• Hoihoi

Om het vernieuwde subforum nieuw leven in te blazen:

Deel hier de tips die jou aan een nieuwe job hebben geholpen, waardoor je bent kunnen doorgroeien binnen de organisatie of waardoor je makkelijk van een rotjob naar een droomjob bent gegaan!

Wil je graag tips voor je CV, motivatiebrief of LinkedInprofiel? Vraag het hier gerust!

[ bericht aangepast op 4 jan 2025 - 20:43 ]

Wat is jouw huidige werksituatie?

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Dooddoenervo schreef:
    Ik wil gerust naar de inhoud kijken.(: Als het meer over spelling en grammatica gaat zijn er op deze site allicht betere kandidaten.:p

Ik heb meer inhoudelijke feedback nodig 🙃 Ik pb je morgen, dankjewel!

help

RSK schreef:
    (...)

Ik heb meer inhoudelijke feedback nodig 🙃 Ik pb je morgen, dankjewel!

Top!

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

....Bump

Ik ben dus echt al twee maanden bezig van: ik moet/wil solliciteren, maar elke keer als ik er klaar voor zit om naar leuke vacatures te kijken EN daar dan ook daadwerkelijk voor te solliciteren voel ik zo'n weerstand. Slechte ervaringen met werkgevers welke mij er nu van overtuigen dat ik gewoon onmogelijk een leuk plekje ga vinden voor mezelf waar ik ook nog een beetje fatsoenlijk betaald krijg.

Iemand tips/ervaringen?

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden, want mijn motivatie om te solliciteren komt nogal met vlagen en is afwezig het grootste deel van de tijd 😅 Al komt het bij mij meer voort uit dat ik 99% van de tijd niets hoor/ de standaard afwijzingsmail krijg.

Porphyrogenitos schreef:
    Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden, want mijn motivatie om te solliciteren komt nogal met vlagen en is afwezig het grootste deel van de tijd 😅 Al komt het bij mij meer voort uit dat ik 99% van de tijd niets hoor/ de standaard afwijzingsmail krijg.

Ook heel demotiverend inderdaad, de twee keer dat ik gesolliciteerd heb de afgelopen tijd waren er allebei meer ervaren sollicitanten. Zucht.

SPECS schreef:
    (...)

Ook heel demotiverend inderdaad, de twee keer dat ik gesolliciteerd heb de afgelopen tijd waren er allebei meer ervaren sollicitanten. Zucht.

brother ik zit minstens aan 15 sollicitaties momenteel :')

begin me echt incompetent te voelen

help

RSK schreef:
    (...)

brother ik zit minstens aan 15 sollicitaties momenteel :')

begin me echt incompetent te voelen

Gelukkig heb jij wel de motivatie/focus om meer te solliciteren dan, mij lukt het gewoon niet. Ik ga ervoor zitten, heb zes leuke vacatures verzameld en vervolgens voelt het alsof er een blok op mijn borstkast duwt.

Maar afwijzingen of simpel weg geen reactie is inderdaad kut. Vooral als je dan overal hoort 'we hebben personeelstekort!' (joehoe)

Ik heb toevallig vandaag een sollicitatiebrief eruit gestuurd en hoop voor een gesprek uitgenodigd te worden volgende week! 👌🏻

Paracosmoses schreef:
    Ik heb toevallig vandaag een sollicitatiebrief eruit gestuurd en hoop voor een gesprek uitgenodigd te worden volgende week! 👌🏻

Oooh tof! Waarvoor??

SPECS schreef:
    (...)

Gelukkig heb jij wel de motivatie/focus om meer te solliciteren dan, mij lukt het gewoon niet. Ik ga ervoor zitten, heb zes leuke vacatures verzameld en vervolgens voelt het alsof er een blok op mijn borstkast duwt.

Maar afwijzingen of simpel weg geen reactie is inderdaad kut. Vooral als je dan overal hoort 'we hebben personeelstekort!' (joehoe)

chatgpt is my best friend for those

help

SPECS schreef:
    (...)

Body doubling is your best friend voor het doen van stomme dingen?

Do it scared, but do it anyway.

RSK schreef:
    (...)

chatgpt is my best friend for those

Hahaha ja misschien moet ik daar toch ook maar iets meer gebruik van maken :W Ik heb het idee dat ik altijd veel te veel tijd steek in solliciteren. Ik kijk naar de vacature, de pagina's van de organisatie, wie de vacature heeft uitgezet en dan bel ik vaak ook nog.

Rassalentar schreef:
    (...)
    Body doubling is your best friend voor het doen van stomme dingen?

Ja, ik maakte vroeger vaak gebruik van co-working streams op Twitch. Ik heb ook een tijdje gestreamed terwijl ik aan mijn thesis werkte, maar streamen voelt nu ook niet goed. Geen slecht idee opzich, alleen zou ik niet zo goed weten met wie/hoe.

SPECS schreef:
    (...)

Hahaha ja misschien moet ik daar toch ook maar iets meer gebruik van maken :W Ik heb het idee dat ik altijd veel te veel tijd steek in solliciteren. Ik kijk naar de vacature, de pagina's van de organisatie, wie de vacature heeft uitgezet en dan bel ik vaak ook nog.

Ik bel eigenlijk echt nooit, heb de indruk dat dat hier niet zo'n ding is haha. Ik lees de vacature door, cursor de website en drop de vacature in ChatGPT om een motivatiebrief te schrijven, die ik dan een beetje aanpas. Als ik uitgenodigd word op gesprek doe ik uiteraard wel wat grondiger onderzoek (:

help

RSK schreef:
    (...)

Ik bel eigenlijk echt nooit, heb de indruk dat dat hier niet zo'n ding is haha. Ik lees de vacature door, cursor de website en drop de vacature in ChatGPT om een motivatiebrief te schrijven, die ik dan een beetje aanpas. Als ik uitgenodigd word op gesprek doe ik uiteraard wel wat grondiger onderzoek (:

Ja misschien moet ik iets minder moeite doen inderdaad, klinkt zo slecht om te zeggen :W