• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

ThestraI schreef:
    (...)
    & @ Caverna: Ik begrijp dat het jullie keuze in eerste instantie niet heeft. In mijn optiek is het juist logisch om ze er wél in mee te nemen. Waarom? Dat zal ik vertellen. Laten we eens een Caverna doen en maar de deelnemers kijken, haha.

Van wie zouden jullie zeggen dat ze actief zijn in het spel? Degenen die ik constant zie zijn lustforlife, Caverna, en ikzelf. Van mezelf weet ik 100% zeker dat ik geen maffia ben dus ik val af. Ook verdenk ik de andere twee actieve spelers niet, dus die streep ik eveneens weg. Sgaeyl was een burger en is ook weggestreept. Hoewel er op SweetTooth gestemd is, ben ik het daar niet mee eens. Als Kelly benoemd dat het een verkeerde stem is dan geloof ik haar -- doordat zij van karakter rechtdoorzee is en ik haar niet hierover zie liegen.
    Dan blijven er 4 over : Kobyla, Aeviternal, Krokant, Aldea. Als er 3 in het spel zitten, heb je met deze opties dus sowieso raak.

Maar dat is mijn deductie tot nog toe. (Mijn stem blijft dus hetzelfde en ik blijf achter mijn beslissing staan.)

Ik vind het prima om eventueel te switchen naar Aldea, omdat ie ook op mijn lijstje staat en ik al eens eerder twijfels over die speler heb geuit en zelfs een keer heb gestemd op die speler.

Ik vraag me alleen af voor ik dat doe waarom je sweettooth dan op diens woord gelooft? Het is een spel waarin mensen liegen hahaha dus door te zeggen ja nee ik ben het niet vind ik diegene niet meteen wel betrouwbaar.

[ bericht aangepast op 24 dec 2024 - 13:17 ]

maybe I could save you from your sins

(oh whoops het is naar de volgende pagina gegaan)

@ Caverna : Actieve spelers analyseren gaat twee kanten op. Je kan er verdachte activiteit uithalen of juist degene wegstrepen doordat degene het tegenovergestelde laat zien. Nu verdenk ik jou van een andere rol, dus kan ik jou wegstrepen. Het is in dat opzicht dus zeker niet willekeurig gegaan. Ik zou het eerder onverstandig vinden de stemmen enkel bij de actieve spelers te laten. 😉

(@ lustforlife : zal je reactie hier straks even aan toevoegen, ben op mobiel nl.)

[ I will always love you ]

@lustforlife dankjewel, wordt gewaardeerd! Zie nu dat ik een beetje kribbig daarover leek, maar ik heb mijn dag niet privé dus wss komt het daardoor x)

@threstal ik vind Sweettooth ook niet verdacht maar ben wel van mening dat de "eerlijkheid" van de persoon een matige reden is want als je maffia bent in dit spel en je bent eerlijk, dan speel je het spel heel slecht xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

ThestraI schreef:
    (oh whoops het is naar de volgende pagina gegaan)

@ Caverna : Actieve spelers analyseren gaat twee kanten op. Je kan er verdachte activiteit uithalen of juist degene wegstrepen doordat degene het tegenovergestelde laat zien. Nu verdenk ik jou van een andere rol, dus kan ik jou wegstrepen. Het is in dat opzicht dus zeker niet willekeurig gegaan. Ik zou het eerder onverstandig vinden de stemmen enkel bij de actieve spelers te laten. 😉

(@ lustforlife : zal je reactie hier straks even aan toevoegen, ben op mobiel nl.)

Oh ja eens met dat je niet alleen uit de groep actiefsten moet kiezen. Alleen is het niet heel actief zijn voor mij onvoldoende reden om iemand eruit te stemmen, een te groot risico in deze fase van het spel. Dan kies ik liever voor iemand waar ik echt een beredenering voor heb, ipv iemand die het wss te druk heeft om net zo actief en fanatiek als wij te zijn xD

Voorlopig laat ik mijn stem voor Aeviternal staan, om de reden die ik eerder uitgelegd heb. Overigens ook niet de meest actieve speler, maar wat mij betreft verdachter dan Aldea of Kobyla. Ben benieuwd of je ook mee wilt gaan met díe stem, want op zich voldoet die ook aan jouw voorwaarden.

[ bericht aangepast op 24 dec 2024 - 13:49 ]

Jeetje, er zijn zeker dingen gaande in Wakkerdam.

Don't walk. Run, you sheep, run.

aeviternal schreef:
    (...)

In mijn verdediging, ik was niet aan het proberen jullie verdacht te maken: ik benoemde alleen de feiten die ik zag gebeuren. En daarnaast stelde ik me alleen verkiesbaar als burgemeester omdat de andere verkiesbaren voor mij niet echt een legitieme reden gaven waarom zij nou geschikt waren!

@Caverna Ik heb mijzelf al eens verdedigd (zie hierboven of pagina 15), en daarna vervolgens geen sterke nieuwe beredenering meer gehoord waarom ik dan nog steeds zo verdacht ben. Ik blijf hetzelfde liedje horen en prima, verdenk mij maar als je er echt redenen toe hebt, maar ik heb vooral het idee dat je stem op mij is gegaan, omdat ik eerst op jou stemde. Ik denk nog steeds dat jij de pyromaan bent omdat in dit verhaal gewoon het meest logischte is, maar ben het met je eens dat de zoektocht naar de maffia belangrijker is. Ik ben misschien niet de meest mondige speler, maar ik lees wel alles.

@algemeen zonder met vingertjes proberen te wijzen (dat is iig niet mijn bedoeling) vind ik wel dat mensen die het hardste roepen vaak wel verdacht overkomen, want die lijken vaak juist iets te verbergen hebben. Ik lees van meerderen dat ze 100% kunnen zeggen dat zijzelf echt betrouwbaar zijn, maar ik zie nergens een echte uitleg of een reden dus ik ben nog even zoekende en afwachtend of er een goede reden nog wordt gegeven waardoor ik diegene ook wil en kan vertrouwen. Over mijn stem moet ik daarom ook nog even nadenken. Ik ga nog even een keer jullie argumenten opnieuw door lezen, dus daar kom ik later op terug

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

aeviternal schreef:
    (...)

@Caverna Ik heb mijzelf al eens verdedigd (zie hierboven of pagina 15), en daarna vervolgens geen sterke nieuwe beredenering meer gehoord waarom ik dan nog steeds zo verdacht ben. Ik blijf hetzelfde liedje horen en prima, verdenk mij maar als je er echt redenen toe hebt, maar ik heb vooral het idee dat je stem op mij is gegaan, omdat ik eerst op jou stemde. Ik denk nog steeds dat jij de pyromaan bent omdat in dit verhaal gewoon het meest logischte is, maar ben het met je eens dat de zoektocht naar de maffia belangrijker is. Ik ben misschien niet de meest mondige speler, maar ik lees wel alles.

@algemeen zonder met vingertjes proberen te wijzen (dat is iig niet mijn bedoeling) vind ik wel dat mensen die het hardste roepen vaak wel verdacht overkomen, want die lijken vaak juist iets te verbergen hebben. Ik lees van meerderen dat ze 100% kunnen zeggen dat zijzelf echt betrouwbaar zijn, maar ik zie nergens een echte uitleg of een reden dus ik ben nog even zoekende en afwachtend of er een goede reden nog wordt gegeven waardoor ik diegene ook wil en kan vertrouwen. Over mijn stem moet ik daarom ook nog even nadenken. Ik ga nog even een keer jullie argumenten opnieuw door lezen, dus daar kom ik later op terug

Lol ik heb jouw bericht toen op p15 denk ik gemist xD Maar ik stemde niet op jou omdat je op mij stemde haha, ik was dat eigenlijk alweer vergeten 🙈 Het is voor mij echt wat ik omschreef, dat ik jou van de "stillere" mensen de meest verdachte keuzes vond maken.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik Threstal ook niet vertrouw - dat is overigens niet nieuw - maar dat ik het spannend vind om op haar te stemmen door die rol verandering xD. Maar hoe meer zij inzet op het eruit stemmen van "zwijgzame" types, hoe verdachter ik het vind. Dus ik sta er voor open om mijn stem toch nog naar onze burgemeester te switchen - maar als zij inderdaad ziener is, dan zou dat wel heel jammer zijn x)

Off-topic: ik vind het echt leuk dat het hier zo actief is en dat het leeft ❤️

[ bericht aangepast op 24 dec 2024 - 14:21 ]

Caverna schreef:
    (...)

Lol ik heb jouw bericht toen op p15 denk ik gemist xD Maar ik stemde niet op jou omdat je op mij stemde haha, ik was dat eigenlijk alweer vergeten 🙈 Het is voor mij echt wat ik omschreef, dat ik jou van de "stillere" mensen de meest verdachte keuzes vond maken.

Hhaha oké oké ik vermoedde dat, my mistake! Ik ben idd wat stiller dan de meest actieve spelers, maar zeg af en toe maar wat, dan kan alles misschien al wat ik zeg meteen wat verdachter lijken! Ik ben gewoon nog beetje observerend wie ik hier wel en niet kan vertrouwen, en vind het erg lastig haha

Off-topic: ik oook! ❤️ Ik moet me straks wel langzamerhand klaar gaan maken en de voorbereidingen gaan starten voor vanavond, dus spreek jullie na de kerst weer. Fijne feestdagen toegewenst allemaal🎄

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

Oké, er wordt best wat gereageerd en ik heb het allemaal doorgelezen maar wil even rustig de tijd nemen om erop te reageren. Mijn antwoorden erop komen dus wat later, en eigenlijk heel leuk dat dit WvW spel gestart is. ♡

Ik ben het eens met degenen die zeiden dat Caverna de pyromaan kan zijn (@ lustforlife en aeviternal) — want er zit vanuit jou @ Caverna inderdaad een hyperfocus om de pyromaan in het spel te laten. Het is daarnaast heel verdacht dat precies mijn huis in de fik wordt gestoken nadat ik gewonnen heb (sore loser much?) en ook dat Caverna de eerste is die er (uitgebreid nog wel) op reageert. Niet te vergeten dat zij de pyromaan als enige sterk verdedigt.
    Als jij op mij wilt stemmen : ga vooral je gang. Maar is dat vanuit goede reden of omdat je wellicht te gefixeerd op mij bent nu? Ga je me niet missen als ik eruit lig? 😜 Bedenk dat goed voor je het beslist. 😉
          (Daarnaast wil ik iedereen er even aan laten herinneren dat de pyromaan wint, ongeacht of de maffia of burgers winnen — aangezien de pyromaan voor zichzelf speelt. De enige reden dat ik nu dus nog niet op Caverna stem, is doordat (als ze inderdaad meer neigt de maffia eruit te halen) haar stem mee kan tellen. Maar vergis je niet dat zij de volgende keer ook jouw huis in de fik kan zetten en je weg kan stemmen.)
    Naar de woorden van de TS : “Zolang de Pyromaan aan het eind van het spel er nog in zit, wint die ook. Of dat nu Maffia of Burger is. Het is echt niet zo'n groot verschil, zeker niet met de Capo erbij.”

Over wat er gezegd wordt op onverstandig op stillere spelers te stemmen : vergeet niet, het is en blijft een spel. Dat iemand minder reageert, betekent niet direct dat degene het druk heeft. Het kan eveneens een tactiek zijn om ieder ander in de gaten te houden — stille wateren hebben diepe gronden, zeggen ze weleens. Vanuit strategische afwegingen vind ik het daardoor juist zwak om enkel naar de actieve spelers te kijken. Het spel is officieel begonnen op 9 december, het is nu de 24e — hoelang staan jullie dan toe dat het uit “drukte” zou komen, zeker wanneer er bijv. wel in het LJH wordt gepost en users online zijn? (Mijn verdere onderbouwing hierover staat in voorgaande posts.)

En zoals het jouw persoonlijkheid is om ‘dingen vanuit logica en statistieken te benaderen’ @ Caverna, speelt ieders karakter wel op een bepaalde manier / niveau mee. Dus in het geval van SweetTooth vind ik dat ook meetellen. Met hoe zij in elkaar steekt, geloof ik niet dat zij er (als eerste althans) uit moet, want anders zou ze anders ermee omgaan. Het is een spel inderdaad, maar mensen horen wel te beseffen dat niet alles een tactiek is. Het is een beetje zoals het kaartspel ‘liegen’ — mensen denken automatisch dat je liegt dus als iemand de waarheid spreekt, is dat opeens ongeloofwaardig. Als SweetTooth oprecht maffia zou zijn, zou ze er denk ik anders mee omgaan (of zeg ik nu iets verkeerd @SweetTooth?). (Wat er door Caverna gezegd wordt, ben ik op zo'n mate niet mee eens dus, namelijk : “want als je maffia bent in dit spel en je bent eerlijk, dan speel je het spel heel slecht”. Of mensen denken al bij voorbaat dat iemand liegt doordat het een spel is, het hoeft niet lastiger te worden gemaakt dan het is.)

Het is overigens ook helemaal niet vreemd om iemand uit barmhartigheid / intuïtie te redden. Ik heb mijn verklaring voor het redden van lustforlife uitgelegd, en daar kan je het mee eens zijn of niet. Uiteindelijk blijft het feit dat je nooit zeker kan weten hoe lang je burgemeester blijft (of überhaupt in het spel blijft) dus dan gebruik ik die kracht liever wanneer het nog kan.

[ bericht aangepast op 24 dec 2024 - 16:01 ]

Ik wil iig toevoegen dat ik het met Caverna eens ben dat ik Thestral niet helemaal vertrouw, al helemaal nu er een subtiele ziener claim gedaan wordt. Als maffia is het namelijk ook erg interessant om de ziener te claimen. Dat je iets claimt, betekent niet dat dit klopt. Daarom zal mijn stem wss naar Thestral of Lustforlife gaan, want die vertrouw ik nog steeds niet helemaal.

Maar ik ga zo vliegen, dus ik kijk morgen wel wat hier ondertussen nog gebeurd is, haha.

Nee klopt helemaal Thestral ^^

Ich liebe dich 27.12.23

Kobyla schreef:
    Ik wil iig toevoegen dat ik het met Caverna eens ben dat ik Thestral niet helemaal vertrouw, al helemaal nu er een subtiele ziener claim gedaan wordt. Als maffia is het namelijk ook erg interessant om de ziener te claimen. Dat je iets claimt, betekent niet dat dit klopt. Daarom zal mijn stem wss naar Thestral of Lustforlife gaan, want die vertrouw ik nog steeds niet helemaal.

Maar ik ga zo vliegen, dus ik kijk morgen wel wat hier ondertussen nog gebeurd is, haha.

Ja maar als er een ziener claim gedaan wordt, waar is de echte ziener dan die dat countert?
    Ik begrijp dat dat een gevaarlijke move is, maar we hebben ook nog een priester en een mortician, die bescherming voor de ziener kunnen opleveren.

maybe I could save you from your sins

@ Kobyla : Prima als je mij niet vertrouwd, maar wat is jouw onderbouwing? Naast dat je het blijkbaar met Caverna eens bent, zegt dat niets.
    Daarnaast (@ iedereen die het mentioned) wie claimt er ziener te zijn? Subtiel of niet, ik heb daar althans geen woord over gerept.

Ik vind het overigens wel vreemd dat Kobyla mij er opeens bijhaalt, en onder het mom van deze reden op mij stemt — misschien is Kobyla wel de maffia die denkt dat ik ziener ben en daardoor snel mij eruit probeert te krijgen. Hierbij plaats ik mijn stem dus op Kobyla omdat deze reactie verdacht is en ze hiermee aandacht van zichzelf probeert af te leiden (+ maffia probeert te redden).

Jongens, dit is het nieuwe topic!

[ bericht aangepast op 24 dec 2024 - 21:58 ]

Ik ben nog aan het bijlezen! Ik kom morgen met mijn definitieve theorieën. Maar wel alvast fijne Kerst allemaal 😊

Also, ik zie dat dit reactie 300 is, ik wacht wel op Cratos voor een nieuw topic.

Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

[ bericht aangepast op 24 dec 2024 - 21:47 ]

Tijd voor koffie.