• Dag lieve users,

Een nieuw jaar, een nieuwe SOTY!
    Voor dit jaar worden er opnieuw 2 thema's gegeven, waarin jullie naar hartenlust kunnen schrijven. Het eerste thema werd gekozen door Halbrand/Marthe, de winnaar van SOTY 2024. Voor het tweede thema hebben we ervoor gekozen om een poll te gebruiken, net zoals vorig jaar.

Thema 1 - murder mystery
    Bloedspatten op de muren, een lichaam op de vloer en een moordenaar op de vlucht. In dit thema ga jij op zoek naar de dader van een moord. Wat er precies gebeurd is bepaal je helemaal zelf. Er zijn maar twee vereisten: een moord en - jawel - een mysterie.

Thema 2 - poll
    Voor het tweede thema heeft de qrew gekozen om bekende tropes te hanteren. We hebben geprobeerd het zo breed mogelijk te houden zodat er voor ieder wat wils is (:
    Jullie kunnen stemmen tot en met 22/01, zodat we eind deze maand kunnen beginnen met de wedstrijd. Als de thema's niet duidelijk zijn, mag je gerust je vragen stellen in dit topic.
    Stemmen doe je hier

Veel stemplezier *O*
    Liefs,
    De Qrew

[ bericht aangepast op 15 jan 2025 - 11:14 ]

Even the smallest can change the course of the future

Mazino schreef:
    (...)
    Ik denk dat mijn grootste twijfel gaat over of "season of the witch" per se allemaal vrouwen met magie moeten zijn (cause witch) of dat magic in een meer algemene sense, magic societies en een mannelijke MC ook oké is. Dus meer, wanneer is iets witchy en wanneer is het gewoon magic?

Bij moderne heksen heten voor zover ik weet mannen en vrouwen allebei heks/witch.

Every villain is a hero in his own mind.

Dit is mijn eerste keer dat ik misschien mee ga doen, maar het idee is dus dat je uit deze twee thema's kan kiezen om een verhaal te maken (of mag het ook 2 in 1)?

Don't walk. Run, you sheep, run.

Viperian schreef:
    Dit is mijn eerste keer dat ik misschien mee ga doen, maar het idee is dus dat je uit deze twee thema's kan kiezen om een verhaal te maken (of mag het ook 2 in 1)?

Je kiest inderdaad 1 van de 2 thema's om je verhaal in uit te werken (:

Even the smallest can change the course of the future

Viperian schreef:

In principe zaten beide thema's ook in mijn soty van vorig jaar, maar ik heb het onder het thema genomen dat er het beste bij paste (:

help

Halbrand schreef:
    (...)
    In principe zaten beide thema's ook in mijn soty van vorig jaar, maar ik heb het onder het thema genomen dat er het beste bij paste (:

Je bedoeld als dat 1 de thema was en de andere de sub(thema) als het ware? 🤔

Viperian schreef:
    (...)
    Je bedoeld als dat 1 de thema was en de andere de sub(thema) als het ware? 🤔

yup, maar het viel wel gewoon onder mijn hoofdthema

help

Het maakt ook niet heel veel uit toch? Je kiest één van de twee thema's en daar komt ie onder te staan, maar uiteindelijk komen bij het stemmen alle soty's weer op één lijst te staan

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Halbrand schreef:
    (...)
    yup, maar het viel wel gewoon onder mijn hoofdthema

Okè, duidelijk, bedankt! 👍 Niet dat ik eventueel mee ga doen met een verhaal dat uiteindelijk niet geaccepteerd wordt haha.

[ bericht aangepast op 22 jan 2025 - 17:32 ]

Frodo schreef:
    Lieve users,

Het tweede thema voor SOTY 2025, naast murder mystery, is bekend.

*tromgeroffel*

...

Nog meer tromgeroffel

....

En het nieuwe thema is ...

SEASON OF THE WITCH

Voor wie de uitkomst van de poll wil zien: klik!
    We hadden bijna een ex aequo maar door de wijziging van Ringwraith/Natas van "enemies to lovers" naar "queeste" hebben we dan toch een duidelijke winnaar.
    Hopelijk zijn jullie tevreden met dit thema *O*

Ha, ben heel blij dat ik uiteindelijk toch gestemd heb!

Ik ga proberen mijn meer witchy-storyline te laten passen in mijn breder HP framework.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

YESSSSS, witches rejoice!!! ✨️🌹

[ I will always love you ]

The way my story fits SOTY’s theme perfectly, but life said ‘no time for you’ 🥹

Even een vraagje voor de zekerheid:
    Het is ok als de basis van het verhaal al 10 jaar bestaat en er wel al fragmenten (zoals een rpg, of zes oeps) online van staan, maar het plot is nog nooit eerder uitgeschreven en dus nieuw, toch?

Mijn brein breint zoals het breint.

Nephalem schreef:
    The way my story fits SOTY’s theme perfectly, but life said ‘no time for you’ 🥹

do it anyway at ur own pace; join the community (H)

@Lies: ik dacht van wel; mijn sotys van vorig jaar en van twee jaar geleden hadden ook al een bestaande basis (: geen tien jaar oud but still

help

Oke ik heb een vaag idee van een half plot en een halve setting, nu nog de motivatie, enthousiasme en discipline om het ook daadwerkelijk uit te werken ^^" Dit jaar in ieder geval wat meer werk vooraf doen qua planning en plot dan vorige keer xD

Do it scared, but do it anyway.

Mazino schreef:
    Oke ik heb een vaag idee van een half plot en een halve setting, nu nog de motivatie, enthousiasme en discipline om het ook daadwerkelijk uit te werken ^^" Dit jaar in ieder geval wat meer werk vooraf doen qua planning en plot dan vorige keer xD

u got thisss

help