• ... and may the odds be ever in your favor

Deze rpg speelt zich af in een alternatieve tijdlijn waarin de gebeurtenissen uit het boek niet hebben plaatsgevonden. Het is het jaar van de honderdste Hunger Games, de vierde Quarter Quell. Waar de speciale omstandigheden van de Quell normaal van tevoren bekend worden gemaakt, is dat moment nu uitgesteld tot vlak voor de Spelen (om de rebellen eraan te herinneren dat niemand zich kan voorbereiden op de grootste gruwelen van oorlog). In de Districten is de spanning al weken om te snijden. De rpg begint vlak na de reaping. Twee tributen van elk District worden per trein naar het Capitool vervoerd, onder begeleiding van twee mentoren. Iedereen is van kinds af aan ingeprent met de gruwelen die de Spelen met zich mee brengen – maar de echte twist hangt als een donker zwaard boven iedereens hoofd. Nieuwe tributen moeten zich een houding geven ten opzichte van hun lot, terwijl mentoren zich staande proberen te houden in het slangennest van het Capitool. Onder sommige oud-winnaars speelt het idee van een rebellie (denk: Catching Fire).

> In deze rpg zijn rollen weggelegd voor tributen en mentoren. Of je nou een mentor of tribuut kiest (of allebei), alle personages blijven gedurende de rpg relevant. De Quarter Quell-twist wordt pas later in de rpg bekendgemaakt.

Volgorde van gebeurtenissen
    - Reaping
    - Afscheid van vrienden en familie
    - Treinreis naar het Capitool met de mentoren (hier begint de rpg)
    - Kennismaking met het prep team, tribuut wordt gewassen, onthaard etc., "klaargemaakt" voor de Spelen
    - Aankomst in het Capitool
    - Kennismaking met de stylist
    - Parade die eindigt bij het presidentiële paleis
    - Trainingsessies
    - Trainingscores
    - Interviews
    (Er is tussendoor genoeg tijd voor mentorsessies)
    - Op de ochtend van de Spelen wordt de Quarter Quell-regel live op tv bekend gemaakt
    - Start van de Spelen

Rollentopic
    Speeltopic
    Praattopic

Invullijst
    Voor mentoren:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Iets over de Spelen die diegene gewonnen heeft
    - Het gevolg van de Spelen
    - De Spelen worden door iedereen bekeken, dus denk ook na over hoe anderen jouw personage na de Spelen zien
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.

Voor tributen:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Vaardigheden en zwaktes die relevant kunnen zijn in de Spelen
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.
    - Eventueel een token om mee te nemen in de Arena

Personages
    Naam | Leeftijd | Gender | District | Mentor/tribuut | Pagina | Door

• District 1
    Caesar Magnus Aurelius | 18 | Man | District 1 | Tribuut | p. 2 | lotte
    Vesper Centore | 27 | Vrouw | District 1 | Mentor, winnaar van de 90e Spelen | p. 7 | Dellamorte
    Aurelia Sterling | 18 | Vrouw | District 1 | Tribuut | p. 9 | Kobyla
    Gail Voxx | 26 | Vrouw | District 1 | Mentor | p. 9 | Maele

• District 2
    Flint Heaventhorn | 13 | Gender | District 2 | Tribuut | p. 3 | RSK
    Goldie Caelia Solomon | 18 | Vrouw | District 2 | Tribuut | p. 9 | Omatikaya
    Vipsanius Redgrave | 29 | Man | District 2 | Mentor | p. 9 | vergankelijk

• District 3
    Lloyd Prescott | 33 | Man | District 3 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | p. 8 | lotte

• District 4
    Stellamaria Rivers (née Passmore) | 20 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 94e Spelen | p. 4 | RSK
    Nerissa Passmore | 23 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 93e Spelen | p. 6 | glowfaery
    Abel Odair | 17 | Man | District 4 | Tribuut | p. 8 | Frodo

• District 5
    Dane Dynaris | 19 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de 99e Spelen | p. 7 | Novalunosis | Dane is de tweede mentor van District 3

• District 6

• District 7
    Rajann "Raja" Lux | 18 | Man | District 7 | Mentor | p. 7 | escuella
    Veera Marlen | 21 | Vrouw | District 7 | Mentor, winnaar van de 96e Spelen | p. 6 | Avond
    Jude Schaffer | 13 | Vrouw | District 7 | Tribuut | p. 8 | Zoya

• District 8
    Elias Blackwell | 29 | Man | District 8 | Mentor, winnaar van de 87e Spelen | p. 1 | Avond
    Isolde Twyne | Leeftijd | Vrouw | District 8 | Mentor, winnaar van de 92e Spelen| p. 1 | nostalgie
    Lyssa Thimbleton | 18 | Vrouw | District 8 | Tribuut | p. 7 | Novalunosis

• District 9

• District 10
    Caspain Fairhorn | 25 | Man | District 10 | Mentor, winnaar van de 91e Spelen | p. 6 | Kobyla
    Cyrille Eathon | 18 | Vrouw | District 10 | Tribuut | p. 3 | Naoe

• District 11
    Marigold Lark | 15 | Vrouw | District 11 | Tribuut | p. 2 | Frodo
    Elijah Kamal | 35 | Man | District 11 | Mentor, winnaar van de 80e Spelen | p. 8 | Zoya

• District 12
    Cole Reed | 28 | Man | District 12 | Mentor, winnaar van de 86e Spelen | p.8 | Omatikaya

Bijpersonages

• District 1
    Cassius Valor | 35 | Man | District 1 | Mentor, winnaar van de 81e Spelen | persoonlijkheid: charismatisch, strategisch, controledrang, zelfingenomen | vaardigheden: zwaardvechten, speerwerpen | zwaktes: onempathisch, zelfoverschatting

• District 2
    Maira Stint | 34 | Vrouw | District 2 | Mentor, winnaar van de 83e Spelen | persoonlijkheid: stoïcijns, genadeloos, scherp | vaardigheden: tactiek, leiderschap | zwaktes: rigide in haar meningen en plannen, kort lontje

Mentor tba

• District 3
    Kellan Trove | 15 | Man | District 3 | Tribuut | persoonlijkheid: stil, onzeker, loyaal | vaardigheden: groot ruimtelijk inzicht, sterk, stille kracht op de achtergrond | zwaktes: ongemakkelijk en daarom niet uitgesproken charismatisch, op zoek naar bevestiging

Tribuut tba

• District 4
    Kaia Mirren | 16 | Vrouw | District 4 | persoonlijkheid: veel bravoure, eigenwijs, nieuwsgierig (té) | vaardigheden: zwemmen, harpoenwerpen, weven | zwaktes: impulsief, niet loyaal

• District 5
    Cieran Holt | 60 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: teruggetrokken, observant, gehard | vaardigheden: logica en redeneren, rustig blijven onder stress |
    zwaktes: niet in touch met z’n emoties, niet goed in leiderschap nemen, morphlingverslaving

Halie Stern | 32 | Vrouw | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: alert, cynisch, bemoeial | vaardigheden: sabotage, fotografisch geheugen | zwaktes: snel paranoïde, wil te veel haar eigen zin doordrukken

Rennick Kael | 13 | Man | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: competitief, intuïtief, plaaggeest | vaardigheden: improviseren, snelle en lichte tred | zwaktes: jong, verdwijnt snel op de achtergrond

Elisha Vain | 16 | Vrouw | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: dapper, haantje-de-voorste, opvliegerig | vaardigheden: slim, veel mensenkennis, niet makkelijk te provoceren | zwaktes: onhandig, geen ervaring met wapens

• District 6
    Corine Kerrow | 30 | Vrouw | District 6 | Mentor, winnaar van de 88e Spelen | persoonlijkheid: rusteloos, scherp van tong, bitter | vaardigheden: medische vaardigheden, goede kennis van eetbare planten | zwaktes: heeft sinds haar Spelen last van chronische pijn, slecht ter been

Nico Winsor | 50 | Man | District 6 | Mentor, winnaar van de 67e Spelen | persoonlijkheid: empathisch, rustig | vaardigheden: fit, intelligent | zwaktes: afwachtend

Issery Fenwick | 17 | Vrouw | District 6 | persoonlijkheid: intens, loyaal, vurig | vaardigheden: navigeren, opgaan in de omgeving | zwaktes: slecht zicht, te goed van vertrouwen

Eyric Thrane | 15 | Man | District 6 | persoonlijkheid: grappig, vlot, roekeloos | vaardigheden: mechanische reparaties, vindingrijkheid | zwaktes: makkelijk afgeleid, fysiek niet sterk

• District 7
    Virello | 31 | Man | Capitool | Begeleider van District 7 | persoonlijkheid: ijdel, stipt, zelfbewust, onhandig
    Nash Connor | 17 | Man | District 7 | persoonlijkheid: doelgericht/direct, nors, judgmental | vaardigheden: sterk, goed met bijlen, hand-to-hand-combat | zwaktes: op zichzelf, werkt mensen op hun zenuwen

• District 8
    Tribuut ntb

• District 9
    Hanna Venn | 36 | Vrouw | District 9 | Mentor, winnaar van de 79e Spelen | persoonlijkheid: slim, genadeloos, leugenachtig | eigenschappen: deceptie, vindingrijkheid | zwaktes: wantrouwig, slecht in connecties leggen

Joran Pels | 74 | Man | District 9 | Mentor, winnaar van de 45e Spelen | persoonlijkheid: ooit een onverwachte lieveling van het Capitool omdat hij als underdog de Spelen won, nu oud en afgeserveerd. Stellig, level-headed en loyaal | vaardigheden: all-round goede mentor, inzichtelijk | zwaktes: ouderdomskwalen, onderliggende bitterheid

Rica Moss | 12 | Vrouw | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: goedlachs, nieuwsgierig | vaardigheden: slim, kan goed knopen leggen, goed instinct | zwaktes: jong, dus klein en niet erg sterk, naïef

Bram Kerrow | 18 | Man | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: bot, imponerend, dapper | vaardigheden: close combat, camouflage | zwaktes: slecht in evenwicht houden, zware tred

• District 10
    Theo Flice | 16 | Man | District 10 | Tribuut | persoonlijkheid: eigenwijs, eerlijk, groot rechtvaardigheidsgevoel | vaardigheden: jagen, goed met dieren | zwaktes: goedgelovig, rechtvaardigheidsgevoel kan ook tegen ‘m werken

• District 11
    Malik Redd | 12 | Man | District 11 | Tribuut | persoonlijkheid: gevoelig, introvert, observerend | vaardigheden: slim, empathisch | zwaktes: jong, snel overweldigd, weinig levenservaring

• District 12
    Tributen ntb

Regels
    > Respecteer elkaar en elkaars personages. Denk met elkaar mee zodat iedereen een plek krijgt in de rpg.
    > Posts zijn in het Nederlands
    > Maximaal twee personages p.p.
    > Sommige personages zullen sterker zijn dan anderen. Dat is prima, maar houd het logisch (waarom heeft diegene deze vaardigheden?) en in balans - iedereen heeft zwakke punten.
    > Gezien het onderwerp van de rpg zullen er heftige thema's voorkomen, maar ga hier respectvol en realistisch mee om.

[ bericht aangepast op 17 mei 2025 - 22:21 ]

Heeft iemand een leuke vraag van de dag?

Also, ik heb nog steeds SOTR niet gelezen... haha

Omnia mutantur, nihil interit

Als je character in deze tijd zou leven, welke artiest of muziekstijl zou hij/zij dan leuk hebben gevonden?

Raja is sowieso een pop princess girly, met liefde voor Charli XCX, Chappell Roan en backstage tickets voor Gaga (en @vergankelijk, als Vip de prijsvraag op Raja's livestream goed beantwoordt, kan hij ook kaarten winnen, omg😍).

Nash gaat naar een of andere louche underground tent waar de locale dead metal band in een microfoon staat te schreeuwen. Nash gaat uiteraard om te beuken in de moshpit. Aan het einde van de avond krijgt hij ruzie wanneer hij uit principe geen peuk wil geven aan een middelbare vent die eerder nog een jonge meid stond lastig te vallen.

[ bericht aangepast op 19 mei 2025 - 21:54 ]

hodie mecum eris in paradiso

Ik denk dat Isolde naar klassieke muziek zou luistern, vooral graag naar piano en naar muziek die niet al te bombastisch is.

Vip zou luisteren naar wat op dat moment "in" is, en goed gaan op de meest generic, formulaic hitjes.

Oh leuke vraag!
    Ik denk dat Marigold into akoestische, folky muziek zou zijn maar ook evengoed Folklore van Taylor Swift, hehe.

Abel is meer into band zoals Pearl Jam, Nirvana, Red hot Chili peppers, … de oldies but goldies

Even the smallest can change the course of the future

Als Jude in onze wereld zou leven dan zou ze helemaal haar neurodivergentie omarmen en de natuur als special interest hebben, dus ik denk dat ze echt naar een niche muziekgenre rondom natuur zou luisteren. Ik denk zelf meteen aan Cosmo Sheldrake, maar ik weet niet of iemand dat wat zegt 🤭

Voor Elijah heb ik zelfs een playlist en dat is een beetje Escapism Royalcore meets Bass Heavy.

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Oeh heerlijke nieuwe rol en leuke vraag!!

Goldie zou helemaal boyband/girlypop/Swiftie/Dua Lipa-fan zijn. En alles wat Raja leuk vindt, vindt zij ook leuk, duh.

Cole houdt, denk ik, iets meer van alternatieve muziek?

(omg, heb ik nu zowaar een personage dat niet van musicals houdt?!!?!!!???)

Protect the people.

Wacht ik eigenlijk nog op Dane's post voor ik Cole schrijf? (:

Protect the people.

Omatikaya schreef:
    Wacht ik eigenlijk nog op Dane's post voor ik Cole schrijf? (:

Ik dacht dat ik wel eerst met Dane was.

Wilde hem vandaag ook gaan schrijven, maar ik kom niet in mijn Word online waar al m'n opmaak etc staat :')
    Ben ineens uit mijn Microsoft account en ik weet m'n wachtwoord niet meer lol. Alleen gek genoeg kan ik m'n wachtwoord ook niet opvragen want ik heb te vaak een herstel code opgevraagd (2x? En de eerste kwam maar niet binnen??? dus je wordt bedankt Microsoft...)

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

O handig ): Laat maar weten!

Protect the people.

Moriendi schreef:
    Als je character in deze tijd zou leven, welke artiest of muziekstijl zou hij/zij dan leuk hebben gevonden?

Raja is sowieso een pop princess girly, met liefde voor Charli XCX, Chappell Roan en backstage tickets voor Gaga (en @vergankelijk, als Vip de prijsvraag op Raja's livestream goed beantwoordt, kan hij ook kaarten winnen, omg😍).

Nash gaat naar een of andere louche underground tent waar de locale dead metal band in een microfoon staat te schreeuwen. Nash gaat uiteraard om te beuken in de moshpit. Aan het einde van de avond krijgt hij ruzie wanneer hij uit principe geen peuk wil geven aan een middelbare vent die eerder nog een jonge meid stond lastig te vallen.

Lyssa zou van de indie/folk muziek zijn. Denk bijvoorbeeld aan Hozier.

Dane luistert naar een mix van van alles.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Novalunosis schreef:
    (...)

Lyssa zou van de indie/folk muziek zijn. Denk bijvoorbeeld aan Hozier.

Dane luistert naar een mix van van alles.

Lyssa heeft smaak! 👑Hozier👑🖤.

[ bericht aangepast op 21 mei 2025 - 20:22 ]

Moriendi schreef:

Gail zou echt een beetje naar van alles kunnen luisteren. Haar zie ik ook vlot gewoon een radiozender op zetten met de top 40 aan, of juist eens eentje met wat oudere muziek.

Cyrille zie ik wel als een Elvis fan. Of meebléren op Dolly Parton's 9 to 5 terwijl ze de hooibalen aan het verslepen is.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Maele schreef:
    (...)
    Cyrille zie ik wel als een Elvis fan. Of meebléren op Dolly Parton's 9 to 5 terwijl ze de hooibalen aan het verslepen is.

I love this 😭

Moriendi schreef:
    (...)
    I love this 😭

It's good, huh? Toen ik er over nadacht zag ik haar al helemaal bezig, haha.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

(mocht iemand iets voor Vipsanius af willen spreken - altijd leuk!)

Vipsanius Redgrave

29 ● Mentor ● District 2 ● 89e Hongerspelen

Caesar Magnus Aureliusinsert dad joke
    Tot zover is Caesar alles wat Vipsanius graag had willen zijn. Dat hij de kans heeft om zijn Spelen nog vorm te geven, vormt een bron van grote jaloezie.

Ellerey “Elijah” Kamalinsert dad joke
    more coming

Flint Heaventhorninsert dad joke
    more coming

Elias “Eli” Blackwellinsert dad joke

Dane Dynarisinsert dad joke

Rajann “Raja” Luxyoung, hot, and fabulous
    Ook al is Raja een stuk jonger dan Vipsanius, zodra de jongen om onverklaarbare redenen zijn Spelen won en prompt uitgroeide tot een Capitool idool zocht Vipsanius – met succes – toenadering. Ze trekken samen op en Vipsanius verschijnt zo nu en dan in één van Raja’s livestreams in de hoop mee te liften op zijn succes. Intern kijkt hij echter flink neer op de jongen.

Caspian Fairhorninsert dad joke
    Caspian neemt aanstoot aan Vipsanius’ uitspraken. Dat maakt niet echt uit, want Caspian komt uit District 10. Ew.

Lloyd Prescottinsert dad joke

Cole Reedknock, knock, who’s there? nobody
    Cole wist ooit, toen ze elkaar ontmoetten, niet dat Vipsanius ook een winnaar was. Iemand uit District 12. Sindsdien ontwijkt Vipsanius de man het liefste.

Abel Odairinsert dad joke

Nash Ardor Huntsmaninsert dad joke

Vesper Centoreinsert dad joke
    more coming

Gail Voxxmy ex said I never listened – at least that’s what I think she said
    Allebei Careers – Gail en Vipsanius hebben een paar afspraakjes gehad. Hij won het jaar na haar en tijdens de 90e Hongerspelen trokken ze wat meer naar elkaar toe. Al snel bleek echter dat waar Vipsanius de schijnwerpers actief opzocht Gail daar het liefste buiten bleef. In die zin vormden ze een catalysator in het denkproces van de ander, en hoewel ze snel besloten dat ze geen match waren, is er altijd een soort verwantschap tussen de twee gebleven. Ze zoeken elkaar nog wel eens op en tijdens de Spelen zoekt hij Gail graag op als bondgenoot.

Veera Marleninsert dad joke

Nerissa Passmorecrush detected, emotions… loading
    Vipsanius is geïntrigeerd door Nerissa, die uit een acceptabel district komt en bovendien knap is om te zien. Hij beseft nog niet echt dat hij haar écht leuk zou kunnen gaan vinden, maar luistert net iets beter als zij iets vertelt. Nerissa is een van de weinigen die vraagtekens zet bij zijn opmerkingen en van wie hij dat – tot op zekere hoogte – kan hebben. Hij wil haar graag beter leren kennen.

Stelmaria “Stella” Riversinsert dad joke
    more coming

Lyssa Thimbletoninsert dad joke
    more coming

Cyrille Eathoninsert dad joke
    more coming

Marigold Larkinsert dad joke

Jude Schafferinsert dad joke
    Vipsanius is niet onder de indruk. Een makkelijke kill voor Goldie, als je het hem vraagt.

Goldie Solomonlet me con-tribute to your success
    Goldie is dit jaar een van Vipsanius’ tributen.

Isolde Twynedo you think I should act like a good men-tor?
    Dat Isolde zelden in het Capitool is, vindt Vipsanius maar raar. Ze botsen regelmatig over hun tributen en verschillende mentorstijlen, maar voor iemand die daar veel meningen over heeft, is Isolde geïnteresseerd in de training die Vipsanius kreeg als Career. Dat ze deze interesse toont, vindt hij vleiend en maakt dat hij wat loslippiger is dan hij anders zou zijn.

Aurelia Sterlinginsert dad joke
    Net als voor Caesar liggen voor Aurelia alle mogelijkheden nog open. Vipsanius benijdt ze om hun jeugd, hun potentieel... en het feit dat zij wel uit District 1 komen. Bovendien heeft hij zomaar het gevoel dat zijn Spelen niet tot de lange lijst aan Spelen behoren die Careers op de opleiding bekijken.

Isolde Twyne

24 ● Mentor ● District 8 ● 92e Hongerspelen

Caesar Magnus Aureliusto be determined
    Caesar vindt Isoldes “record” in haar Spelen indrukwekkend. Isolde walgt van Careers zoals Caesar en hoopt dat hij het niet ver schopt.

Ellerey “Elijah” Kamalsupply and demand
    Aan het begin, toen Elijah en Isolde elkaar voor het eerst ontmoetten, was er nog niet zoveel aan de hand, en voelde ze niets dat op afkeer leek. Dit veranderde echter toen Isolde Cole ontmoette, en langzaam maar zeker werd dat hij ernstig verslaafd is aan bepaalde middelen. Middelen die hij samen met Elijah gebruikt. Isolde vindt het maar niets dat Cole en Elijah zoveel tijd met elkaar doorbrengen en is al eens op feestjes langs gekomen om te controleren wat ze deden.
    Toen dit een tijd terug ook het geval was, suggereerde Elijah op niet al te vriendelijke toon dat Isolde wellicht eens een "chill pill" kan nemen. Daarmee was het eerste zaadje voor morphling geplant. Ze kaatste de bal terug, en maakte een venijnige opmerking over het feit dat hij zich niet om de arme kinderen in de Spelen bekommert - en naar de pijpen van het Capitool danst.
    Na de dood van Talon wilde Isolde graag meer morphling. Tegen al haar principes in is ze toen naar Elijah gegaan, die haar verzoek afwees. Uiteindelijk heeft ze de morphling van Cole gekregen, maar nu ze niet meer goed naar hem toe kan, zal het er mogelijk op uit komen dat ze wéér bij Elijah aan moet kloppen. En de kans is zeer aanwezig dat hij nu wraakzuchtig genoeg is om haar vraag zomaar in te willigen...

Flint Heaventhornto be determined
    more coming

Elias “Eli” Blackwellthey clash in words, but understand in silence
    Eli is de winnaar die Isolde het langst kent: hij was namelijk haar mentor in haar Spelen. Het begon allesbehalve perfect: Isolde was niet blij met haar mentor, die maar wat lanterfanterde (in haar optiek) en daarom trok ze meer naar haar andere mentor toe. Eli’s slechte reputatie in District 8 hielp daar niet bij.
          Achter de schermen wist Eli echter sponsors voor Isolde te regelen die voor een groot deel aan haar winst bijdroegen. Samen gingen ze op Victory Tour, waar Eli Isolde het Capitool-leven van winnaars liet zien. Isolde vond het maar niets. Toch belandden ze op een gegeven moment op een watch party, waar alle Spelen met winnaars van District 8 werden getoond – inclusief die van Eli. Toen haar mentor er plotseling uit gooide dat zijn beelden gemanipuleerd waren, wist ze niet wat ze daar van moest denken. Isolde is er nooit echt op teruggekomen.
          Tijdens de Spelen die volgden waren ze samen mentor. Hun band is wat beter geworden, maar ze zijn het regelmatig met elkaar oneens en zijn niet bang om dat te laten blijken. Waar Isolde het Capitool-leven het liefste mijdt en gewoon thuis is, is dat voor Eli net andersom. Ook vindt ze dat hij te weinig betrokken is bij de tributen, waar hij haar naïef vindt in haar betrokkenheid. Ze wonen allebei in de Victors’ Village van 8, maar zien elkaar eigenlijk alleen gedurende de Spelen. In een ver verleden hebben ze in een dronken bui een keer gezoend. Het was voor allebei meteen duidelijk dat dat de eerste en de laatste keer was.
          Hoewel hun band niet altijd even goed is, betekent het niet dat Isolde niet op Eli gesteld is. Over de jaren is er een soort wederzijds begrip ontstaan door wat ze hebben meegemaakt en waar ze vandaan komen. Voor Isolde voelt Eli als een ver familielid uit een extreem dysfunctionele familie waar je aan vastzit, die je laat zien hoe je zelf bent (tegen wil en dank), en om wie je ondanks alles geeft – al kan je de ander soms wel wat doen. Hoewel ze vaak kibbelen vindt ze de zeldzame rustige momenten die ze delen prettig, zoals de treinreis terug naar huis elk jaar. In die momenten komt hun band het best tot zijn recht.
          Eli kan Isolde goed op de kast jagen – met opmerkingen over het Capitool, haar betrokkenheid, en recentelijk haar trainingen – maar soms bijt ze terug. Tijdens de 99e Spelen hadden ze een fikse aanvaring – toen Isoldes neefje meedeed en ze de andere tribuut verwaarloosde. Eli bracht dit ter sprake waar de tributen bij waren. Isolde was niet blij. Uiteindelijk kwam het weer enigszins goed toen hij er voor Isolde was na Talons dood. De kwetsbare momenten die ze samen hebben meegemaakt hebben gezorgd voor (stilzwijgende) waardering, maar zijn te schaars voor een goede vriendschap.
          It’s a rocky road.

Dane Dynariswhat’s done cannot be undone
    Zonder Dane had Isoldes neefje Talon nog geleefd. Het is dus niet gek dat Isolde een bloedhekel aan deze jongen heeft. Helaas won hij zijn Spelen nog, ook. Isolde kan hem niet luchten of zien en kijkt op tegen de 100e Spelen, waar hij als mentor op zal treden. Op zijn beurt vindt Dane haar gedrag maar hypocriet.

Rajann “Raja” Luxwere you playing the hermès games?
    Raja en Isolde hebben elkaar vorig jaar ontmoet bij een modeshow in het Capitool. Als winnaar uit District 8 werd Isolde geacht aanwezig te zijn en hij liep de nieuwe show als model. Echt haar hoofd had Isolde er niet bij. Haar neefje was net gesneuveld bij de Spelen en ze zou nog liever opgesloten zitten in één van de oude fabrieken in District 8 dan in het met wolkenkrabbers gevulde Capitool. Na de show vluchtte Isolde weg uit de menigte, een kleedkamer in. Die van Raja, welteverstaan. Het duurde even voor ze hem herkende, zonder de haute couture.
          Isolde had een zwak moment en Raja een luisterend oor; ze vertelde over haar neefje Talon, hoe kansloos de kinderen in de armere districten zijn, hoe zelfs geld weinig verschil lijkt te maken en… de illegale trainingen die ze kinderen zelf kosteloos aanbiedt.
          Pas de dag erna besefte Isolde wat ze had aangericht. Vanaf dat moment leeft ze in angst dat Raja zich verspreekt, dat haar training plotseling als #spon opduikt in een of andere idiote livestream, dat hij heimelijk een informant is van het Capitool die zich veel dommer voordoet dan hij is en de informatie allang doorgebriefd heeft Dat hij zo close is met allerlei prominenten in het Capitool jaagt haar genoeg angst aan om er regelmatig over te piekeren. En het is maar de vraag of hij de implicaties van deze informatie begrijpt.
          Daarnaast brengt het de relatie tussen de twee in balans. Als mentor is Isolde niet gediend van hoe Raja zijn tributen als pionnen gebruikt voor zijn eigen faam en ze moet zich inhouden hier geen commentaar op te leveren; op zijn beurt vindt Raja Isolde maar intimiderend en hoopt hij eigenlijk dat zij zich als een mentor voor… hem opwerpt. Ze heeft medelijden met zijn tributen, en gruwelt van zijn online presence en de nabijheid van het Capitool die hij graag op lijkt te zoeken. Dathij door dom geluk zijn Spelen won, confronteert Isolde bovendien met een onaangenaam idee over haar eigen Spelen. Tegelijkertijd beseft Isolde nog niet goed hoeveel ze van Raja zou kunnen leren over het regelen van sponsors.

Caspian Fairhornclose friends
    Caspian was de winnaar vóór Isolde. Op een vreemd soort manier voelde Isolde zich daarom verbonden met de jongen toen ze tijdens de 93e Spelen met elkaar in contact kwamen. Isolde hielp Caspian om uit het diepe dal te komen waar hij zich op dat moment in bevond. Met haar ging het op dat moment naar omstandigheden goed, en er zijn was voor haar een no-brainer.
          Sindsdien zijn ze bevriend. Isolde zoekt Caspian graag op voor bondgenootschappen tussen hun tributen, ze hoort graag verhalen over District 10 en reist er graag heen en hij deelt haar afkeer van het Capitool. Als ze er zijn elk jaar voor de Spelen glippen ze regelmatig samen weg naar een rustigere plek, om even op adem te komen. Isolde is erg op Caspian gesteld – helemaal nadat hij er voor haar was tijdens de 99e Spelen – en wil hem graag eens uitnodigen in District 8. De enige reden dat ze dit nog niet heeft gedaan is vanwege haar illegale trainingen.

Lloyd Prescottrevolution is an act of love
    Als klein meisje zag Isolde Lloyds Spelen en was ze zwaar onder de indruk van zijn tactieken. Dit gaf haar het vertrouwen dat niet alleen sterke, maar juist intelligente kinderen de Hongerspelen kunnen winnen. Sterker nog: ze heeft zich hierdoor laten inspireren, en een deel van haar eigen overwinning heeft ze aan de man te danken. Daardoor heeft ze altijd een beetje tegen Lloyd opgekeken.
          Van zijn betrokkenheid bij de rebellie weet ze niets. Stiekem vindt ze het ook jammer dat hij zo prominent in het Capitool-leven figureert. Isolde weet echter niet dat hij via één van zijn tributen in een vorig jaar over haar trainingen heeft gehoord en daarom toenadering tot haar zoekt. Lloyd kan nog niet goed inschatten wat Isoldes motieven voor haar illegale trainingen zijn en probeert dit te ontdekken.
          Gaandeweg zal Isolde dankzij Lloyd steeds verder betrokken raken bij de rebellie en zullen ze op romantisch vlak dichter naar elkaar toe groeien. Voor nu schippert ze echter tussen nieuwsgierigheid en wantrouwen. Wat wil hij van haar? Vanwaar zijn interesse? Is hij te vertrouwen?

Cole Reedlet me fix you
    Misschien, achteraf gezien, was hun meet-cute een indicatie van hoe grimmig hun relatie zou worden: Cole en Isolde ontmoetten elkaar tijdens de 98e Spelen, toen twee van hun tributen – die bondgenoten waren en in een hindernis liepen – tegelijkertijd om het leven kwamen en ze allebei weggeroepen werden. Op dat moment sloeg de vonk over, hoewel het nog even duurde voor ze daadwerkelijk een relatie kregen – een aantal maanden later.
          Ongeveer een half jaar lang was het enig. Cole was een charmeur, ze hadden het samen naar hun zin en het was zowaar gezellig. Toen kwamen de 99e Spelen in beeld. In de opmars daar naar toe verergerde zijn misbruik van alcohol en morphling, en was hij steeds vaker in het Capitool te vinden – iets waar Isolde zo haar mening over had. Juist omdat zij niet vaak in District 12 kwam en ook niet in het Capitool – en omdat Cole zijn verslavingen goed verborgen weet te houden – heeft het lang geduurd voordat ze de ernst van het alles besefte.
          Een aantal keer heeft Isolde Cole om morphling gevraagd. Hij heeft de boot echter altijd afgehouden omdat hij te veel om haar geeft. Recentelijk heeft hij haar dit wel gegeven, nadat Isolde veinsde dat ze het nodig had voor haar zieke vader.

Abel Odairyou remind me of someone
    Hoewel Isolde Abel niet kent, weet ze wel wie zijn ouders zijn. Als mentor hoorde ze met enige regelmaat de naam van Finnick Odair voorbij komen, maar uiteindelijk hadden ze weinig overlap in de jaren dat ze allebei mentor waren, waardoor ze de twee voormalige Careers uit District 4 nooit goed heeft leren kennen. Omdat ze echter allebei Careers waren, staat Isolde niet erg positief tegen ze, en varieert haar mening tussen “neutraal” en “negatief”.
          Maar Isolde is niet helemaal gevoelloos: ze kan zich nauwelijks voorstellen hoe het moet zijn om te zien dat je zoon mee moet doen. Dat maakt ook dat ze Abel het liefste uit de weg zal willen gaan: hij doet haar aan Talon denken.

Nash Ardor Huntsmanto be determined

Aurelia Sterlingto be determined

Vesper Centoreto be determined
    more coming

Veera Marlenwhere flowers bloom, so does hope
    Ook al was Isolde heus wat gewend, Veera’s Spelen waren uitzonderlijk naar om naar te kijken, vier jaar na haar eigen overwinning. Ze had met het meisje te doen. Tijdens haar Victory Tour raakten ze aan de praat en daar groeide langzaam maar zeker een vriendschap uit. Aan het begin was Isolde vooral bezorgd, waardoor de dynamiek in eerste instantie scheef was. Naarmate Veera echter ouder werd, veranderde dit nadat ze er wat van zei. Nu is de vriendschap gelijkwaardiger.
    Isolde belt met Veera en schrijft haar graag brieven waarin ze bloemen en stekjes uitwisselen. Isolde droomt graag weg over andere districten en natuur met Veera. Veera is daarnaast een van de weinigen die doorheeft wanneer het met Isolde niet goed gaat.

Nerissa Passmoreto be determined
    more coming

Stelmaria “Stella” Riverssinging is the sound of the soul
    Stella en Isolde kennen elkaar nog niet zo lang; nog maar een jaar. In eerste instantie moest Isolde dan ook niet zo veel van het meisje uit District 4 hebben. Maar toen ze vorig jaar Stella trof tijdens een paniekaanval bleef ze bij haar, en sindsdien heeft Stella Isolde in haar hart gesloten. Sindsdien zijn ze onverwachts close geworden. Ze kunnen met respect en empathie voor elkaar praten over hun verschillende opvattingen ten aanzien van het Capitool en Stella doet voorzichtige pogingen om Isolde meer in dat leven te betrekken. Met wisselend en beperkt succes. Op haar beurt heeft Isolde wat vraagtekens bij Wade en hun relatie, al deelt ze dit nog niet echt met Stella. Verder zingen ze graag samen.

Lyssa Thimbletonto be determined
    more coming

Cyrille Eathonjust another victim of the games
    Isolde kent Cyrille nog niet.

Marigold Larkwe don’t see things as they are, we see things as we are
    Isolde heeft Marigold ontmoet toen laatstgenoemde nog een klein meisje was. Op haar Victory Tour. In de 92e Spelen was Isolde voorbereid; Marigolds broer Cider was dat allerminst toen hij zo schrok van al het geweld dat tijdens het initiële bloedbad plaatsvond dat hij zich prompt instinctief voor Isolde worp en daarmee haar leven redde. Isolde was stomverbaasd; van tevoren hadden ze slechts enkele keren gesproken. De grote familie waar hij toen over verteld had, ontmoette ze later dat jaar tijdens haar Victory Tour.
          Tijdens de recente Reaping meende ze twee meisjes te herkennen als familie van Cider. Maar belangrijker nog: aan de vastberadenheid waarmee Marigold naar voren liep, aan haar heldere stem toen ze de plaats van haar zusje innam, leidde Isolde af: dit meisje is voorbereid. Deze eigenschap herkent ze in zichzelf en versterkt de (onbewuste) loyaliteit die ze naar Marigold en de familie Lark voelt.

Jude Schafferto be determined
    more coming

[ bericht aangepast op 25 mei 2025 - 8:50 ]