• De ene leest en onthoudt alles wat ze ooit hebben gelezen; een ander leest graag, maar heeft moeite met het bijhouden van alles; weer een ander leest en houdt alles bij via een dergelijke book tracking website en/of app.

Ik val zelf onder het laatste en ik gebruik al enige tijd Goodreads en sinds vorig jaar weer actief. Nu ben ik sinds dit jaar ook Storygraph gaan gebruiken - deze laat ook je statistieken zien.

De reden hiervoor is dat ik eind 2023 de keuze heb gemaakt om vanaf 2024 een fysieke Reading Journal bij te houden en dit ook in Goodreads bij te houden en (korte) reviews te schrijven - dit allemaal om mijzelf te motiveren en te stimuleren om weer meer te gaan lezen. Save to say, it worked!

Wat mij leuk lijkt is om dit topic te gebruiken om o.a. elkaar toe te voegen aan dergelijke book tracking apps en eventueel ook je doelen van dit jaar met elkaar te delen. Wil je je linkjes naar de book tracking websites (maakt niet uit welke) ook in het starttopic? Deel ze in een bericht en ik zet ze zo snel mogelijk in de lijst!

SCORPlO: Goodreads | Storygraph
    Kobyla: Goodreads | Storygraph
    Sgaeyl: Goodreads | Storygraph
    Ringwraith: Goodreads | Storygraph | Hebban
    Frodo: Goodreads

[ bericht aangepast op 20 jan 2025 - 15:32 ]

"Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

SCORPlO schreef:
    Langzamer lezen zodat ik de laatste dagen van januari elke dag kan lezen en geen nieuw boek hoef te starten om dat te doen (':
    Alles voor de challenge, haha.

Welke challenge ben je aan het doen?

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

SCORPlO schreef:
    Langzamer lezen zodat ik de laatste dagen van januari elke dag kan lezen en geen nieuw boek hoef te starten om dat te doen (':
    Alles voor de challenge, haha.

En dag heb je ik die nog gauw probeert een 3e boek voor deze maand uit te lezen, haha.

escuella schreef:
    Ik heb jullie vandaag allemaal toegevoegd op Goodreads! <3

Ik zag het, ik heb je ook toegevoegd! Wil je ook nog in de lijst in het startbericht?

Sgaeyl schreef:
    (...)

Welke challenge ben je aan het doen?

De January Pages Challenge op Storygraph. Elke dag lezen en dit ook in Storygraph zetten en dan maak je kans om van alles te winnen.

Kobyla schreef:
    (...)

En dag heb je ik die nog gauw probeert een 3e boek voor deze maand uit te lezen, haha.

Ik ben momenteel (al) bezig met boek nummer 6 van dit jaar, oops.

SCORPlO schreef:
    (...)

De January Pages Challenge op Storygraph. Elke dag lezen en dit ook in Storygraph zetten en dan maak je kans om van alles te winnen.

Ooh, die doe ik inderdaad ook mee, maar ga hem helaas niet halen, haha

Ik heb StoryGraph maar vergeet de helft van de boeken waar ik aan begin er op te zetten en vergeet dat dan ook bij te houden haha

SCORPlO schreef:
    (...)

Ik zag het, ik heb je ook toegevoegd! Wil je ook nog in de lijst in het startbericht?

Nee, dit is prima zo! Dankjewel! (:

Je remue le ciel, le jour, la nuit. Je danse avec le vent, la pluie.

SCORPlO schreef:
    (...)

Ik ben momenteel (al) bezig met boek nummer 6 van dit jaar, oops.

Damn, lekker bezig! Ik denk wel dat ik volgende maand maybe iets meer zal lezen, hangt een beetje af van hoe dingen gaan.

Kobyla schreef:
    (...)

Damn, lekker bezig! Ik denk wel dat ik volgende maand maybe iets meer zal lezen, hangt een beetje af van hoe dingen gaan.

Ik denk heel eerlijk dat ik het niet vol ga houden om de rest van het jaar ook elke dag te lezen, maar wel elke maand minimaal 1 boek.

Ik vind deze maand stats een leuk deel van Storygraph!

Oeh, zodra ik alles goed op m'n telefoon heb geïnstalleerd zal ik eens kijken naar mijn stats!

Goed begin ^^

Kobyla schreef:

Ik vind deze maand stats een leuk deel van Storygraph!

Ik vind de stats van hoe lang je met boeken bezig bent geweest in een maand ook heel leuk om te zien.

So far so good. Nog steeds elke dag gelezen!