn | 36 | Vrouw | District 9 | Mentor, winnaar van de 79e Spelen | persoonlijkheid: slim, genadeloos, leugenachtig | eigenschappen: deceptie, vindingrijkheid | zwaktes: wantrouwig, slecht in connecties leggen

Joran Pels | 74 | Man | District 9 | Mentor, winnaar van de 45e Spelen | persoonlijkheid: ooit een onverwachte lieveling van het Capitool omdat hij als underdog de Spelen won, nu oud en afgeserveerd. Stellig, level-headed en loyaal | vaardigheden: all-round goede mentor, inzichtelijk | zwaktes: ouderdomskwalen, onderliggende bitterheid

Rica Moss | 12 | Vrouw | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: goedlachs, nieuwsgierig | vaardigheden: slim, kan goed knopen leggen, goed instinct | zwaktes: jong, dus klein en niet erg sterk, naïef

Bram Kerrow | 18 | Man | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: bot, imponerend, dapper | vaardigheden: close combat, camouflage | zwaktes: slecht in evenwicht houden, zware tred

• District 10
    Theo Flice | 16 | Man | District 10 | Tribuut | persoonlijkheid: eigenwijs, eerlijk, groot rechtvaardigheidsgevoel | vaardigheden: jagen, goed met dieren | zwaktes: goedgelovig, rechtvaardigheidsgevoel kan ook tegen ‘m werken

• District 11
    Malik Redd | 12 | Man | District 11 | Tribuut | persoonlijkheid: gevoelig, introvert, observerend | vaardigheden: slim, empathisch | zwaktes: jong, snel overweldigd, weinig levenservaring

• District 12
    Tributen ntb

Regels
    > Respecteer elkaar en elkaars personages. Denk met elkaar mee zodat iedereen een plek krijgt in de rpg.
    > Posts zijn in het Nederlands
    > Maximaal twee personages p.p.
    > Sommige personages zullen sterker zijn dan anderen. Dat is prima, maar houd het logisch (waarom heeft diegene deze vaardigheden?) en in balans - iedereen heeft zwakke punten.
    > Gezien het onderwerp van de rpg zullen er heftige thema's voorkomen, maar ga hier respectvol en realistisch mee om.

[ bericht aangepast op 17 mei 2025 - 22:21 ]

Ah leuk, veel plezier allemaal op vakantiessss, de rpg loopt niet weg dus geen haast!

Zoya schreef:
    Ik vroeg mij nog af, is het normaal om de ingevulde relatielijstjes openbaar te delen of is dat vooral als je het leuk vindt? ☺️

Het is wat mij betreft niet verplicht als je het niet fijn vindt, maar ik vind het zelf altijd wel leuk omdat het de wereld wat breder en levendiger maakt als je personage ook grofweg weet hoe anderen tegenover elkaar staan. Bijv. als mensen een relatie hebben of beste vrienden zijn of vijanden is het vaak best logisch dat anderen daar iets van oppikken. En het beïnvloedt eventueel ook andere dynamieken/geeft inspiratie. (En als dingen mega geheim zijn en niemand het logischerwijs weet kan je dat er ook altijd bij zetten)

bitterzoet schreef:
    (...)

Het is wat mij betreft niet verplicht als je het niet fijn vindt, maar ik vind het zelf altijd wel leuk omdat het de wereld wat breder en levendiger maakt als je personage ook grofweg weet hoe anderen tegenover elkaar staan. Bijv. als mensen een relatie hebben of beste vrienden zijn of vijanden is het vaak best logisch dat anderen daar iets van oppikken. En het beïnvloedt eventueel ook andere dynamieken/geeft inspiratie. (En als dingen mega geheim zijn en niemand het logischerwijs weet kan je dat er ook altijd bij zetten)

Goed punt! Ik zal mijn tijdelijke lijstje zo even posten :Y)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Jude Shaffer
    •────────────────────⋅ 𖠰 ⋅────────────────────•

13 • District 8 • Tribuut

• Rajann Lux (8 )
    Coming soon.

• Veera Marlen (8 )
    Coming soon.

Ik heb voor nu alleen de mentor-relaties hier staan omdat Jude pas tijdens de RPG relaties gaat opbouwen met andere Tributen (:

╒═══════════════════════════════════════════════════════════════╕

Elijah Kamal
    ╘═══════════════════════════════════════════════════════════════╛

35 • District 11 • Mentor • 80ste Hongerspelen

"Paranoid me thinks I can't trust anyone."
    "And not-paranoid you?"
    "I don't listen to him, he's too naive."

• Stella Rivers (4)
    Elijah en Stella kennen elkaar oppervlakkig van de Capitool-geregelde feestjes en PR-bijeenkomsten. Hij heeft over de jaren een aantal signalen opgemerkt die hem deden realiseren dat Stella, net zoals hij, zwaar onder de duim van het Capitool zit. Vlak voor de start van de Quarter Quell was hij getuige van een moment tussen Stella en Wade, waarbij het duidelijk was dat Stella geïntimideerd werd. In een vlaag van zeldzame empathie greep Elijah in en floot hij Wade terug. Dit werd hem niet in dank afgenomen door Stella. Sindsdien reageert Elijah zijn frustratie rondom die situatie af op Stella.

• Nerissa Passmore (4)
    Nerissa en Elijah kennen elkaar van de high-end bars waar ze allebei drinken. Hier zijn ze af en toe in gesprek geraakt, maar het is altijd relatief oppervlakkig gebleven. Het feit dat Nerissa getuige was van Elijah's actie tegenover Wade zou hier verandering in kunnen brengen.

• Abel Odair (4)
    Abel's vader, Finnick, was een oude bekende en (voor zover Elijah's toxische gedrag dat kon ondersteunen) een goede vriend. Finnich en Elijah deelden dezelfde pijn en vonden een vorm van comfort en herkenning in elkaar. Voordat Finnick stopte met het Mentorschap, zagen Abel en Elijah elkaar met enige regelmaat in het Capitool.

Elijah's band met Finnick maakt dat hij Abel iets meer in zijn hart kan sluiten. Hoewel homeboy niet heel empathisch is, is hij wel enigszins begaan met Abel's lot. Elijah weet tenslotte hoe het is om gereaped te worden als een straf voor een ander, en hij weet wat Abel te wachten zou staan als hij de Spelen wel zou winnen.

• Dane Dynaris (5)
    Currently discussing.

• Rajann Lux (7)
    In zijn hart is Elijah diep, diep jaloers op hoe makkelijk Rajann door het Capitool heen zeilt, terwijl hij zelf het kortste eind heeft getrokken. In het verleden heeft Elijah af en toe neerbuigende opmerkingen gemaakt die Rajann volledig over het hoofd gingen. Hij geniet van de macht die hij heeft over Rajann, die duidelijk geïntimideerd is door Elijah's gedrag. Tot nu toe heeft hij nog nooit echt de grenzen van Raj getest, maar het is drama waiting to happen.

• Veera Marlen (7)
    Elijah is er nooit achtergekomen wat zijn vader heeft gedaan om het te verdienen dat zijn jongste zoon naar de Hongerspelen werd gestuurd. Hoewel hij on the down-low verschillende pogingen heeft gedaan om achter het geheim te komen, is duidelijk dat het Capitool dit wilde begraven. Op onverklaarbare wijze is het Veera wel gelukt om het echte verhaal te horen te krijgen, en dit is een doorn in Elijah's voet. Tot nu toe is het hem nooit gelukt om de waarheid uit haar te krijgen. Bij iedere poging ontglipt ze hem weer, ofwel in haar eigen wereld, ofwel doordat ze de informatie niet helemaal meer kan herinneren. Nu Elijah weer geconfronteerd is met zijn vader is deze doorn nog dieper in zijn vlees gedreven. Dit maakt hem onvoorspelbaar; hoe ver zal hij gaan om de waarheid uit Veera te krijgen?

• Isolde Twyne (8 )
    Ugh that guy (cat). Isolde en Elijah blijven elkaar maar tegenkomen, voornamelijk omdat ze allebei een rol in het leven van Cole spelen. Ze zijn polar opposites en kunnen elkaar niet uitstaan. Elijah overweegt regelmatig om Isolde het raam van zijn penthouse uit te yeeten.

• Elias Blackwell (8 )
    Can't live with 'em, can't live without. Elijah en Elias zitten in een immens dysfunctionele situationship waarbij ze allebei de boel saboteren als het te dichtbij komt. Elias heeft een diepe hekel aan alles waar Elijah voor staat, maar hij heeft ook een diepe behoefte aan zijn aandacht en bevestiging van iemand die het vertekende verhaal rondom zijn Spelen omarmt. Op zijn beurt kan Elijah de closeness van een relatie niet uitstaan, maar voelt hij zich wel beter als hij bij Elias in de buurt is. Elias heeft de neiging om Elijah te 'prikken' om de boel op te blazen, en Elijah vliegt op zijn beurt soms extra uit de bocht zodat Elias hem niet meer kan uitstaan en wegloopt.

• Caspian Fairhorn (10)

• Marigold Lark (11)
    Elijah heeft nog geen idee wat hem te wachten staat met Marigold, maar hij worstelt op de heenreis en tijdens de Reaping al enorm met zijn conflicterende gevoelens rondom zijn Tributen. Aan de ene kant heeft hij een diepgewortelde haat voor alles dat hem aan zijn District en zijn Spelen doet denken, maar aan de andere kant weet hij hoe het is om gereaped te worden en kan zelfs zijn empathieloze hart misschien een beetje medeleven opbrengen voor haar lot.

• Cole Reid (12)
    Cole is een van de weinige vrienden die Elijah heeft en dat maakt hem een beetje wary. Hij houdt Cole met een scherp oog in de gaten en is klaar om diens geheim(en) tegen hem te gebruiken als Cole iets doet dat hem niet aanstaat. Tegelijkertijd is Cole wel zijn maatje en Elijah zou absoluut voor hem in een bar fight springen als dat nodig is. Het doet hem goed om samen te hangen, maar het is geen gezonde vriendschap en sleuren elkaar mee in hun drugsgebruik. Elijah onderschat Cole en denkt dat hij de overhand heeft, maar hij heeft geen idee dat Cole misschien wel meer over hem weet dan hij denkt.

Als je hier je karakter tussen ziet staan en denkt hey, ik ben het niet helemaal eens met wat hier over hun relatie staat, please hit me up! Kan zijn dat ik misschien dingen anders heb geïnterpreteerd <3

[ bericht aangepast op 18 april 2025 - 19:42 ]

Hm oké het schrijftopic wordt toch morgen, gister iets te laat gemaakt dus ik denk niet dat ik de mentale capaciteiten heb om vandaag alles online te gooien haha, sorry

Het schrijftopic staat online:
    https://qreaties.nl/topic/190866-rpg-0-happy-hunger-games-speeltopic/

Onder het kopje "Bijpersonages" staan mentoren en tributen die nu niet door iemand ingevuld worden. Ik heb over iedereen een kort stukje persoonlijkheid, vaardigheden en zwaktes neergezet, maar voel je vrij om deze personages in je eigen stukken wat meer kleur te geven. Ik zal dan ook proberen om hun omschrijvingen aan te passen in het begintopic, zodat het voor iedereen terug te vinden is. Ze hoeven natuurlijk niet heel relevant te zijn in het verhaal, maar als je ze wil verwerken dan mag het altijd (:

Bij sommige mentoren en tributen staat nog "ntb", maar de meesten zijn ingevuld. Als je nou denkt: ik vind het veel leuker als de medetribuut of mentor van mijn personage anders is, stuur me dan vooral een berichtje. Ik kan altijd nog dingen aanpassen.

Ook heeft elk district een begeleider (in de boeken is dit Effie). Als jullie het leuk vinden mogen jullie die persoon natuurlijk gewoon zelf bedenken haha, in overleg met de andere schrijvers uit je district. Laat dan maar even weten hoe diegene in het kort in elkaar steekt, dan voeg ik dat personage toe aan de beginpost. Als je denkt: nee geen zin in, ik loop hierop vast, vind ik het ook prima om een opzetje te maken. Stuur me ook dan een bericht!

Ik maak zo even een korte post in het speeltopic met de context waarin we beginnen.

Hoihoi, het leven is even echt héél druk geweest, dus ik ga me jammer genoeg moeten uitschrijven voor deze RPG want ik kan het allemaal niet bolwerken.
    Ik hoop dat als alles wat rustiger gaat, ik opnieuw kan inspringen, eventueel met een nieuw personage. (:

Alvast veel plezier, iedereen!

kindness is never a burden.

Hennessy schreef:
    Hoihoi, het leven is even echt héél druk geweest, dus ik ga me jammer genoeg moeten uitschrijven voor deze RPG want ik kan het allemaal niet bolwerken.
    Ik hoop dat als alles wat rustiger gaat, ik opnieuw kan inspringen, eventueel met een nieuw personage. (:

Ah jammer, maar thanks voor het doorgeven en succes met alles! Ik haal je personages uit de beginpost, als je later wil inspringen ben je altijd welkom.

Hype!

Hoe zit het beginnen voor Cole, bijvoorbeeld? Die is eenzaam ende alleen in zijn district! Kan die wel met een andere mentor een scène spelen?

Protect the people.

Omatikaya schreef:
    Hype!

Hoe zit het beginnen voor Cole, bijvoorbeeld? Die is eenzaam ende alleen in zijn district! Kan die wel met een andere mentor een scène spelen?

Hmm ja, goede vraag. Ik heb Dale nu als mentor bij D3 gezet ook al komt hij zelf uit 5, om daar te helpen. Maar hij zou ook bij 12 kunnen aansluiten. (Het maakt mij niet zoveel uit, dat is denk ik meer aan jullie/de betrokken schrijvers vd personages. Nu Hennessy gestopt is, is het wel zo dat d3 ook nog maar één personage (mentor) heeft.

Wat mij betreft kan het ook zo zijn dat we twee districten - alleen voor de heenreis - samenvoegen. 11 en 12 of zo. Zo van: op die verre, arme districten kunnen we wel besparen, haha.

Ik sta ook open voor andere ideeën/suggesties, ben een beetje moe dus er komt nog geen geniale ingeving in me op maar we komen vast tot een oplossing..!

Hennessy schreef:

now where's flint gonna stick his bugs if not under hector's pillow ):

help

RSK schreef:
    (...)

now where's flint gonna stick his bugs if not under hector's pillow ):

Where's Flint gonna stick his what-now?

[ bericht aangepast op 21 april 2025 - 12:09 ]

Zoya schreef:
    (...)

Where's Flint gonna stick his what-now?

I snorted 🤣

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Wat kan ik nu doen voor Lloyd als mentor van D3? Is dat met een npc?

someone out there feels better because you exist

Mes excuses voor de lange post, ik was heel excited om deze RPG te beginnen :x

Even the smallest can change the course of the future