• Dag lieve users,

Een nieuw jaar, een nieuwe SOTY!
    Voor dit jaar worden er opnieuw 2 thema's gegeven, waarin jullie naar hartenlust kunnen schrijven. Het eerste thema werd gekozen door Halbrand/Marthe, de winnaar van SOTY 2024. Voor het tweede thema hebben we ervoor gekozen om een poll te gebruiken, net zoals vorig jaar.

Thema 1 - murder mystery
    Bloedspatten op de muren, een lichaam op de vloer en een moordenaar op de vlucht. In dit thema ga jij op zoek naar de dader van een moord. Wat er precies gebeurd is bepaal je helemaal zelf. Er zijn maar twee vereisten: een moord en - jawel - een mysterie.

Thema 2 - poll
    Voor het tweede thema heeft de qrew gekozen om bekende tropes te hanteren. We hebben geprobeerd het zo breed mogelijk te houden zodat er voor ieder wat wils is (:
    Jullie kunnen stemmen tot en met 22/01, zodat we eind deze maand kunnen beginnen met de wedstrijd. Als de thema's niet duidelijk zijn, mag je gerust je vragen stellen in dit topic.
    Stemmen doe je hier

Veel stemplezier *O*
    Liefs,
    De Qrew

[ bericht aangepast op 15 jan 2025 - 11:14 ]

Even the smallest can change the course of the future

Ik moet van mezelf eerst mijn andere verhaal afronden voor ik hiermee mag beginnen maar ik heb er zo'n zin innnnnn!

Komt er binnenkort ook een officieel topic voor SOTY waar je je kunt inschrijven, of wordt deze gewoon omgebouwd tot dat topic? (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Ik moet van mezelf eerst mijn andere verhaal afronden voor ik hiermee mag beginnen maar ik heb er zo'n zin innnnnn!

Komt er binnenkort ook een officieel topic voor SOTY waar je je kunt inschrijven, of wordt deze gewoon omgebouwd tot dat topic? (:

Same :') Maar ik zit muurvast op 't moment in m'n andere verhaal dus ben wel slightly aan het preppen nu voor dit idee om te zien of ik iets met Season of the Witch kan

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik hoop ook dat ik dit jaar wat meer doorzettingsvermogen ga hebben ... honest to God mijn attempt van vorig jaar is nog altijd hét verhaal dat ik ooit wil schrijven en uitbrengen, maar ik was er zo perfectionistisch mee dat ik nooit tevreden ben geworden met m'n tweede hoofdstuk 🥲

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

KlaarMetDezeUse schreef:
    Ik hoop ook dat ik dit jaar wat meer doorzettingsvermogen ga hebben ... honest to God mijn attempt van vorig jaar is nog altijd hét verhaal dat ik ooit wil schrijven en uitbrengen, maar ik was er zo perfectionistisch mee dat ik nooit tevreden ben geworden met m'n tweede hoofdstuk 🥲

Ik kwam dit recent tegen over het schrijven van je eerste boek (de full video heeft meer details off course, maar de short geeft een goed idee).

Do it scared, but do it anyway.

Mazino schreef:
    (...)
    Ik kwam dit recent tegen over het schrijven van je eerste boek (de full video heeft meer details off course, maar de short geeft een goed idee).

Love dit ❤️

Ik kon tijdens studie nooit ruim voor de deadline iets op papier zetten door imposter syndrome, en uiteindelijk schreef ik het dan op het laatst omdat ik dan niet anders kon en dan noemden mijn vriend en ik dat altijd gekscherend mijn "poepverslag". Ik probeer me voor te houden dat ik dat ook met mijn verhaal mag doen - gewoon iets schrijven en afronden, ongeacht de kwaliteit, en imposter syndrome negeren.

KlaarMetDezeUse schreef:

Haha, dan is het niet doorzettingsvermogen dat je tegenhoudt maar de druk die je jezelf oplegt ;) Dezelfde druk als die je laat zeggen dat je meer doorzettingsvermogen nodig hebt. Want volgens mij is dat niet zozeer het probleem

Caverna schreef:
    (...)

Love dit ❤️

Ik kon tijdens studie nooit ruim voor de deadline iets op papier zetten door imposter syndrome, en uiteindelijk schreef ik het dan op het laatst omdat ik dan niet anders kon en dan noemden mijn vriend en ik dat altijd gekscherend mijn "poepverslag". Ik probeer me voor te houden dat ik dat ook met mijn verhaal mag doen - gewoon iets schrijven en afronden, ongeacht de kwaliteit, en imposter syndrome negeren.

100%

Dat heb ik eigenlijk ook gedaan met het einde van mijn soty van vorig jaar. Ik wilde hem per se af hebben voor de deadline en heb 50k in twee weken geschreven. I know it's not great, maar het meeste staat er, het verhaal is af, nu kan ik me focussen op bijschaven (: Nu ik bezig ben met revisie heb ik ook vaak momenten dat ik het niet goed genoeg vind en dat ik niet geloof dat iemand het ooit goed kan vinden, but at the end of the day, it's also about the joy you put in it, i guess? I'm always gonna struggle with imposter syndrome tho, it's a bitch

[ bericht aangepast op 23 jan 2025 - 16:15 ]

help

Caverna schreef:
    (...)

Love dit ❤️

Hij heeft ook nog een stukje ergens waar hij het heeft over dat je eerste paar boeken/verhalen voornamelijk bedoeld zijn om van jezelf een schrijver te maken, niet om super high-quality verkoopbare producten te schrijven. Je moet eerst leren waar je goed in bent met schrijven en wat je stijl is etc. voordat je al die lessen toe kan passen in goed werk. Dat kost nu eenmaal oefening en een aantal minder goede werken. Gelukkig kun je altijd terug gaan naar eerder werk en ze herschrijven als je beter bent geworden ^^

En natuurlijk Sanderson's eigen voorbeeld over Way of Kings, dat was (als ik het goed onthouden heb) een van z'n eerste drafts cause he always wanted to write epic fantasy, maar pas vijf jaar na z'n eerste publishing deal is dat boek uitgekomen (en daarmee heel wat jaar na hij begon met schrijven), gezien hij toen pas de skills had ontwikkeld om daadwerkelijk een full on epic fantasy te schrijven.

[ bericht aangepast op 23 jan 2025 - 16:32 ]

Mogen we eigenlijk nu al beginnen schrijven, of moeten we wachten tot het topic online staat? (:

[ bericht aangepast op 24 jan 2025 - 14:15 ]

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Mazino schreef:
    (...)

Oh dat is een goede, bedankt om te delen!

Frisk schreef:
    Even een vraagje voor de zekerheid:
    Het is ok als de basis van het verhaal al 10 jaar bestaat en er wel al fragmenten (zoals een rpg, of zes oeps) online van staan, maar het plot is nog nooit eerder uitgeschreven en dus nieuw, toch?

Ja dat mag (:

Caverna schreef:

Er komt een nieuw topic! We zijn nog bezig met het uitschrijven van de thema's (zodat het hopelijk ook wat duidelijker wordt waar ze over mogen gaan) en dan komt het online.

@Leah: je mag zeker al beginnen schrijven en dan je story gewoon aankondigen zodra het topic online staat.

Frodo schreef:
    (...)

Ja dat mag (:

Dankjewel! Fijn om toch een antwoord te krijgen tussen alle berichten in, want ik zou het zelf gemist hebben ;D

Mijn brein breint zoals het breint.

Hoi lieve Q'ers, dankzij de discord ben ik hiervan op de hoogte gebracht! Weet iemand waar ik de SOTY regels kan vinden?

Rest in Peace, Son of Gondor

SonOfGondor schreef:
    Hoi lieve Q'ers, dankzij de discord ben ik hiervan op de hoogte gebracht! Weet iemand waar ik de SOTY regels kan vinden?

Alle info staat in het officiële topic ^^