Paracosmoses schreef:
Ik heb een nieuwe baan voor het nieuwe schooljaar!
Gefeliciteerd!

Wat ga je doen als ik mag vragen? (:
Porphyrogenitos schreef:
Ik heb eindelijk een baan! Het is ongeveer in mijn veld en slechts 5 minuten lopen van waar ik woon! Dus ik ben nu super happy.
Hierbij ook nog een tip voor mensen die in eenzelfde soort situatie zitten als ik in zat, aka, je opleiding/ervaring sluit niet perfect aan bij de banen waar je voornamelijk op solliciteert. Solliciteer bij de kleinere bedrijven, zij kijken wss alle cv's zelf door (in tegenstelling tot grote bedrijven die wss ai gebruiken en dus alles wat niet haast perfect is eruit gooien), en zijn ook meer bereid om out of the box te denken. Van al mijn sollicitaties, zijn de twee uitnodigingen gegeven door kleine bedrijven.
En nog iemand met een nieuwe baan, jeej! Gefeliciteerd!

Ik ben ook wel benieuwd wat jij gaat doen (:
Overigens inderdaad wel een hele goede tip!
Zoya schreef:
Ik was nieuwsgierig, hoe gaan jullie om met het schrijven van sollicatiebrieven? Ik merk dat ik over het algemeen ruim een hele dag bezig ben met één brief, en dat daardoor de drempel om te solliciteren zo vreselijk hoog wordt. Daarnaast krijg ik nauwelijks reactie, dus al die tijd die in de brieven wordt gestoken heeft ook praktisch geen nut.
Dus, hoe schrijven jullie je brieven?
Ik ben over het algemeen ook best lang bezig met een brief. Ik heb ondertussen inderdaad wel een aantal standaard zinnen, zoals sommige mensen al hadden gezegd. Dus als ik een nieuwe brief schrijf, pak ik er een oude bij, kijk welke zinnen ik passend vind, en welke ik wil veranderen. Daarbij probeer ik ook te kijken naar het bedrijf. Zo heb ik bijvoorbeeld bij een bibliotheek gereageerd, daar heb ik iets informeler geschreven en bijna verhalend over wat mij zo aantrekt in lezen en de bieb. Versus als ik bij een ander soort bedrijf reageer, bijvoorbeeld de gemeente, dan schrijf ik wat formeler en serieuzer, omdat ik denk dat dat beter aansluit bij de organisatie.
En vooral, hou moed! Het heeft bij mij zo'n 3 kwart jaar geduurd, maar ik heb nu uiteindelijk ook een andere baan!

Ik kom uit de zorg (ik ben een social worker in de ggz), maar daar wilde ik juist uit. Ik ben nu aangenomen bij een bibliotheek!
Inspiration can hit you any time