okay laat ik eens een poging doen! ik ga het niet net zo uitgebreid doen als Lieke (kudos), maar wil wel raden.
Van Nakoma en Jesse (en gedeeltelijk Cordelia) weet ik het niet zeker want daar ben ik niet genoeg mee in contact geweest/gelezen.
Als ik zou moeten gokken, denk ik dat Jesse niet vies is van een leugentje of twee, Cordelia wel aan leugentjes voor bestwil doet of een verzachtende manier soms probeert te zoeken, en Nakoma nogal streng kan zijn erin. Maar hoe het is als ze het van iemand terugkrijgen? Ik denk dat, dat nog wel anders kan zijn. Bijv. voor Jesse en Cordelia, die zouden het liefst zoveel mogelijk de waarheid willen/kunnen aanhoren. Bij Nakoma denk ik juist dat als het "te" eerlijk/rechtstreeks is, dat ze daar niet zo goed mee overweg kan. En natuurlijk geldt bij alle personen wel wie het precies zegt.
Viktor is het gemakkelijkste hierin lijkt me. Verwacht een transparante communicatie, geeft transparante communicatie. (Maar iets wat iemand anders "niet aangaat", gaat degene niet aan?)
Elliot. . . lijkt me iemand die voornamelijk verwerkingstijd nodig heeft. Niet eens zozeer dat hij iemands eerlijkheid niet aankan, maar meer dat hij voldoende tijd krijgt om het te verwerken / er op zijn eigen manier mee om te kunnen gaan.
En Bennie? Saving one of the best for last. Op zich geloof ik wel dat hij het kan waarderen maar tegelijkertijd, als het té dichtbij komt, dat hij er niets van wilt weten.
Iedereen heeft op zijn/haar manier nog open wonden dus het ligt imo heel erg aan de persoon, de intentie, de situatie, de verwoording.
[ I will always love you ]