• Hoihoi

Om het vernieuwde subforum nieuw leven in te blazen:

Deel hier de tips die jou aan een nieuwe job hebben geholpen, waardoor je bent kunnen doorgroeien binnen de organisatie of waardoor je makkelijk van een rotjob naar een droomjob bent gegaan!

Wil je graag tips voor je CV, motivatiebrief of LinkedInprofiel? Vraag het hier gerust!

[ bericht aangepast op 4 jan 2025 - 20:43 ]

Wat is jouw huidige werksituatie?

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Yo, mag ik hier trouwens mijn motivatiebrieven droppen als ik volgende week weer aan het schrijven ga voor nog een aantal jobs? :'D Ik kan altijd feedback gebruiken, want soms ben ik denk ik te eerlijk :')

help

Halbrand schreef:
    Yo, mag ik hier trouwens mijn motivatiebrieven droppen als ik volgende week weer aan het schrijven ga voor nog een aantal jobs? :'D Ik kan altijd feedback gebruiken, want soms ben ik denk ik te eerlijk :')

Of course!(:

Heb dat even toegevoegd in de beginpost. Iedereen is welkom om diens CV, Motivatiebrief of zelfs LinkedInprofiel te delen en daarvoor tips te vragen.^^

[ bericht aangepast op 4 jan 2025 - 20:47 ]

Ik ben heel blij met mijn werk en wil doorgroeien. Omdat ik vrij nieuw ben binnen deze sector heb ik aan mijn collega's gevraagd hoe ik dat het beste kan doen, want er is zoveel te leren :).

No growth of the heart is ever a waste

MT!!

someone out there feels better because you exist

Ik zit momenteel erg goed bij mijn twee huidige banen. Bij de een werk ik al 15 jaar en doe ik nu inmiddels een interne opleiding en bij de ander werk ik ondertussen ook alweer 9 jaar. Uiteindelijk wil ik ergens wel de keuze gaan maken tussen de twee (of ga ik misschien in de toekomst wel geheel iets anders doen), maar voor nu zit ik dus goed. ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Ik ben momenteel opzoek naar mijn volgende baan, maar ik denk dat dat wel goed komt. Doe het even lekker rustig aan (krul)

You were born original, don't die as a copy.

Zoals mensen misschien wel hebben gezien de afgelopen tijd heb ik wel werk, maar is het absoluut beroerd. Collega's zijn fine, maar het werk is A, niet mijn ding en B, niet waar ik 3 jaar geleden op gesolliciteerd heb. Door reorganisatie hebben ze me in deze functie geduwd en ik ben het daar absoluut nog steeds niet mee eens. Niet iedere engineer kan en wil ook iedere functie.

Dus ik heb tijdens kerst en nieuwjaar beslist dat ik iets anders ga zoeken. Ik ben er klaar mee, hopen dat het beter wordt, dat mijn oude functie terugkomt in een way dat ik er op kan solliciteren. Ik heb haaruitval niet normaal door de stress, omdat ik niet goed functioneer omdat ik het werk haat, ik ben mentaal instabiel (nog erger dan voorheen) en heb het idee dat ik thuis ook niet kan functioneren, dus m'n huishouden en hobby's lijden er ook onder. Ondanks dat ik het erg naar mijn zin heb met m'n collega's en bij de bedrijfsbrandweer, ik trek dit gewoon niet meer.

Heb nu een sollicitatie lopen wel, maar dat is 50% m'n oude functie, 50% wat ik nu doe, dus daar ben ik ook nog niet echt blij mee, maar het is in ieder geval een stapje weg van deze plek. En als het goed is word ik aankomende week door de gemeente gebeld voor een afspraak met een jobcoach, gezien ik ook twijfel over of ik wel in het juiste vakgebied zit.

Dus als iemand tips heeft over hoe ze hun goede job hebben gevonden na een horrible functie, graag!

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    Zoals mensen misschien wel hebben gezien de afgelopen tijd heb ik wel werk, maar is het absoluut beroerd. Collega's zijn fine, maar het werk is A, niet mijn ding en B, niet waar ik 3 jaar geleden op gesolliciteerd heb. Door reorganisatie hebben ze me in deze functie geduwd en ik ben het daar absoluut nog steeds niet mee eens. Niet iedere engineer kan en wil ook iedere functie.

Dus ik heb tijdens kerst en nieuwjaar beslist dat ik iets anders ga zoeken. Ik ben er klaar mee, hopen dat het beter wordt, dat mijn oude functie terugkomt in een way dat ik er op kan solliciteren. Ik heb haaruitval niet normaal door de stress, omdat ik niet goed functioneer omdat ik het werk haat, ik ben mentaal instabiel (nog erger dan voorheen) en heb het idee dat ik thuis ook niet kan functioneren, dus m'n huishouden en hobby's lijden er ook onder. Ondanks dat ik het erg naar mijn zin heb met m'n collega's en bij de bedrijfsbrandweer, ik trek dit gewoon niet meer.

Heb nu een sollicitatie lopen wel, maar dat is 50% m'n oude functie, 50% wat ik nu doe, dus daar ben ik ook nog niet echt blij mee, maar het is in ieder geval een stapje weg van deze plek. En als het goed is word ik aankomende week door de gemeente gebeld voor een afspraak met een jobcoach, gezien ik ook twijfel over of ik wel in het juiste vakgebied zit.

Dus als iemand tips heeft over hoe ze hun goede job hebben gevonden na een horrible functie, graag!

Ikzelf ben volledig weggegaan uit de sector waar ik altijd gewerkt heb en waarvoor ik mijn diploma gehaald heb, en ben iets gaan doen waar ik mijn activistische kant in kwijt kon. Gewoon zodat ik even een complete reset kon doen.

Wel goed dat je met die jobcoach gaat praten!
    De enige tip die ik echt nog kan geven, is wees voorzichtig met het overstappen naar een job waarbij je nu al niet het gevoel hebt waar je jezelf weer helemaal goed gaat voelen. De teleurstelling kan daardoor zo groot zijn dat het je dubbel zo hard raakt.

Maar ik hoop echt dat je snel een nieuw leuk plekje vindt!

Debbaut schreef:
    (...)

Ikzelf ben volledig weggegaan uit de sector waar ik altijd gewerkt heb en waarvoor ik mijn diploma gehaald heb, en ben iets gaan doen waar ik mijn activistische kant in kwijt kon. Gewoon zodat ik even een complete reset kon doen.

Wel goed dat je met die jobcoach gaat praten!
    De enige tip die ik echt nog kan geven, is wees voorzichtig met het overstappen naar een job waarbij je nu al niet het gevoel hebt waar je jezelf weer helemaal goed gaat voelen. De teleurstelling kan daardoor zo groot zijn dat het je dubbel zo hard raakt.

Maar ik hoop echt dat je snel een nieuw leuk plekje vindt!

Ik zit dus zelf ook aan een sector-switch te denken, maar dan iets waarin ik mijn 'ik wil mensen helpen' en 'ik praat graag' kant kwijt kan.

En ik ben sowieso niet van plan klakkeloos over te stappen nu, hoe graag ik ook weg wil i.v.m. die reden inderdaad. Ik denk dat het een nee gaat worden als ze me aankomende week op zouden bellen met een aanbod, misschien als ze het naar 80% productie en 20% proces doen dat ik er over nadenk, maar 50/50 niet.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Halbrand schreef:
    (...)

Hoezo ontslag krijgen??? Kunnen ze je ontslaan omdat je een burnout hebt? Thefuck? Ik hoop in ieder geval dat het je lukt om weer aan de slag te gaan! Veel succes (H)

Oja dat is gewoon regeling in Nederland. Als je twee jaar ziek bent, mag een organisatie je laten gaan, en dan word je "overgenomen" door het uwv. Op zich niet heel gek hoor, want ze betalen twee jaar lang je salaris door zonder er werk voor te krijgen. En als het goed is, gaat het UWV je ook begeleiden in je re-integratie, zodat je wel weer aan het werk kan. Je wordt niet aan je lot overgelaten.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Catmint schreef:

Jeetje joh, wat klote ): Heb je dit ook besproken, dat het zo slecht met je gaat?? Ik weet dat niet iedere leidinggevende ervoor openstaat maar ze hebben ook niks aan je als je uitvalt, dus ik zou je écht aanraden dat wel te bespreken. Want op deze manier steven je op overspannenheid af en als je eenmaal thuis zit, heeft je werkgever ook niks meer aan je - het is dus ook in hún voordeel als er nu iets verandert. Als iemand die dus in een burnout zit en dat ervaart als ruim de zwaarste tijd van mijn leven, kan ik alleen maar zeggen: trek alsjeblieft op tijd aan de bel.

Caverna schreef:
    (...)

Oja dat is gewoon regeling in Nederland. Als je twee jaar ziek bent, mag een organisatie je laten gaan, en dan word je "overgenomen" door het uwv. Op zich niet heel gek hoor, want ze betalen twee jaar lang je salaris door zonder er werk voor te krijgen. En als het goed is, gaat het UWV je ook begeleiden in je re-integratie, zodat je wel weer aan het werk kan. Je wordt niet aan je lot overgelaten.

Oh, da's wel goed! Ik heb eigenlijk geen idee wat de regeling daarvoor hier in België is

help

Catmint schreef:

Nahw I'm so sorry! Bij mij is het net omgekeerd. Ik doe mijn functieinhoud heel graag, maar onze teamdynamiek zit zo zo zo zo slecht. Het is met ondersteuning wel een beetje verbeterd, maar ik merk gewoon dat ik geen aansluiting vind en dat hun ideeën over wat een goede bib moet zijn zo verouderd zijn. Toen ik het met mijn loopbaanbegeleider besprak zei die basically 'oh ja dan hoor je hier niet' - dus ja, het feit dat ze niet eens de moeite willen doen om aan mijn noden tegemoet te komen zegt voor mij genoeg :').

Ik ben ook nog voor geen enkele van de zes jobs waarvoor ik gesolliciteerd heb gevraagd op gesprek, so yay. Heel veel succes met alles tho! Werkstress is echt vreselijk ):

help

Halbrand schreef:
    (...)

Oh, da's wel goed! Ik heb eigenlijk geen idee wat de regeling daarvoor hier in België is

In België is ziekte nooit een geldige reden tot ontslag. Het grote verschil is wel dat bedienden na een maand niet meer door het bedrijf worden uitbetaald, maar door de ziekenkas. (Bij arbeiders is dat na twee weken als ik het goed heb?)

Je wordt dan wel meteen opgevolgd door de ziekenkas en wordt opgeroepen op controles. Daarnaast kan je beslissen om te re-integreren en dan wordt de onafhankelijke preventiedienst mee betrokken.

Debbaut schreef:
    (...)

In België is ziekte nooit een geldige reden tot ontslag. Het grote verschil is wel dat bedienden na een maand niet meer door het bedrijf worden uitbetaald, maar door de ziekenkas. (Bij arbeiders is dat na twee weken als ik het goed heb?)

Je wordt dan wel meteen opgevolgd door de ziekenkas en wordt opgeroepen op controles. Daarnaast kan je beslissen om te re-integreren en dan wordt de onafhankelijke preventiedienst mee betrokken.

Ik denk dat dat een hoop scheelt qua stress bij de zieke persoon, haha. Het feit dat er een soort deadline aan zit, geeft het gevoel dat ik somehow mijn herstel moet versnellen, terwijl dat natuurlijk het averechtse effect heeft. Ik heb zelf inmiddels geaccepteerd dat het kan zijn dat ik mijn baan ga verliezen en dat ik het dan ook wel weer zie en dat geeft rust, maar het heeft ook wel lang geduurd voor ik op dat punt zat en tot die tijd gaf het me heel veel stress dat ik na twee jaar eruit gekickt kon worden.

Al is er in Nederland wel veel begeleiding in het re-integreren, begreep ik. Dus dat is dan wel weer fijn.