• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

^Sterkte Belle (K)

Ik vind het wel leuk om het ook een keertje te organiseren, maar ik kan er helaas dan niet zo'n prachtige verhaalervaring van maken zoals jij, Marjanne XD die creatieve energie moet naar m'n minor-project whahahha

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    ^Sterkte Belle (K)

Ik vind het wel leuk om het ook een keertje te organiseren, maar ik kan er helaas dan niet zo'n prachtige verhaalervaring van maken zoals jij, Marjanne XD die creatieve energie moet naar m'n minor-project whahahha

Hahahaha dat is geen enkel probleem! Al is het jammer als jij niet meedoet want je steekt je creatieve energie ook absoluut in de theorieën in dit spel hihi

(wbw) (wbw) Als iemand anders het ook ziet zitten, roep maar, dan doe ik de derde ronde mee om voor het scheepsrecht jullie voor een derde keer om de tuin te leiden-- ehh, te overtuigen van mijn onschuld, anders organiseer ik het wel!

Als ik verder gewoon dit format kan aanhouden wil ik volgende maand best een nieuw potje starten en de rollen verdelen hoor ;p

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Als ik verder gewoon dit format kan aanhouden wil ik volgende maand best een nieuw potje starten en de rollen verdelen hoor ;p

Jaa ik heb dit format bewust in een story gezet zodat iedereen er iets mee kan haha!

Leuk idee om de organisatie een beetje door te wisselen denk ik :3

[ bericht aangepast op 19 mei 2025 - 12:43 ]

Het was leuk ^^ en sorry voor het alleen maar irritant zijn met niks vertellen :')

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    Het was leuk ^^ en sorry voor het alleen maar irritant zijn met niks vertellen :')

Hahahaha. Ik denk dat als je jezelf echt verdacht wilt maken, je toch gewoon een rol moet gaan claimen die iemand anders ook heeft en dan nét ondoordachte theorieën moet delen xD Dat je daarmee sneller stemmen naar je toe trekt :p

Leodh schreef:
    hè, verdorie 😂😂 ik had het wel heel mooi gevonden als ik Joy en Natas mee had kunnen krijgen om toch op Lieke te stemmen, maar helaasch XD

hihi, ja neeee toch ook even onderbuik gevoel! Maaaar echt fantastisch gedaan wel!!

let the fears you have fall away

Necessity schreef:

Ik vond je sassyness vooral heel grappig hehe

Even the smallest can change the course of the future

Ringwraith schreef:

Ooehhh dat zou mega leuk zijn Natas :Y)

Necessity schreef:

Ik heb vooral heel erg hard gelachen bwahahaha, de audacity van mijn rol claimen was zo grappig 😂😂😂

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik heb me ook echt enorm vermaakt 😂
    Lieke, dat was ook echt een spur of the moment beslissing 😂 maar dacht, dat gaat vast leuk worden, lets do it

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Is het tijd voor een nieuwe editie? 🤩

I'd be in! Ik kreeg laatst helemaal kampvuur-mashmallows-weerwolven vibes dus op Q Weerwolven is the next best thing :Y)

[ bericht aangepast op 8 juli 2025 - 9:48 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Mocht je een nieuwe editie doen stuur je me een Pb? (dat zie ik sneller dan een nieuw topic)
    Het is heeeeeel lang geleden dat ik een potje weerwolven op Q heb gedaan. Dus super leuk!

It's never gonna happen, Guys.

ik ben ook bij ofc (wbw)